Kitten scheel normaal?

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kittycat78
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2012 19:42

Kitten scheel normaal?

Bericht door Kittycat78 »

Hallo allemaal,

Even een vraagje: Onze kitten van 12 weken kijkt af en toe (of eigenlijk best vaak, maar niet continu) echt ontzettend scheel, is dit normaal voor kittens? (Ik weet dat dit bijvoorbeeld bij mensen kinderen wel normaal is :) ) Ook is vaak haar ene pupil een stuk groter dan de andere. Ze lijkt er zelf geen last o.i.d. van te hebben, maar het ziet er zo vreemd uit.

Groetjes Esther
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten scheel normaal?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb een kat bij wie dat ook zo is. Ook als volwassen kat. Vooral de verschillende pupillen toch. Scheel kijken heb ik hem het laatste jaar niet meer weten doen, denk ik. En hij keek vroeger ook niet scheel naar binnen, maar eerder naar buiten.
Ik denk niet dat het 'normaal' is, maar mijn Cuzco lijkt er ook weinig last van te hebben.
Hij heeft wat meer moeite met ergens op springen, maar dat kan ook gewoon zijn omdat hij nogal onzeker is. Het kan het wel, maar durft wat minder, heb ik de indruk.

Hij ziet er inderdaad soms wel wat gek uit. :-)
Ik heb er nooit naar laten kijken, je ziet het ook niet altijd en het zou mij sterk verbazen als ze er wat aan zouden kunnen veranderen.
Ik maak me er niet druk in. Het hoort gewoon bij hem.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Kittycat78
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2012 19:42

Re: Kitten scheel normaal?

Bericht door Kittycat78 »

Onze Luna kijkt zowel naar binnen als naar buiten scheel :). Het lijkt ook wel hoe moeier ze wordt, hoe scheler ze gaat kijken. Ik kan niet zeggen dat ze er zichtbaar last van heeft. Het is een kleine deugniet die van alles aan de hand haalt :grin: Aangezien we ook al een poes met het syndroom van down hebben gehad, ben ik altijd een beetje argwanend voor dat soort dingen :).

We moeten de 25e toch naar de DA voor de 2e enting, dan zal ik haar eens vragen.
Plaats reactie