Troebel vlekje in het oog

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Japie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2012 20:08

Troebel vlekje in het oog

Bericht door Japie »

Sinds afgelopen zondag hebben wij een kitten van 8 weken.
Gisteren merkte ik op dat hij een wit troebel vlekje in het ene oog heeft.
Is dit een vorm van blindheid en maakt het heel veel uit als hij zoiets heeft?

Hij miauwt ook heel erg veel en eet eigenlijk niks, hij drinkt alleen maar water.
We hebben hem brokjes en vlees en kattensnoepjes geprobeerd te geven maar dat wil hij niet.
Nu week ik de brokjes dus maar in water of een beetje melk en dan wil hij ze wel.
Na het eten is het miauwen ook een stukje minder, maar na 2 uur ongeveer miauwt hij weer continue.
Zou dit te maken kunnen hebben met het vlekje op zijn oog?

Het vreemde is dat de mensen waar ik hem vandaan heb er niks over gezegd hebben en ze zeiden ook dat hij gewoon harde brokjes eet.
Mijn zus heeft het zusje van onze kitten en die eet en drinkt goed en miauwt niet.

Groetjes Mariska.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Troebel vlekje in het oog

Bericht door Catfish »

Welkom hier!
Voor het vlekje op het oog zou ik naar de dierenarts gaan.
Het enige wat ik kan verzinnen ivm het vele mauwen is eenzaamheid. Jong van de moeder en nestgenootjes weg, opeens alleen. Ik wil je aanraden om er een kitten bij te halen, bij voorkeur uit een goed asiel. Tik bij de zoekfunctie maar eens 'solokitten' in en er komt een hele serie gedragsproblemen te voorschijn. Kittens hebben zo veel aan elkaar, in heel veel opzichten!
En geen gewone melk geven, daar gaat hij van aan de diarree!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Japie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2012 20:08

Re: Troebel vlekje in het oog

Bericht door Japie »

Hij is niet alleen, wij hebben al een kat van 1 jaar en die is de hele dag met het kitten aan het spelen en ze rennen elkaar continue achter na en rollebollen over elkaar heen.
Maar zodra ik naar de keuken loop begint hij enorm te miauwen en wat ik hem ook wil geven, hij eet het niet.
Nu laat ik de brokjes in heet water weken en doe er een beetje melk bij (de eerste 2 dagen deed ik een heel klein beetje melk erbij omdat hij niks wilde, maar vandaag heb ik kattenmelk gekocht.) en dan eet hij wel. Maar 1 a 2 uur na het eten begint het miauwen weer.
Japie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2012 20:08

Re: Troebel vlekje in het oog

Bericht door Japie »

Oh en als je zelf eten of drinken bij je hebt moet hij koste wat het kost erbij komen, maar zijn eigen eten loopt hij niet naartoe. Ik heb nog even de mensen gebeld waar hij vandaan komt en die zeiden dat hij alleen gewone brokjes en water kreeg en dat dat geen probleem was.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Troebel vlekje in het oog

Bericht door Chiquita98 »

Gebruik je wel dezelfde brokjes als die mensen? op kattenmelk kan ie niet leven hoor. Dat zie ik meer als een extraatje. Ik geef ze hier vaak ook wat nat vlees. Dat vinden ze vaak ook erg lekker. Misschien kan je dat ook nog eens proberen.
Ik denk ook dat hij gewoon nog even moet wennen in zijn nieuwe huisje. Misschien eet hij stiekem 's nachts wel
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Troebel vlekje in het oog

Bericht door castratenkoor »

"gewone brokjes" is wel een heel ruim begrip. Vraag die mensen eens welk merk/soort brokken hij gewend was.
Probeer eens een blikje Miamor (Zooplus). Wellicht dat hij dat lekker vindt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Japie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2012 20:08

Re: Troebel vlekje in het oog

Bericht door Japie »

Bedankt voor jullie reacties. Vlees had ik al geprobeerd maar die wil hij niet. Ik heb gisteren al aan die mensen gevraagd welk voer zij hadden, dus die ga ik van de week even halen. Hij miauwt nu een stuk minder en ik blijf eerst maar gewoon die brokjes weken, dan komt het denk ik wel goed.
Gebruikersavatar
lunetuesday
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:50

Re: Troebel vlekje in het oog

Bericht door lunetuesday »

Heeft je katje geen last van zijn tanden? Als hij geweekte (dus zachte) brokken wel wil eten, maar ongeweekte (dus harde) brokken niet, ga ik denken aan tanden die los zitten of een ontstoken tandvlees, waardoor het kauwen op die harde stukken zeer doet.

Is hij niet domweg aan het wisselen naar zijn permanente gebit?
Groetjes van Marjolein. :D
Mijn dikke tut (ex-zwervertje) Ronja, 4 jaar.

In loving memory: mijn allermooiste babygrietje Kyra van 4,5 jaar.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Troebel vlekje in het oog

Bericht door Chiquita98 »

Das ook een goeie lunetuesday. Vraag me af of de topic starter met het katje naar de dierenarts is geweest? Altijd als je een nieuwe kat hebt een checkup laten doen bij de dierenarts!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
paasnini

Re: Troebel vlekje in het oog

Bericht door paasnini »

Hoe is het nu?
Plaats reactie