Oogje dichtknijpen?

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
elisevdh
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2012 19:48

Oogje dichtknijpen?

Bericht door elisevdh »

Vanochtend was er nog niks aan de hand, kom ik vanmiddag thuis zie ik ineens dat Gucci heel de tijd haar linker oogje dicht knijpt.
Wat zou dit kunnen zijn? Vind het zo zielig! Wil haar graag helpen maar weet niet wat ik moet doen?? :( Help!
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Oogje dicht knijpen?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Het kan van alles zijn: een stofje, een koudje, een virusje of ze heeft iets tegen het oogje gehad.

Kijk het even aan, als het morgen niet duidelijk beter gaat zou ik even contact opnemen met de dierenarts.
Laatst gewijzigd door Ilovesiamesecats op 10 jan 2012 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Oogje dicht knijpen?

Bericht door ayla »

met lichtje op schijnen, lijkt het alsof er een vlekje op zit? Kan zijn dat er iets in zit inderdaad. Gaat of vanzelf of met zalfje weer open. Ziet het er groenig of nattig uit bij de ooghoek? Kan bacterie zijn.

Soms helpt het om het oogje rondom schoon te maken met een doekje of watje gedoopt in afgekoelde camillethee.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Oogje dicht knijpen?

Bericht door pearlsofpassion »

Waarschijnlijk een oogontstekingetje. Even naar de DA gaan. Die kan precies kijken wat het is en behandeling voorschrijven.
Ik zou niet wachten. Zoiets kan ook serieus verkeerd lopen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
elisevdh
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2012 19:48

Re: Oogje dicht knijpen?

Bericht door elisevdh »

Ben vandaag naar de dierenarts geweest.. Haar oogje is van onder klein beetje beschadigd (waarschijnlijk door t spelen, vechten met Luna) Heb nu een zalfje gekregen wat ik 4x per dag in haar oogje moet doen.. Hoop dat ze er weer snel van opknapt! :)
Plaats reactie