Ooglidfollikels

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Gebruikersavatar
Ayzha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 apr 2009 17:24

Re: fip,fiv,felv, toxoplasmose of toch niet?

Bericht door Ayzha »

We hebben haar gisteren gewogen en ze is nu 3,4kg dus dat is wel weer iets meer dan begin van de week.

ze krijgen zowieso allemaal vitamines bij;-) gaat in t drinkbakje en ze slurpen t zo mee op.

voor de uitslag moet ik nog even bellen dat ze me die doormailen, vergeten door het goede nieuws;-)

T voer kan ik inderdaad eens in gaan kijken, ze krijgen nu de Prins adult, daar zit OMG 32% in.... nou shit zeg, koop 2 dgn geleden nog n zak van 5 kilo... hmm denkacat 28%, daar ga ik dan toch eens opletten...

bedankt voor de tip
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: fip,fiv,felv, toxoplasmose of toch niet?

Bericht door Adriana »

we hebben vrij veel berichten over het voer van de firma Prins, even via de zoekfunctie rechtsboven en missch even lezen.
32% eiwit is niet zo vreselijk maar er zit bovennormaal veel zetmeel/koolhydraat in Prins voer en dat bevordert bij katten met aanleg blaasgruis en/of overwicht.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... lt#p420898
de ervaringen zijn heel wisselend en het is altijd kwestie van proberen en zoeken wat het beste is. ze krijgt toch af en toe wel wat rauw kip/kalkoenvlees?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ayzha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 apr 2009 17:24

Re: fip,fiv,felv, toxoplasmose of toch niet?

Bericht door Ayzha »

ze krijgen vanalles en nog wat, van diepvriesvlees tot n klein beetje natvoer.
maar waarom is rauwe kip/kalkoen dan zo goed voor ze?
en wat is af en toe? 1 x per week, meer of minder?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: fip,fiv,felv, toxoplasmose of toch niet?

Bericht door Adriana »

ong 3x per week en katten zijn gebouwd op gevogelte en niet op koe/paard/varken.
kip/kalkoen verteert het best en komt het dichtst bij de natuurlijke prooien.
katten en mensen kunnen niet zo goed tegen 100% doodgekookt voer, dus regelmatig wat rauw vlees voor onbewerkte vits, mineralen en vooral enzymen. licht gekookte eidooier is ook prima.
katten die buiten komen eten gras en allerlei ander levend spul maar binnenkatten kunnen dat niet.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie