Kitten ziet bijna niks

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
naad29
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:15

Kitten ziet bijna niks

Bericht door naad29 »

hoi allemaal
ik heb een kitten gijs van april vorige week bij mensen weg gehaald het beestje was behoorlijk ziek!
nu ben ik bij de dierenarts geweest en bleek dat ie ontstoken ogen en een fikse verkoudheid had! ook is hij erg mager...

nu een week verder kreeg ik de indruk dat hij vrijwel niks meer ziet! dus wederom naar de dierenarts geweest en hij zei dat hij stipjes op zijn hoornvlies had en een blauwe waas op zijn ogen! hij was verbaast dat het zo is geworden en weet geen raad.... moest vrijdag terug komen om te kijken of het verslechterd was

toch zit het me niet lekker en gevraagd vandaag of hij bloed wou prikken maar de waren zoveel oog problemen dat het bijna niet mogelijk was om daar uit te komen! nu heb ik antibiotica gekregen en vrijdag terug komen om te kijken of het aanslaat

maar toch zit het me niet lekker dat gijs de hele dag slaapt en wel eet en drinkt en de dierenarts zich geen raadt weet! heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn? maakt me zo bang zit niet lekker op me werk enz enz

greets nadia
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kitten ziet bijna niks

Bericht door nellebel »

als je geen vertrouwen hebt in je DA een andere zoeken.
Gijs zal ook moeten aansterken en verhuizen is ook stressvol. eet hij wel goed? en is hij al aangekomen?
wat zielig , warschijnlijk loopt hij hier al lang mee rond als hij er zelfs ( bijna) blind van is geworden van de ontstoken ogen. dan zel hij ook flink aan moeten sterken arm beesje. wat fijn dat je hem hebt gered.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
naad29
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:15

Re: kitten ziet bijna niks

Bericht door naad29 »

Hij eet inderdaad heel goed en drink ook goed! Hij is al wat aangekomen
maar nog lang niet genoeg!
Het is niet dat ik het niet vertrouw maar de da vond het vreemd dat hij nu ineens slecht ziet en kan niet vertellen of het over gaat of niet!
Ben erg bezorgd na al die verhalen dat katten zelfs dood kunnen gaan maar nog geen verhaal gelezen wat op Gijs zijn probleem lijkt! Sterker nog hij mag s nachts op bed bij mij gezien ik nog twee katten heb en ik ze nog niet samen vertrouw en hij echt ook bescherming zoekt

Greets nadia
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kitten ziet bijna niks

Bericht door nellebel »

zoals je het verteld lijkt het alsof gijs te lang heeft doorgelopen met ontstoken ogen en dat zijn ogen nu mogelijk zijn aangetast. ik denk dat jouw DA dat nu niet goed kan zien als de ontsteking er nog op zit. die moet dus eerst wat wegzijn voordat ze kunnen zien wat de restschade is en of die er is. misschien dat hij daarom minder actief is. is voor hem ook eng dat hij niks kan zien en wel in een nieuwe omgeving zit. en hij heeft er misschien ook wel wat pijn van.
laat hem maar lekker aansterken en hopen dat er weinig tot geen restschade zal zijn.
mijn flippie had chronische niesziekte sterk verwaarloosd toen ze in het asiel kwam als kitten. bij haar hebben ze het derde ooglid moeten losmaken, dat was zo ontstoken geraakt dat het vast bleef zitten voor het oog. dat is operatief losgemaakt, en daarna zag ze weer goed. is nu nog moeilijk in te schatten bij gijs denk ik. eerst moet de ontsteking weg zijn. merk je wel al verbetering mbt ontsteking nu met de AB?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
naad29
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:15

Re: kitten ziet bijna niks

Bericht door naad29 »

Ik heb nog geen idee! Hij heeft pas sinds gister de ab
Vrijdag moet ik terug komen om te kijken of het aanslaat ! Ik hoop zo dat het niet zo erg is! Het is zo'n schatje
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kitten ziet bijna niks

Bericht door nellebel »

nou dan laten we de duimpjes maar draaien. tja die gijsjes dat zijn hartebrekers. hahaha heb ook een gijsje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: kitten ziet bijna niks

Bericht door Mirjam86 »

Ik heb hier geen ervaring mee, maar vind het wel super dat je dit muppie gered hebt!
En eens navraag doen bij een andere DA betekent niet direct dat je je eigen DA niet vertrouwt.
Misschien is die ander wel iets meer thuis in oogaandoeningen en heeft hij iets soortgelijks al eens meegemaakt en kan hij wél een prognose geven.

Heb je Gijs ook op Hills A/D oid gezet om aan te sterken?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
naad29
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:15

Re: kitten ziet bijna niks

Bericht door naad29 »

Ja Gijs krijgt lekkere kattenmelk en Royal canin Hoop inderdaad dat ie weer snel beter word en aansterkt
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: kitten ziet bijna niks

Bericht door Mirjam86 »

Je hebt ook speciale varianten voor verzwakte katten om sneller aan te sterken.
Misschien is dat wat voor Gijs? Als hij weer wat sterker is voelt hij zich misschien ook niet meer zo futloos.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
naad29
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:15

Re: kitten ziet bijna niks

Bericht door naad29 »

ik hoop dat het mee valt en weg trekt want dit vind ik zo zielig! ik weet niet hoe snel het gaat voor hij aankomt en hoe het verloopt verder... ook met de andere katten gelukkig hebben die genoeg weerstand verder!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kitten ziet bijna niks

Bericht door nellebel »

richt je nu vooral op het aansterken. je kunt mbt zijn ogen nu toch even niets doen. lekker kroelen, hem gerust stellen en lekker eten geven. en de rest heeft nog even tijd nodig.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie