Kittens 6 weken oud en nog steeds ogen dicht

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
cynthiaegas
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2010 11:14

Kittens 6 weken oud en nog steeds ogen dicht

Bericht door cynthiaegas »

:shock: ik kijk heel vaak op marktplaats even rond naar kittens kijken enzovoort
nu kwam ik vrouw tegen die ver kocht kittens van 6 weken jong en hun hadden hun ogen nogsteed niet open zei heeft hier niks aan gedaan :cry:
ik zei tegen haar dat ik ze graag wil over nemen want dat is gewoon zielig
kan ik dit eerts nog met water op lossen ??
ook zei ze dat er push enzoo uit de ogen kwamen

mvg
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kittens 6 wekn oud en nog steeds ogen dicht

Bericht door pearlsofpassion »

Mee naar de DA gaan. Dat lijkt me het veiligst.
Zijn ze echt 6 weken? Of zijn ze gewoon nog maar 2 weken en zegt ze dat het 6 weken is?

En de dierenbescherming inlichten en hopen dat het nog een staartje krijgt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: kittens 6 wekn oud en nog steeds ogen dicht

Bericht door Ilone »

Achgos...arme kittens :-(
Inderdaad, deze beestjes moeten naar een dierenarts.
En dat mens direct aangeven bij de dierenbescherming :evil:
Goed dat jij je erover wilt ontfermen!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: kittens 6 wekn oud en nog steeds ogen dicht

Bericht door Catfish »

Ze moeten inderdaad zo snel mogelijk naar een dierenarts.
Wat lief dat jij je over ze wilt ontfermen! Besef wel dat wer een kans is dat ze nog heel jong zijn, ook ik lsuit een week of twee niet uit. En dat het een dure aangelegenheid kan worden.
Als je daar klaar voor bent en het aankan, doen!
En inderdaad haar aangeven bij de dierenbescherming, documenteer alles. :evil: Mens.........
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
cynthiaegas
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2010 11:14

Re: kittens 6 wekn oud en nog steeds ogen dicht

Bericht door cynthiaegas »

nou ik ga ze van de week ophalen en heb net de dierenaarts gebeld ze
ze4 zeiden dat ik het elke dag met gekookt water moet dan en als dat niet lukt een oogzalfje halen en die kost 12,75 dus dat is te doen ??
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kittens 6 wekn oud en nog steeds ogen dicht

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou toch echt met de kittens naar de DA zelf gaan hoor. Dat is toch de enige manier om een juiste diagnose te stellen. Dan kan die ook meteen zeggen hoe oud ze echt zijn en je verder instructeren over verzorging. Zo zal je nog moeten bijvoeren (nog niets geleerd als hun ogen nog dicht zijn), hen alles moeten leren aangezien de moeder die kans niet meer krijgt, en moeten ze op bepaalde tijdstippen ontwormd en ingeënt worden.
Als je DA je daar niet echt in kan helpen of een ongeïnteresseerde indruk maakt, kan je je op internet ook inlezen (hier zal je misschien ook nog wel wat vinden over kittens met de hand opbrengen, dat weet ik niet), en kittenmelk kan je ook zelf bij Zooplus kopen. Let wel op, het moet moedermelkvervangend zijn, geen gewone kattenmelk van Whiskas want dat is niet geschikt voor kleine kittens en zowiezo niet gezond voor katten.

En dat is een normale prijs voor dat zalfje.
Maar als je dat nog nooit gedaan hebt, moet de DA je wel even voordoen hoe dat moet. Dus nog een reden om de kittens mee te nemen.

Hou er in je hoofd ook rekening mee dat het kan zijn dat ze nog heel erg jong zijn en nog heel erg veel verzorging nodig hebben. Dus als je gaat werken, kan dat wel een probleem worden.
Oh, en je geeft er toch geen geld voor hè? Want dat zou ik echt wel niet doen, niet enkel omdat dat niet klopt, maar omdat die eigenaar dat ook echt wel niet verdient en er dan zeker niet mee stopt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kittens 6 wekn oud en nog steeds ogen dicht

Bericht door Anne »

je zou eens kunnen kijken of je hier melding van kunt maken bij de lid, de landelijke inspectiedienst van de dierenbescherming. Op hun site staat wel een telefoonnr!!

Wat goed dat jij je over deze kittens gaat ontfermen, maar deze vrouw hoort hier niet mee weg te komen!!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kittens 6 weken oud en nog steeds ogen dicht

Bericht door pearlsofpassion »

Kan je ook wat foto's nemen van de kittens in haar huis, met herkenningspunten?
En wat foto's van de leefomgeving. En laat je niet wegjagen door haar, dreig maar wat.
Ze moet gewoon verantwoordelijk worden gesteld voor haar daden, en dat gaat enkel als je kan bewijzen dat het van haar komt.
De advertentie ergens op je computer opslaan, is ook aan te raden.
Ik hoop dat je het belang hiervan inziet? Anders heeft ze binnen een aantal weken weer een nestje dat ze maar op marktplaats gooit. Er komt altijd wel iemand op af.
Of ze nu gezond zijn of niet.
Hier is ze alleszins in fout: ofwel zijn de kittens ziek en heeft ze zorg niet toegedient dan is dat verzuim en verwaarlozing.
Ofwel zijn ze gewoon nog heel erg jong en dan is dat ook strafbaar. 6 weken is trouwens ook zowiezo nog strafbaar, wettelijk mag het maar vanaf 7 weken (en ook dat is nog te vroeg).
Maar het zou me verbazen dat de moeder er nog bij is als ze echt 6 weken zijn en nog steeds de ogen niet open. Iet of wat ervaren kattenmoeder (en dat zal wel bij zo iemand, krijgt vast nestje na nestje), verlaat zo'n nest zieke kittens, of ruimt ze op.

Ik hoop echt dat het allemaal nog goed komt, maar ik zou er toch echt mee naar een DA gaan. Ofwel laten opvangen door een professionele kittenopvang, die weet waar ze mee bezig zijn. Maar of ze er daar zo blij mee gaan zijn.... Ze hebben al zoveel werk met de gezonde zwerf- en wegwerpkittens.
alleszins zou ik wel zo iemand zoeken in de buurt die er ervaring mee heeft zodat je raad kan vragen. Heel erg belangrijk!! En op voorhand! Die kittens zijn zo kwetsbaar dat als je nog moet gaan zoeken en eerste contact leggen als je een probleem hebt, het vast te laat is.
Het zal ook altijd weekend zijn als er iets is.

Veel succes gewenst, het is echt een prachtig initiatief van jou! Maar ik hoop dat je weet waar je aan begint...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9330
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens 6 weken oud en nog steeds ogen dicht

Bericht door castratenkoor »

Ik ben bang dat je zelf strafbaar bent als je ongevraagd foto's gaat nemen in iemands huis.
Ik heb meermalen mensen aangegeven bij de dierenbescherming, gegevens die ik op eerlijke manier
had gekregen, dus de advertentie, telefoonnummer en adres. En mijn bevindingen.

Wat mij bij het laatste geval al opviel was dat de telefoongesprekken met iemand anders waren
dan de op het adres aanwezigen. Wat het altijd goed doet is de te verkopen dieren bij een invalide stallen.
Ik kon zowel aan de zogenaamde moederpoes als aan het kitten merken dat ze daar niet woonden, ze kenden het hele huis niet en bewogen zich voort overal snuffelend en met ingetrokken pootjes, dus buik over de grond. Moederpoes zat weggedoken achter een grote bloempot.

Ik geef ook nooit mijn adres en vaste telefoonnummer.

Ik hoop dat de kittens alsnog de broodnodige zorg krijgen en dat herhaling voorkomen kan worden.
Probeer eventueel een deal te sluiten. Dat jij de zorg voor de zieke kittens op je neemt mits zij de moederpoes laat castreren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kittens 6 weken oud en nog steeds ogen dicht

Bericht door pearlsofpassion »

Oh ja, dat kan natuurlijk wel... Had ik even niet aan gedacht.
Misschien medisch attest vragen aan de DA dan? Als je er onmiddelijk mee langsgaat.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie