Benauwdheid en neusslijm na oogverwijdering

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nihau
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2011 10:17
Locatie: woubrugge

Benauwdheid en neusslijm na oogverwijdering

Bericht door nihau »

hallo allemaal!!!
ik ben nieuw op de kattensite
ik ben jennifer 28 jaar en heb drie katten,
de ene waar over het gaat is lolo een 4 jarige kater,
2 jaar geleden is hij aangereden door een auto waardoor hij zijn kaak en oogkas had gebroken
door dat er een bot splinter vanuit zijn oogkas in zijn oog is gekomen hebben zij het oog moeten verwijderen,
na dat dat gebeurd is begon de elende, hij heeft nu om de 6 tot 8 maanden het enorm benauwt en slijm uit zijn neus gat aan de kant waar het oog is verwijderd.
ik zelf denk dat zij zijn vergeten of de traanbuis te verwijderen of vergeten zijn een stukje bij de ooghoek waar de traanbuis zit open te laten,
nu is mijn vraag wie heeft er ook een kat met 1 oog en heeft dit zelfde probleem,
of wie kan mij info geven over wat ik denk dat er mis is gegaan
ik hoop iets verder te komen met een andwoord van 1 van jullie
alvast bedankt
groetjes jennifer



Afbeelding

lolo mijn katertje
Laatst gewijzigd door Admin op 18 apr 2011 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Benauwdheid en neusslijm na oogverwijdering

Bericht door Anne »

Hoi

Wat een vervelende gebeurtenis zeg :???: Ik denk ook dat het aan een traanbuisje kan liggen die er nog zit.
Onze Hummel heeft ook 1 oog, de andere is ze kwijt geraakt aan chronische niesziekte.
We hebben haar nu ruim een half jaar en ze is nog geen maand zonder ab geweest.
Zij blijft last houden van de niesziekte en is vaak verkouden en aan de kant waar haar oog niet meer is heeft ze meestal snottebellen, uit haar neus uiteraard.
Op dit moment krijgt ze neusdruppels, de da denkt ook dat het met het achtergebleven traanbuisje te maken kan hebben.
Wat zegt jouw eigen da hierover?
Word hij op dit moment ook behandeld hiertegen?

ach gos wat een schatje jou Lolo!! Ik vind hem wel een beetje op Hummel lijken met zijn koppie,
Hummel is cypers
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nihau
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2011 10:17
Locatie: woubrugge

Re: Benauwdheid en neusslijm na oogverwijdering

Bericht door nihau »

mijn dierenarts zegt dat het aan de traanbuis kan liggen die er nog onder zit
maar goed dat zou betekenen dat hij hem weer moet opereren
en vandaar ik dus de vraag had of er meer katten last van hebben en wat die mensen er van zeggen
echt super bedankt voor je reactie
hier kan ik echt wat mee!!!!!!
groetjes jennifer

EDIT:
oooohh sorry hoor lees weer half
nee hij word nu niet meer behandeld hij is nu alweer een 8 weken geleden behandeld met een antiebiotica kuurtje van 10 dagen dat is dus het rare hij is er na de behandeling zo 6 tot 8 maanden vanaf en dan rond die tijd begint de elende weer heel vreemd
groetjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Benauwdheid en neusslijm na oogverwijdering

Bericht door pearlsofpassion »

Is dat dan niet steeds rond dezelfde tijd van het jaar? Of om het half jaar of zo?

Ik zou denken dat hij gewoon een opstoot van niesziekte krijgt en dat het met dat traanbuisje zo benauwd wordt...
Wat je kan doen om het te verlichten weet ik niet, maar daar kan Anne je inderdaad meer over vertellen omdat ze een chronische niesziektepatient met maar 1 oogje heeft. Dus ervaring me middeltjes...
Ook Nellebel heeft een chronische niesziektepatient met erg veel last van loopoogjes en slijmen. Al denk ik niet dat het snot was bij haar... Ik weet het niet zeker. Ze heeft alleszins ook middeltjes om de last wat te verminderen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nihau
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2011 10:17
Locatie: woubrugge

Re: Benauwdheid en neusslijm na oogverwijdering

Bericht door nihau »

hallo!!!
oke en is dat ook pas begonnen na dat het oog is verwijderd?
mijn kat heeft echt nooit niesziekte gehad en mijn andere katten zouden het dan ook moeten krijgen toch? als ik er 1 met niesziekte heb hoop ik niet want ik fok met mijn siamees en de kittens hebben geen van alle niesziekte?
groetjes jennifer
Gebruikersavatar
nihau
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2011 10:17
Locatie: woubrugge

Re: Benauwdheid en neusslijm na oogverwijdering

Bericht door nihau »

en moet hij dan ook geen prut uit zijn andere oog hebben?
ik weet het niet meer mijn oude kat had ook niesziekte maar dat is al zo'n twaalf jaar geleden
en ik kan mijn iets heugen dat hij altijd vieze neus en ogen had maar weet het niet zeker meer
groetjes jennifer
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Benauwdheid en neusslijm na oogverwijdering

Bericht door pearlsofpassion »

Niesziekte heb je in allerlei vormen en maten. Soms is er zelfs enkel wat vocht uit het oogje...
Maar als er soms een lopend oog en loopneus opduikt, denk ik toch aan niesziekte (of het moet steeds weer een erg hardnekkig stofje zijn, lijkt me niet waarschijnlijk). Dat wordt dan door de traanbuis wat erger gemaakt, maar als het iets enkel aan het oog lag, dan zou hij het, in gezonde toestand, altijd moeten hebben...

Het hoeft niet percé besmettelijk te zijn voor al je katten. Ik heb hier ook eentje met een lichte chronische vorm, maar de 2 anderen krijgen niets over.
Als ze allemaal op tijd geënt zijn, kunnen ze er vrij van blijven. Al kunnen ook geënte katten niesziekte opdoen (vaak is het dan minder erg) en ook zelfs chronisch worden. Het vaccin werkt maar 80% geloof ik...
Dus dat kan best wel eens bij jouw kater het geval zijn....

Ik zeg het, er moet toch een oorzaak zijn waarom hij het maar af en toe heeft?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nihau
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2011 10:17
Locatie: woubrugge

Re: Benauwdheid en neusslijm na oogverwijdering

Bericht door nihau »

ja dat is zo er moet een oorzaak zijn
maar welke is dat dan dat is een goeie
pppffff hahah
kan ik bloed test doen ofdat mijn kat echt niesziekte heeft, weet jij dat?
dan kan ik het mischien uitsluiten ofdat dat het is
anders heeft het geen zin om hem nog is te laten opereren denk ik?
bedankt voor je reactie
groetjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Benauwdheid en neusslijm na oogverwijdering

Bericht door Anne »

Ik zou dit alles goed met je da overleggen. Ik weet niet of je kat niesziekte heeft, dat ze de da moeten weten.
Vandaag toevallig voor controle met Hummel bij de da geweest, bij haar was het echt de niesziekte die op haar ene oogje sloeg waardoor deze verwijderd moest worden, ze zag er ook al niks meer mee.
De da vertelde me vandaag dat haar traanbuis niet verwijderd kan worden.
Veel beterschap met jou Lolo
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nihau
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2011 10:17
Locatie: woubrugge

Re: Benauwdheid en neusslijm na oogverwijdering

Bericht door nihau »

thanks :)
groetjes jennifer
Plaats reactie