Rode vlek in oogje

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Rode vlek in oogje

Bericht door catsini »

Onze poes van 15 jaar is schildklier patientje, dat is goed onder controlle met Felimazole.
nu zie ik dat ze een rond rood vlekje in haar oog heeft, ze heeft al langer wat bruine vlekjes in haar ogen, maar dit is me nooit opgevallen, heeft iemand een idee wat dat kan zijn?
groetjes
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: rode vlek in oogje

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, ik heb nog nooit vlekjes in een kat zijn oog gezien :eeh:
Hier zijn ze allemaal mooi zwart, tenzij je de iris bedoelt? Want irissen kleuren alle kanten op, en ik denk niet dat dat belangrijk is of iets wil zeggen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Rode vlek in oogje

Bericht door Admin »

Onze Indy heeft ook een vlekje in zijn oog. Zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... %2A#p48246
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Rode vlek in oogje

Bericht door Gootje87 »

Hmm ik weet dat mensen wel eens een bloeduitstorting hebben, dan zie je ook een rood vlekje in het oog, maar dan op het oogwit. Waar zit het precies? Is het knalrood of meer zwart?
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Rode vlek in oogje

Bericht door catsini »

lijkt net op de vlekjes van Indy, het zijn allemaal vlekjes in het oog, en net die ene, is groter, en donkerder, rood? is moeilijk te zeggen. Winny gaat binnenkort voor bloedprikken voor haar schildklier, laat ik het toch eens goed nakijken. het is wel toevallig, onze zwarte kater had gele ogen, geen vlekjes, en Win 3 kleur poes, allemaal vlekjes, net als onze vorige , dat was een tijgerpoes,groetjes
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Rode vlek in oogje

Bericht door catsini »

de vlekjes zitten in de iris
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Rode vlek in oogje

Bericht door Gootje87 »

Ik zou toch naar de dierenarts gaan, ik vond net dit:
http://www.celizes.nl/medisch/ziektes/vlekken_oog/ Ook dit betekent niet dat dat het is, ben helaas geen dierenarts, maar zou het zekere voor het onzekere nemen als ik niet weet wat het is.
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Rode vlek in oogje

Bericht door catsini »

we gaan om de 3 maanden naar de dierenarts, om bloed te prikken voor de schildklier, kijkt hij in haar oogjes, dat hij dat niet ziet! morgen maken we een afspraak om bloed te prikken, er zijn pas 2 maanden om, maar Winny miauwt en kan zo schreeuwen, dan rent ze rond helemaal opgedraaidt, geen idee wat het is, vanaf vorig jaar augustus, de dierenarts staat voor een raadsel, ze is niet dement. Ze zitten met 2 dokters in de praktijk, we maken eens een afspraak met de andere dierenarts, die is misschien toch wat allerter, dan laat ik hem toch weer haar oogjes nakijken,groetjes
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Rode vlek in oogje

Bericht door catsini »

vandaag bij de dierenarts geweest, gelukkig NIETS aan haar oogje, zijn we blij!!!!!!!
en dat miauwen en schreeuwen, dat word al minder, ze heeft een ontsteking aan haar tandje gehad,groetjes
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
jake
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2013 18:15

Re: Rode vlek in oogje

Bericht door jake »

Hallo, ik ben net nieuw hier omdat ik ook iets meer wilde weten over vlekken in het oog. Onze kat kwam bij ons toen hij 2 jaar was, inmiddels 5 jaar en ook hij had een kleine bruine vlek in het gekleurde deel van zijn oog. Nu zijn het al meerdere bruine vlekken. het is een gewone huis/tuin en keuken kat maar wel heel erg lief. Hij heeft het maar in één oog. Het komt niet door gevechten want dan zou het toch in 2 ogen moeten zijn. Hij heeft er helemaal geen last van, dat is dan wel zo belangrijk, toch!!
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Rode vlek in oogje

Bericht door Ms Maaike »

Een bruine vlek kan volgens mij geen kwaad, dat is volgens mij gewoon een verkleuring van het pigment onder invloed van de zon. Heb het zelf ook aan één oog.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie