1 oogje plotseling dicht

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hennieb81
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:51

1 oogje plotseling dicht

Bericht door hennieb81 »

Hey!

Vannacht toen ik thuis kwam heb ik nog even bij mijn katten gekeken ( beide goed 5 maand oud)... Alles was goed en ik ben rustig op bed gegaan.
Vanmorgen kom ik weer en zit bij een van de poezen het rechteroog dicht. Komt vocht uit en ze knijpt hem dicht.
Ze kruipt weg en wil niet praten.. en zit maar in een bolletje opelkaar gedoken. Terwijl het anders een kat is die altijd praat en op schoot zit.. dus het deugt niet..
Ze heeft vanmiddag wel wat gegeten...
Ik heb de poezen nog niet zo lang en ze zijn nog niet geeent. Heb ik een dramaqueen poes, of zou er echt iets mis zijn..
Ik was van plan morgenochtend naar de dierenarts te gaan voor inentingen en dan zou ie ook gelijk even naar dat oogje kunnen kijken...

Gr hennie
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: 1 oogje dicht plotseling

Bericht door Aziraphale »

Hoi!

Ik zou er inderdaad even naar laten kijken als het morgen niet over is en wachten met evt entingen nu. Dat zou ik pas doen als ze weer fit is. Mijn poes heeft dit ook gehad, bij haar was het juist niesziekte (meegenomen als cadeautje uit 't asiel ;)) en na antibiotica ging het over. Helaas kreeg ze na haar enting (die kreeg ze pas toen ze weer helemaal fit was) een flinke entreactie en wéér op haar ogen die ontstoken waren. Vnv krijgt ze haar laatste AB-pil en is het gelukkig weer over.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 1 oogje dicht plotseling

Bericht door pearlsofpassion »

Oogje ontstoken he....
Moet je zalf gaan halen bij de DA.
Inderdaad wel eens overleggen met de DA. Het kan zijn dat het gelinkt is aan niesziekte. Kan ook gewoon een vuiltje zijn natuurlijk... Maar dan nog is het misschien verstandig een weekje te wachten tot het genezen is...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: 1 oogje dicht plotseling

Bericht door Shaz »

Je kan niet zien of er misschien iets in het oog zit? Een haar bijvoorbeeld?
Anders lijkt het me inderdaad ontstoken en dan zal je toch naar de dierenarts moeten voor een zalfje. En dat kan inderdaad veroorzaakt worden door niesziekte.
Laat je nog even weten wat de dierenarts ervan zei?
groetjes Sharon
Plaats reactie