Onze oude kat is ineens blind

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Tinnie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2010 20:03
Locatie: ardennen

Re: Onze oude kat is ineens blind

Bericht door Tinnie »

Ik hoop toch dat je een klein beetje van ons houdt evarist.. :grin:

Mijn kat is van kindsaf al blind langs één oog, maar heeft er geen last van.
Als het beide ogen zijn, is dat anders.. dat moet echt niet leuk zijn.
Sterkte hoor
toiki
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2012 09:33

Re: Onze oude kat is ineens blind

Bericht door toiki »

hallo
ben nieuw hier, heb jullie site gevonden door ons probleem te googlen, want ja, k zit in t zelfde geval, daarom toch ff berichtje zetten:
mijn Gizmo is net 18 geworden, is al paar maanden doof, en nu, sinds dit weekend, vermoed ik dus ook blind. Nierfalen, zoals jullie al vernoemden, zal inderdaad. hoogstwaarschijnlijk wel het probleem zijn, want hij is erg aan t vermageren, de laatste 2-3 weken, en drinkt meer dan vroeger.
heb nu afspraak voor vanavond met de DA, k ben nu wel al beetje voorbereid, maar k duim toch dat ik em nog beetje bij mij mag houden...
grtjs, en bedankt voor alle nuttige info hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze oude kat is ineens blind

Bericht door Adriana »

oei en welkom op het forum!
hoge bloeddruk (?nierfalen) kan ervoor zorgen dat een katzel blind wordt, dus ook laten meten! en ik ben bang dat de diagnose vanavond richting nierfalen gaat..
als er bloedonderzoek wordt gedaan, meld ons dan even de urea en creatininewaardes en anorganische fosfor (fosfor ip)
afhankelijk van de ernst zijn er medicijnen en nierdieetvoer, die de situatie soms kunnen stabiliseren of achteruitgang kunnen remmen en wat meer kwaliteit van leven geven.
we hebben twee topics met heel erg veel informatie over de verzorging van nierkatten: pluis en de sticky topic nierfalen.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 56&t=21258

op de eerste pagina staan links naar overzichtelijke artikelen over nierfalen en de verzorging. missch vooraf even lezen?
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 56&t=22980
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie