Pagina 1 van 16

Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 09 dec 2009 13:22
door Admin
Naar aanleiding van de topics:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =6&t=19157
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =6&t=19131

leek het mij handig om een eenduidig oordeel te krijgen over deze webwinkel.

==========

Zet in dit topic je ervaringen met deze webwinkel. Kopieer onderstaande in je bericht en vul je tekst in i.p.v. de puntjes:


Mijn ervaring met dit bedrijf/deze instelling:
...

Pluspunten in enkele woorden:
- ...

Minpunten in enkele woorden:
- ...

Re: Webwinkel Zooplus

Geplaatst: 09 dec 2009 13:32
door Admin
Mijn ervaring met dit bedrijf/deze instelling:
Wij bestelden deze krabpaal en de bezorging was geen probleem. De krabpaal stond al snel en we zijn er erg tevreden over: het ding staat echt stevig en met 4 ravottende katten heb je dat wel nodig.
Vlak nadat wij de krabpaal binnen hadden, bleek de prijs opeens te zijn gezakt. Balen natuurlijk. We hadden ook extra losse krabpalen besteld voor een ander meubel en die hoefden we niet te betalen, ondanks dat we er niet om hadden gevraagd. We kregen er ook nog extra speeltjes bij.

Pluspunten in enkele woorden:
- ze doen niet moeilijk
- zeer stevig product
- ruime keuze

Minpunten in enkele woorden:
- het enige minpuntje (vond ik zelf) is dat de krabpalen lang 'nieuw' ruiken. Ondertussen niet meer.

Re: Webwinkel Zooplus

Geplaatst: 09 dec 2009 13:36
door Adriana
Mijn ervaring met dit bedrijf/deze instelling:
- bestellingen gaan vrijwel altijd goed, zijn inmiddels goed en stevig verpakt en worden doorgaans met twee dagen vanuit Tilburg aangeleverd.
- Zooplus heeft een overzichtelijke site waar het makkelijk winkelen is.

Pluspunten in enkele woorden:
- groot, heel groot produktenaanbod en ook bv voer, dat in Nederland vrijwel niet te krijgen is.
- ze zijn voor de meeste produkten even duur of goedkoper en zelfs soms aanzienlijk goedkoper èn het wordt, tring tring, vanaf euro 29,- gratis thuisbezorgd!

Minpunten in enkele woorden:
- heb ze geattendeerd op een prijsverschil van euro 2,- op een totaalprijs van euro 5,- en klantenbeoordeling geschreven (beaphar anti odor voor kattenbak) en dat kwam niet door het filter heen! nooit geplaatst en ook niet gemeld waarom niet.
- reactie op opmerkingen/klachten zou wat sneller kunnen (binnen 36 uur?)

Re: Webwinkel Zooplus

Geplaatst: 09 dec 2009 14:24
door ktje
Mijn ervaring met dit bedrijf/deze instelling:
- Goed, we hebben 2 keer iets besteld. Het kwam 2 keer netjes op tijd en goed verpakt

Pluspunten in enkele woorden:
- Goede service
- Overzichtelijke site
- Goede prijs/kwaliteit verhouding
- Ruime keus aan producten

Minpunten in enkele woorden:
- Niet duidelijk dat de rekening via mail kwam, hierdoor bij eerste bestelling flink gezocht naar rekening,maar na een mail aan zooplus kwam we erachter dat die al in onze mail stond.

Re: Webwinkel Zooplus

Geplaatst: 09 dec 2009 14:57
door Cari
Mijn ervaring met dit bedrijf/deze instelling:
Ik ben een goede klant van ze. Ik bestel er nu ca. 1,5 jaar. (tot. ca. € 1.500,= :shock: ) Kattenbrokjes, grit, krabpaal, vensterbankkussens, speeltjes, hondenspullen... Ik heb slechts 1 keer gemeend dat bij de krabpaal een bout/moer ontbrak. DIe konden ze niet naleveren, maar ze zouden mijn aankoop bij een bouwmarkt vergoeden na opsturen van de bon. Dat bleek niet nodig, ik had me vergist :oops: .

Pluspunten in enkele woorden:
- groot assortiment
- spullen, die veelal nergens anders verkrijgbaar zijn
- vaak veel goedkoper dan elders en wel kwaliteit
- snelle en correcte levering
- voor mij nooit verzendkosten (boven € 29,=) en anders hele lage (€ 2,95)
- regelmatig leuke extra kortingen en/of kadootjes
- spaarsysteem voor gratis produkten

Minpunten in enkele woorden:
- De TNT-man sjouwt zich een ongeluk, omdat ze alles in 1 pakket willen proppen. (bv 40 ltr grit + 10 kg brok) en het niet altijd even stevig verpakken.

Re: Webwinkel Zooplus

Geplaatst: 09 dec 2009 22:15
door daantje_xxx
Mijn ervaring met dit bedrijf/deze instelling:
van slechte service nog niets gemerkt, maar wij hebben vandaag pas onze 2e bestelling ontvangen. We zijn wel van plan om ons grit daar te blijven kopen. Ze hebben 40 liter verpakkingen die ze niet in de winkel hebben. En het wordt thuisbezorgd :)
Denk wel dat het fijner voor ons is dat ze nu ook in Tilburg zitten. mocht je langs willen gaan ivm een probleem sta je hier eerder dan in DL.

Pluspunten in enkele woorden:
- veel keus
- goedkoper dan in de dierenwinkel
- thuisbezorging
- grootverpakkingen
- en grootaankoop korting
- puntenspaarsysteem, als je genoeg hebt uitgegeven krijg je er ook nog wat bij
- snelle levering
- geen verzendkosten (zorgen altijd dat we genoeg uitgeven, om dit niet te hoeven betalen: bv grote zak grit en een speeltje)

Minpunten in enkele woorden:
- jammer als iets uitverkocht is, zoals het laserlampje, maar dat heb je overal
- geen nederlandstalige handleidingen/omschrijvingen. wel in het engels gelukkig

Re: Webwinkel: Zooplus

Geplaatst: 19 dec 2009 14:23
door Roosje
Mijn ervaring met dit bedrijf/deze instelling:
Ik heb hier nu 1 keer iets besteld, kattengrid, een voerbal en een verenplumeau

Pluspunten in enkele woorden:
-snel geleverd
-vaak leuke kortingen, 5 % welkomskorting en ook gelijk in de nieuwsbrief 10 % korting voor de volgende bestelling
-veel leuke dingen en handig dat je er reviews over kan lezen
-leuk dat je voor extra gratis speeltjes kan sparen

Minpunten in enkele woorden:
- als iets is uitverkocht kun je het niet bestellen, het zou fijn zijn als je het gewoon kan bestellen en dat het dan word nageleverd zodra het er is. (inderdaad het laserlampje)

Re: Webwinkel: Zooplus

Geplaatst: 19 dec 2009 14:33
door Cari
Minpunten in enkele woorden:
- als iets is uitverkocht kun je het niet bestellen, het zou fijn zijn als je het gewoon kan bestellen en dat het dan word nageleverd zodra het er is. (inderdaad het laserlampje)
Dat is wel geregeld hoor. Als je op 'leverdatum' drukt, krijg je te zien wanneer het produkt weer verwacht wordt.
Als je vervolgens je email invult, krijg je ook nog bericht als het er weer is. Dat werkt goed.

Re: Webwinkel: Zooplus

Geplaatst: 19 dec 2009 14:48
door Roosje
Klopt, je krijgt wel bericht als het er weer is, maar je kan het pas bestellen op het moment dat het er pas weer is, het zou makkelijker zijn als je het gewoon gelijk zou kunnen bestellen (terwijl het niet op voorraad is) en dat het dan geleverd word op het moment dat het wel weer op voorraad is.

Re: Webwinkel: Zooplus

Geplaatst: 21 dec 2009 12:53
door Mac
Mijn ervaring met dit bedrijf/deze instelling:
Ik heb goede ervaringen met Zooplus. Vooral de webwinkel is qua functionaliteit zeer uitgebreid. Ze hebben vaak kortingen en een spaarsysteem!

Pluspunten in enkele woorden:
- klantenfoto's
- klantenbeoordelingen
- spaarsysteem
- kortingsbonnen en welkomstkorting
- geen verzendkosten boven een bepaald bedrag
- goede beantwoording van e-mails
- advertkalender met kerst (gratis kado)

Minpunten in enkele woorden:

- het aanbod vind ik matig voldoende, er toch best wel meer producten bij kunnen
- sommige producten zijn in een dierenwinkel goedkoper
- bij sommige producten kan niet gekozen worden voor welk type of kleur het geleverd moet worden

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 04 mar 2010 13:17
door Adriana
Zooplus is een handig bedrijf, je kunt vanaf je stoel (met kat op schoot) lekker winkelen en het wordt snel en gratis thuisbezorgd.
sommige artikelen zijn duurder en dat is een kwestie van goed in de gaten houden.
dus so far so good.
totdat, 20% korting en ik dacht laat ik de jongens, die slecht tot niet drinken, eens verrassen met een stevige drinkfontein, keramisch geruisloos en 20% korting...

tring/tring, doos gaat open en oeps:
Afbeelding
diepe zucht en Amsterdamse nummer gebeld nadat ik eerst wat Engels bij bepaalde termen had gezocht. in t Engels eea uitgelegd aan mevrouw, die Engels ook niet als moedertaal had en 1/2/3 een ceramic drinking fountain/keramische drinkfontein niet kon plaatsen. laat staan de chips die van de underrim af waren.
krijg e-mailadres en moet foto's maken en fijn als je dan beschikt over een digitale camera en de handel ook nog in alweer een Engelstalige mail verzonden krijgt.

intussen toch al uur bezig geweest.
komt Nederlandstalige mail terug, kan pakket teruggeven aan pakketdienst. maar ik weet dat TNT geen geopende pakketten mee terug neemt, dus vroem/vroem naar het postkantoor en euro 6,75 verzendkosten neergelegd.
intussen krijg ik een rekening voor een tweede binnenkort te verzenden ceramic drinking fountain! bovendien begrijp ik dat Zooplus max 6,25 aan verzendkosten retourneert, maar dan moet ik een fotokopie van de bon laten scannen en weer naar een ander Engelstalig mailadres sturen. en oh ja, ze bevestigen dat ze mijn retourpakket ontvangen hebben - dus weten ze hoeveel porti daarop zat! die berichten komen van een 'no-reply-mail adres van Zooplus, dus protesteren heeft geen zin.

al met al ben ik nu - los van het schrijven van deze tekst - 3 uur bezig geweest met het herstellen van een foutje van Zooplus.
en waarom ze niet het volle bedrag van de terugzendkosten vergoeden begrijp ik niet en waarom het merendeel zo ingewikkeld in het Engels moet, terwijl je je in een Nederlandstalige website tot je klanten richt, snap ik ook niet. terwijl ik bij iedere mail word uitgenodigd om toch vooral aan te geven waar de service nog verbeterd kan worden,..
......ik zou zeggen: Zooplus, werk aan de winkel, of hoe zeg je dat in het Engels??

nu heb ìk de beschikking over voldoende tijd, een auto en een digitale camera en mijn Engels is redelijk, maar je zal toch..

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 04 mar 2010 15:00
door Sann
Mijn ervaring met dit bedrijf/deze instelling:
Ik koop er al mijn voedsel en ook mijn kattenbakkorrels. Speeltjes trouwens ook... Alles dus :)

Pluspunten in enkele woorden:
- Ruime keus
- Snel geleverd
- Geen verzendkosten (boven 29 euro) en anders 2.95, da's ook niks.
- Klantenbeoordeling

Minpunten in enkele woorden:
- Af en toe een beetje vervelend verpakt. Vooral omdat ze b.v. 15 L kattenbakkorrels los verpakken met je andere artikelen, ik krijg welleens ingedeukte blikjes en kuipjes. Had een keer ook kapotte voedselzakjes - natuurlijk waren ze rot. Kreeg daar ook mijn geld voor terug, deden ze niet moeilijk over.

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 04 mar 2010 15:48
door Boheme
Mijn ervaring met dit bedrijf/deze instelling:
Ik koop er van alles, van krabpaal tot speelgoed, van mandjes tot soms voer. Ik heb goede ervaringen, snelle levering en toen ik een keer vergeten was de kortingscoupon in te vullen kreeg ik achteraf alsnog de korting. Daarnaast check ik altijd bij o.a. zooplus.uk of zooplus.de de prijzen, soms is het interessant om het via Engeland of Duitsland te bestellen omdat het daar dan net wat goedkoper is. Qua levering maakt het niet uit, het is net zo snel als dat je het via Nederland besteld.

Pluspunten in enkele woorden:
- Ruime keus
- Snel geleverd
- Geen verzendkosten boven een bepaald bedrag
- Klant-beoordeling
- leuke kortingen en acties

Minpunten in enkele woorden:
- Al die plastic opblaasdingen... aan de ene kant wel goed voor de inhoud, maar wat een gedoe om dat weer op te ruimen ( al denken de kids daar anders over die vinden het wel leuk om het allemaal lek te prikken ;) )
_ Ook weer die opblaasdingen, want die helpen niet tegen ingedeukte blikjes.

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 04 mar 2010 16:29
door sandy
Mijn ervaring met dit bedrijf/deze instelling:
Bestel regelmatig op deze site, meestal voor de nijnen omdat ze spullen verkopen die ze in de winkel niet verkopen. Zoals appelhooi, zijn ze wild van maar echt nergens te krijgen en hele leuke knaagspeeltjes oftewel sloopspeeltjes :lol: Voor een redelijke prijs.
Betaald, andere dag al in huis, supersnelle levering en altijd goeie spullen. Vind het spaarsysteem ook wel leuk, kan je nog is iets gratis uitzoeken.

Pluspunten in enkele woorden:
Snelle levering
Kwalitatief goede spullen
Vanaf 30 euro geen verzend, zit daar toch altijd overheen :eshifty:

Minpunten in enkele woorden:
Alles word in 1 doos gepropt, niet zo leuk voor de bezorger, zeker niet als je 150 liter hennepevezel heb besteld samen met een aantal zakken hooi.
Correspondentie kan beter en sneller.

Wat de kapotte spullen aangaat, TNT gaat heel onzorgvuldig om met pakketjes, sterker nog, mijn ervaring is dat er mee gegooid en gesmeten word of zelfs gevoetbald.
Ik heb ooit een pot chlorellapillen besteld, heel dik glas goed verpakt, maar het was in gruzelementen, en dat gebeurt niet zomaar.
Er zijn van mij al heel wat klachten uitgegaan naar TNT.

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Geplaatst: 20 mar 2010 08:21
door ktje
weet iemand wat voor garantie zooplus geeft op haar producten?

Wij hebben in augustus een kunststoffen hondemand besteld, echter na 6 maanden is die nu helemaal kapot. Onze hond ligt er alleen in. Ik zelf vind dit erg snel voor een hondenmand.