Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Je kunt hier je ervaringen kwijt m.b.t. bedrijven die gerelateerd zijn aan katten, bijv. dierenartsen, webwinkels, fokkers, asielen, dierenwinkels enz.
Lees voordat je iets plaatst eerst even de spelregels.

Ik geef deze webwinkel het cijfer (0=laagste, 5=hoogste):

0
0
Geen stemmen
1
2
4%
2
0
Geen stemmen
3
6
11%
4
19
33%
5
30
53%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Adriana »

mijn ervaring met de telefonische helpdesk van Zooplus is erg goed.
k weet niet of dat nog zo is, maar ze hadden een jongeman die de Nederlandse telefoontjes behandelde.
hij keek ter plekke wat er niet goed gegaan was en corrigeerde dat ook met bv terugboeking ter plekke.
je kon het uitleggen en er was overleg over een oplossing.
heb een keer verkeerd voer en ook een keer te weinig (niet goed geteld) in de doos gehad.
tot dan toe stuurde ik een mail (bv over gebroken keramische drinkfontein), die moest dan door het vertaalprogramma worden gehaald en de behandeling duurde meer dan een week tot anderhalve maand.
sindsdien bel ik (komt niet vaak voor, eens per twee jaar..) en was ik in no time ook van mijn ergernis af.
en bij jou zou die klimpaal geannuleerd kunnen worden en de kosten teruggeboekt. en de rest kan dan gewoon worden bezorgd, maar missch denk ik te simpel.. je kunt het vandaag nog proberen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Ilone »

Maar het hoeft niet geannuleerd te worden ;-) Ik had het fijn gevonden als ik van te voren had geweten dat het niet op voorraad was inderdaad, dan had ik het gewoon niet besteld en wat anders uitgezocht. Maar goed, nu is het toch al te laat ;-) dus laat maar komen en dan wordt het later gegeven.

Ik krijg wel gewoon snel, vaak dezelfde dag en ook nog binnen een aantal uur, een reactie terug. Ik heb gewoon de mail met de verzendbevestiging beantwoord, en dan antwoorden zij met een aparte mail terug, in het nederlands.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door flower1980 »

Jammer dat het zo gelopen is. Inderdaad niet goed dat ze een foute levertijd bij je gekozen product vermeld hebben.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door flower1980 »

Oke, ik weet nu even hoe het ook kan. Afgelopen zaterdag bestelling gedaan. Niet alles is in NL op voorraad, dus bestelling doorgezet naar Duitsland, dus levering via DHL. Bestelling komt in twee dozen.

Gister een poging gedaan tot afleveren, ik was niet thuis. Dus via de site een dag en tijd aangeven wanneer ik thuis ben. Staat de pakketbezorger toch vandaag aan de deur, een mazzel dat ik er nog ben (moet zo weg). Maar er mist een doos, dus ik spreek mijn verbazing uit.

Net maar even met Zooplus gebeld, zij gaan met DHL bellen en mailen mij als ze meer weten.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Dinky »

Hopelijk weet zooplus het andere pakket spoedig op te sporen Roos!

Mijn grootste probleem met DuurtHeelLang was vorig jaar december waarbij ik via de track&trace moest zien dat ik ze die dag niet meer hoefde te verwachten omdat ze zogenaamd langs waren geweest (geen briefje en geen DuurtHeelLang bezorger of auto gezien terwijl ik voor het raam zat)...... Uiteindelijk pakket retour laten gaan naar de winkel omdat ook zij het niet voor elkaar kregen bij DuurtHeelLang om het pakket bij mij te laten bezorgen of af te geven bij een servicepunt om de hoek :-|
Was dus erg blij dat mijn bestelling bij zooplus gewoon met PostNL ging want dan gaat het gewoon goed.

Succes!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Rik »

Wie heeft die doorzetting naar zooplus DE gedaan?? Ik ben toch benieuwd hoe ze dat bij mij zouden doen. Ik laat altijd afleveren op een postbus dus dat kan eigenlijk alleen maar met PostNL. Gisteren ook iets besteld maar dan krijg je om 23:00 een mailtje dat ze het aan de verzender afgegeven hebben maar vandaag geeft de track&trace van PostNL aan dat ze het pakket nog niet ontvangen hebben. Schijnbaar gaat daar bij zooplus gewoon 24 uur overheen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Dinky »

Dat doet zooplus. Dat staat ook vermeld op hun website:
Product niet op voorraad
In sommige gevallen zal het product van uw keuze niet leverbaar zijn vanuit Nederland. Wanneer het in uw voordeel is te kiezen voor een levering vanuit een alternatief magazijn zullen wij dit altijd doen. Houdt u er rekening mee dat de aflevering van uw order hierdoor ongeveer 3-5 werkdagen in beslag neemt.
en
Let op: de keuze die u maakt bij het doen van uw bestelling is een voorkeur. Deze voorkeur wordt zoveel mogelijk gerespecteerd door zooplus, maar het is mogelijk dat door omstandigheden (gewicht/grootte pakket, regio, drukte bij pakketdienst) een andere pakketdienst dan uw voorkeur wordt gebruikt.
link

Geen idee hoe ze omgaan met een postbus Rik.....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Cerna »

Ik baal verschrikkelijk van Zooplus.
Ik heb nog nooit problemen met hen gehad en de bestelling altijd keurig binnen 2 à 3 dagen binnen en nu mag ik een week wachten.
Want wat is het geval? Het schijnt dat wanneer een product niet aanwezig is in het Nederlandse magazijn, de hele bestelling van elders gaat komen.
Eén artikel was niet voorradig en nu komt alles uit Polen en "ja mevrouw, dat duurt wat langer". En dat terwijl ik zit te springen om Sensible brokjes (mijn eigen fout).

En dan geef je aan dat je via PostNL geleverd wil hebben, maar dat kan niet wanneer het uit Polen komt. Dan moet het via DHL en dat vind ik zo'n waardeloos bedrijf!
Vorige week nog: ik had een bestelling bij The Body Shop en kreeg op maandag een bericht dat het was aangemeld bij DHL. Deze melding veranderde vervolgens niet.
Vrijdagmorgen moest ik al vroeg ergens heen dus donderdagavond laat nog even gekeken. Nog steeds hetzelfde bericht: het was aangemeld. OK, dus dat kon nog wel even duren.
Vrijdagmiddag om 13.00 uur weer thuis en lag er een kaartje in de bus dat de besteller geweest was en of ik het pakje maar even aan de andere kant van Doetinchem wil gaan ophalen? Nee dus.

En nu datzelfde gesodemieter met Zooplus. Ik heb al aangegeven bij hen dat ik niet van plan ben om twee grote zakken grit plus de rest van de bestelling elders op te gaan halen wanneer DHL weer pas twee uur vantevoren bericht doet.
Maar volgens de jongeman wordt het veel vaker dan 1x aangeboden mocht ik niet thuis zijn.

Het zal mij benieuwen want dat is niet wat DHL mij vertelde.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Rik »

Dat is dus de reden waarom ik nooit thuis laat bezorgen. Je weet nooit zeker of je dan thuis bent (plus dat ik overdag werk). Ik laat altijd ergens anders bezorgen. Voor PostNL in een postbus en voor DPD en DHL bij een parcelshop hier in het dorp. Via track&trace weet ik dan dat ik op weg naar huis even langs die winkel kan gaan om mijn pakket op te halen. Het kan dus handig zijn om voor DHL eens te kijken of er een winkel in de buurt fungeert als parcelshop voor DHL. Dan heb je geen gedoe met met pakketjes bij de buurman of gedropt in de afvalcontainer.

https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/parcelshop

(Wellicht is dat in een klein dorp wat makkelijker omdat het allemaal binnen een paar minuten van elkaar ligt)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door castratenkoor »

Ik koop 6 zakken kattenbak grit per keer bij dierenwinkel, die bezorgd thuis en zet het netjes in de hal. Verder alles bij Zooplus. Mijn ervaring met DHL was ook niet goed, duurde 9 dagen en de doos was helemaal stuk. Zooplus heeft mijn klacht wel keurig afgehandeld.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door flower1980 »

Bij PostNL wordt er meestal in de vroege avond bezorgd bij mij. Geen probleem, ik mijn vakantie zorg ik dan thuis ben. In de track en trace staat ook meestal wanneer ik PostNL kan verwachten. Met DHL mis ik dat.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Cerna

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Cerna »

Rik schreef:Dat is dus de reden waarom ik nooit thuis laat bezorgen. Je weet nooit zeker of je dan thuis bent
Het probleem is niet het niet-thuis-zijn, maar de veel te late melding van DHL (want ik ben vaak genoeg thuis).

Wanneer ik op donderdagavond 23.00 uur zie dat alles nog net zo is als vier dagen daarvoor, dan ga ik ervan uit dat het pakket niet op vrijdag bezorgd gaat worden.
Maar DHL presteert het om de volledige afhandeling 's nachts te doen (en dan slaap ik :eeh: ) en dan een melding per mail te sturen zodra de bezorger op weg gaat. Dat is veel te kort.

Bij PostNL zie je precies hoever een pakje is (en gebeurt het niet allemaal binnen een paar uur en 's nachts) en kun je er rekening mee houden en zelf al een beetje uit rekenen wanneer het pakket komt. Maar dat kan bij DHL dus niet.
Of ik geen SMS had gehad? Wat heb ik aan een SMS om half 10 's morgens die mij vertelt dat het pakket tussen 11.31 en 12.31 bezorgd gaat worden terwijl ik op dat moment in Arnhem ben?
En dan ook nog slechts 1x bezorgen. Dat vind ik helemaal waardeloos. :evil:

En nu maar afwachten wanneer het Zooplus-pakket komt.
Had notabene net een lovende enquete ingevuld want dan kreeg je 100 bonuspunten, maar had er graag op vermeld dat ik het er niet mee eens ben dat men mijn bestelling volledig uit verwegistan laat komen. Wanneer het 1 artikel betreft kunnen ze toch de rest van de bestelling gewoon uit Nederland laten komen en het andere artikel op nabestellen zetten?

En volgens de Zooplusjongeman was het ook onmogelijk om een artikel in Duitsland te bestellen wanneer er op de Nederlandse site een vrachtwagentje staat want dat betekende dat het nergens verkrijgbaar was.
Goh, laat ik dat nu al meerdere keren gedaan hebben? Rara.
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door flower1980 »

Goed, ik heb pakket twee inmiddels ook binnen. Natuurlijk geen mail gehad van Zooplus over het hoe en wat, maar goed, ik heb voorlopig genoeg eten voor Kate en voldoende kattengrit. Nu maar hopen dat het niet vaker gebeurt dat mijn levering via DHL verstuurd zal worden.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Rik »

Laten ze daar nou nét wat op gevonden hebben :lol:
(Hoewel die dingen mij wel wat klein kijken voor mijn bestellingen :) )

Nooit meer pakketje mislopen door Zeeuwse innovatie
http://www.ad.nl/binnenland/nooit-meer- ... ~aa9d8533/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Webwinkel: Zooplus, Tilburg

Bericht door Lopke »

We kopen ons kattengrit er, het wordt bezorgd met de PostNL, wel hebben wij een plek waar ze het neer kunnen leggen als wij niet thuis zijn.

We hebben een kattenmeubel er gekocht, op zich is de kwaliteit goed, hij staat er al een aantal jaar.
Maar het was een hele klus om hem hier te krijgen en voltooid te krijgen. Er heeft wel wat keren geweest dat ze moesten komen om nog wat na te bezorgen, een paal, een mandje....
Plaats reactie