Asiel: Stichts Asyl voor Dieren (Dierenasiel Utrecht)

Je kunt hier je ervaringen kwijt m.b.t. bedrijven die gerelateerd zijn aan katten, bijv. dierenartsen, webwinkels, fokkers, asielen, dierenwinkels enz.
Lees voordat je iets plaatst eerst even de spelregels.
Plaats reactie

Ik geef dit bedrijf/instelling het cijfer:

0
0
Geen stemmen
1
0
Geen stemmen
2
1
33%
3
1
33%
4
1
33%
5
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Asiel: Stichts Asyl voor Dieren (Dierenasiel Utrecht)

Bericht door Admin »

Stichts Asyl voor Dieren / Stichting Dierenasiel Utrecht
Koningsweg 141
3585 LA Utrecht
==========

Zet in dit topic je ervaringen met dit asiel. Kopieer onderstaande in je bericht en vul je tekst in i.p.v. de puntjes:


Mijn ervaring met dit bedrijf/deze instelling:
...

Pluspunten in enkele woorden:
- ...

Minpunten in enkele woorden:
- ...
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 339
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Stichts Asyl voor Dieren (Dierenasiel Utrecht)

Bericht door Tember »

Mijn ervaring met dit bedrijf/deze instelling:
Bij dit asiel heb ik mijn kitten Dennis opgehaald. Het ziet er mooi en gezellig uit en de verzorgsters weten veel over de diertjes. Ze laten ze niet meenemen door de eerste de beste, maar zoeken echt iemand die bij het dier past. Er worden veel vragen gesteld voor het dier mee mag. Ik was erg tevreden, tot ik er achter kwam dat Dennis ziek was. Hij had heel veel wormen, vlooien en niesziekte, terwijl er bij het asiel was beloofd dat de dieren ontwormd en ontvlooit waren. Ik heb gebeld om m'n verhaal te doen en om te kijken of er een onkostenvergoeding in zat voor Erwin, m'n andere kat waarmee ik toen ook naar de DA moest. Toen reageerden ze heel netjes en hebben ze oprechte excuses aangeboden.

Pluspunten in enkele woorden:
- betrokkenheid bij de dieren
- schoon en netjes

Minpunten in enkele woorden:
- er wordt niet goed gecheckt of de dieren gezond meegaan naar de eigenaars.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Asiel: Stichts Asyl voor Dieren (Dierenasiel Utrecht)

Bericht door KoosjeCato »

mijn ervaring met deze instelling:

Via dit asiel hebben wij onze kittens genomen en ik vind het een fijn asiel. Vragen worden goed beantwoord, voorafgaand aan de plaatsing hebben we een (kort) plaatsingsgesprek gehad en alles zag er verzorgd uit. Met de kittenopvangster heb ik nog steeds contact over de kittens en de hele gang van zaken is erg prettig geweest. Het zijn mijn eerste katten, dus ik vind het heel erg fijn dat ze voor de aanschafprijs zijn ontwormd, gechipt, ingeënt en dat ik kan terugkomen om ze voor de 2e keer te laten enten en te laten helpen. Zo weet ik zeker dat mijn katten alles hebben gehad wat ze nodig hadden. (soort kant-en-klaar-kitten, hihi)
Later heb ik nog even nagevraagd hoe het ging met de castratie/sterilisatie en hoewel ze het advies geven de poes met 8 maanden te laten helpen en haar tijdelijk op de poezenpil te zetten, stonden ze er ook voor open dat ik het liever met 6 maanden laat doen, omdat ik nu eenmaal bang ben een krolse poes niet op tijd te herkennen.

Pluspunten:

De medewerkers zijn erg betrokken bij de dieren & het plaatsen daarvan.
De hokken zijn schoon en netjes, het chippen gebeurde snel en goed. (is toch een rotmomentje)
Vragen worden vriendelijk beantwoord.
De kittens werden door de dierenarts gecontroleerd en bekeken voor ze mee mochten.

Minpunten:

Het asiel is wel lastig te vinden zonder tomtom.
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Asiel: Stichts Asyl voor Dieren (Dierenasiel Utrecht)

Bericht door Lovecat »

Ik ben hier ook geweest toen ik me ging oriënteren voor een 2e kitten erbij.

Pluspunten:

Er werden flink wat vragen gesteld over mijn huisvesting, of ik ze naar buiten zou laten en zo ja, het advies de tuin/balkon af te schermen.
Medewerkster gaf me alle tijd kennis te maken met de kittens.

Minpunten:

Alle kittens hadden niesziekte (dat is niet zo vreemd) en konden niet meteen mee (wel goed dus), maar als mijn uitgezochte kitten meekon, MOEST ie koste wat kost diezelfde dag opgehaald worden. Mijn kitten zou 2 weken duren, de dag erna werd ik ineens gebeld dat ik hem per direct kon, en dus, moest halen, ik vond dat vreemd. Ik heb ook afgezien van de adoptie.

Ik ben het absoluut niet eens met het advies om op 8 maanden te castreren en tot die tijd poezenpil te geven; de poezenpil is aantoonbaar slecht voor de gezondheid en onnodig aangezien een kitten makkelijk met 6 maanden gecastreerd kan worden (wordt ook al met 13 weken gedaan, dus snap het advies van 8 maanden niet?!)
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Asiel: Stichts Asyl voor Dieren (Dierenasiel Utrecht)

Bericht door KoosjeCato »

@ Lovecat : dat kwam hier http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 9&start=15 al eerder ter sprake en ik laat ze gewoon met 6 maanden helpen. 13 weken vind ik wel heel erg vroeg en ook daar lees je verschillende dingen over. ;)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Asiel: Stichts Asyl voor Dieren (Dierenasiel Utrecht)

Bericht door Lovecat »

Ja, maar ik vind dat dus wel een minpunt van het asiel; dat ze adviseren poezenpil te geven ;-) (en daar ging het hier toch over?)

Ik weet niet of 13 weken te vroeg is, maar het kan wel en dat zou ik nog eerder doen dan poezenpil geven en op 8/9 maanden castreren.
Mijn eerste DA behandelde mijn kitten voor verstopte blaas ivm gruis en zei toen; ik zou hem maar heel laat laten castreren; kan die lekker uitgroeien, vooral zijn zakie, en kan hij zijn plas beter kwijt. Zijn advies; kom hem maar brengen als hij begint te sproeien. Zo zeggen ze allemaal wat anders; ik blijf bij de 5/6 maanden :smile:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Asiel: Stichts Asyl voor Dieren (Dierenasiel Utrecht)

Bericht door castratenkoor »

Vreemd advies van asiel! Ook mijn advies poes en kater beide 6 maanden castreren. Poezenpil is ongezond en gevaarlijk voor de gezondheid. Waarom kans op tumoren, gewoon de eerste krolsheid voor zijn, dan is het voor poes en kater het minst ingrijpend omdat dan de hormonen nog niet door hun lijf gieren.
Ik ken 2 fokpoesjes van zeer nabij die jong gestorven zijn aan tumoren, beide aan de pil geweest.
Vreselijke verspilling van levens.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Asiel: Stichts Asyl voor Dieren (Dierenasiel Utrecht)

Bericht door KoosjeCato »

Vanmorgen het asiel opgebeld, ze verteld hoe Kato zich gedraagt en ze blijven bij verhaal poezenpil en pas met 8/9 maanden. En anders kon ik het beste even de DA bellen, dus gedaan en deze week nog een afspraak, want het klonk toch wel nodig. (ze zijn 5,5 maand nu) Vind het wel een beetje jammer dat een asiel dan in feite gevaarlijke info geeft, want Kato is nu toch al krolserig (veel aandacht vragen aan mij, gaan liggen om aangehaald te worden) nog niet krols, maar ik weet bijna zeker dat ze de 9 maanden niet gaat halen zonder krols te zijn geweest.
Ze schrok zich overigens wel rot aan de telefoon, want het was met 8 a 9 maanden en vanaf 3 kg. "ja dat zijn ze al". :D Oh, dan zijn ze wel groot zeg.
Plaats reactie