poes hijgt heel erg na 1 min. spelen

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Vero dat is hartstikke goed nieuws meid, ben blij voor je! :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Wat een goed nieuws, ik ben heel erg blij voor jou én Winnie!


Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Jeetje Vero, wat een geweldig nieuws :grin: !!!!!!!!
Ik ben heeeeeeeeeeeel erg blij voor jou en Winnie :thup:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Wat leuk om je bericht te lezen zeg, Winnie krijgt een pluim voor doorzettigsvermogen en jij Vero een pluim voor al je goede zorgen.

Gefeliciteerd met dit goede nieuws!!

Liefs Renate
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Wauw Vero! Wat een ontzettend geweldig nieuws joh! Ik ben heeeeel blij voor jou en Winnie! :grin:
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Wiehoe!!! :-P
Goed nieuws voor jou en Winnie! Lekker meid :kissykissy:
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Dank jullie wel allemaal, ook namens Winnie !

Ik heb hem al jullie berichtjes voorgelezen, toen hij op schoot lag :oops: , en ik moest iedereen een lief kopje geven van hem....dus bij deze :cathappy:

liefs veronikske en Winnie
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik ben dus niet de enige die tegen haar kat praat!!! jippie!!!! :D :D :D
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Dat is heel fijn Vero. Kan je gelukkig nog langer van hem genieten....
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Bas
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 aug 2006 19:17

Raar gedrag en raar ademen

Bericht door Bas »

Hallo Iedereen,

3 weken geleden zijn verhuist van de ene kant van de stad naar de andere kant, hierdoor moest onze lieve kat ook weer aan een nieuw huisje wennen, de eerste 2 weken gingen vlekkeloos en ze rende lekker rond in het nieuwe huis.

Nu ging het in de 3e week opeens voledig fout, ze ging heel raar doen. Waneer je altijd haar naam roept (naam: Vlekje) keek ze altijd op en dat deed ze opeens in de 3e week niet meer. Aan het eind van de 3e week ging het helemaal raar, Ze ademt niet meer door haar neus en alleen door haar mond, waneer het helemaal stil in huis is hoor je haar ademen heel zwaar, Het lijkt net of ze rustig aan het stikken is, Waneer je haar aankijkt kijkt ze helemaal energieloos uit der ogen en er komen tranen uit haar ogen. Doordat ze door haar mond moet ademen kan ze niet meer eten en drinken en voeden we haar met een drinkfles.

We zijn vanmiddag naar de dierenarts geweest en die zegt dat het aan de warmte van de afgelopen dagen ligt, ik weet het niet meer wat ik moet doen. Ik wil niet dat ze dood gaat want ik heb haar al zo lang. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Even wat over de kat:
Ze heet Vlekje en is 11.5 jaar oud, het is een lapjeskat en heeft al is een nestje gehad, ze is gecastreerd en heeft nooit enige kwaaltjes gehad.

P.S. We zitten nu in de 4e week.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dat is wel heel makkelijk gezegd van je dierenarts! Kun je niet naar een ander gaan, want dit klinkt heel serieus! Misschien is ze verkouden of heeft ze niesziekte?

groetjes,
Sandra
cassie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 jul 2006 16:39
Contacteer:

Bericht door cassie »

Dit kan inderdaad duiden op een verstopte neus. Misschien zit er wat in de neus? Verkoudheid of niesziekte kan ook.

Cassie
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

90% van de katten heeft niesziekte in zich. Dat kan soms tot uiting komen, bij sommige katten heel erg, bij anderen maar heel sporadisch. Sumi heeft ook al enkele keren een loopneus gehad maar zolang het daar bij blijft, kan het al bij al nog geen kwaad. Door de verhuis zou deze niesziekte dus ook kunnen opflakkeren, maar ik ken er niet genoeg van om te weten of het dat zou kunnen zijn.
Het zou dus best kunnen dat het enkel daardoor is dat ze zo zit te hijgen. Door het warme weer hebben ze dat ook soms, dat hijgen (mijn poes bvb heeft dat heel hard), maar dit is wel plots heel extreem om dat zomaar daaraan te wijten!!

Ik zou ook een tweede opinie vragen van een andere DA, want het klinkt toch niet zo normaal eerlijk gezegd. Ik hoop mee dat het slechts een klein kwaaltje is! Ik zou niet tevreden zijn met een oppervlakkige diagnose zoals diegene dat je beschreef...
Hou ons op de hoogte he ;)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Mee naar een andere dierenarts gaan! Als een kat lusteloos wordt, tranerige ogen heeft en zwaarder adem haalt is er vast meer aan de hand dan alleen last van de warmte hebben. Ik heb 5 katten die allemaal last van de warmte hadden maar niet op zo'n manier!

Het kan zijn dat door de stress ze inderdaad last heeft gekregen van niesziekte (hier moet ze dan wel al eerder mee in aanraking zijn geweest)Ik heb drie katjes die als kitten niesziekte hebben gehad en bij stress of in de winter bij kou komt het weer terug.
Dat niet eten heeft er ook mee te maken, als een kat zijn eten niet meer kan ruiken vertrouwd hij het niet en dan eet hij het niet op. Dat hebben wij met Quinto ook mee gemaakt. Belangrijk is dus om haar te laten behandelen zodat ze zich beter gaat voelen, dan zal het eten ook vanzelf weer komen. Niet langer mee wachten dus want dan zal ze alleen maar afvallen en verzwakken.
groetjes Sharon
Bas
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 aug 2006 19:17

Bericht door Bas »

Ze is vanmorgen overleden, Nierziekte en hartproblemen hebben haar het leven gekost.
Gesloten