poes hijgt heel erg na 1 min. spelen

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Jeetje..... wat vreselijk naar :-( . Sterkte!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

he wat een verdrietig nieuws zeg! Heel veel sterkte!!
groetjes Sharon
cassie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 jul 2006 16:39
Contacteer:

Bericht door cassie »

Op zo jonge leeftijd al :(. Sterkte!

Cassie
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Puk heeft al sinds ik m heb last van raar ademen als ie zich druk maakt. dus bijvoorbeeld tijdens/na spelen, als er een vreemde kat in de buurt komt of iets dergelijks. Het is alsof ie hijgt, snel adem naar buiten stoot. Meestal doet ie het maar kort, een stuk of 5 keer achter elkaar. Ik zag laatst bij mijn buurkater dat ie het ook deed. Verder heb ik nog geen kat het zien doen. Enig idee wat het is? Hij lijkt er verder geen last van te hebben.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

stomme vraag misschien, maar je bent zeker dat het niet een soort blazen is? Mijn twee kittens blazen ook weleens naar elkaar tijdens het spelen, maar dit is niet het normale "ik ben kwaad, blijf uit mijn buurt"geblaas. Eerder een kort kuchje, hijgje of hoe je het ook wil noemen. Qua klank lijkt het op het geblaas van een gans of een Vlaamse "g".
Misschien heeft die de truc van echt blazen nog niet door? Of hebben katten verschillende soorten geblaas? Echt dreigende en meer spelende tonaties?
Ik maak mij er in ieder geval niet druk om. Heb eens ergens gelezen dat kittens blijven herhalen (dus maar achter die staart van die ander blijven gaan) om duidelijk te maken dat ze aan het spelen zijn. Dus zolang ze daarna steeds terug beginnen, lijkt mij alles in orde.
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Kinky doet het ook hoor. Als hij enthousiast aan het spelen is, begint ie heel 'kort' te ademen. Echt een beetje snuiven.. En daarna is het weer over. Dus lijkt me inderdaad iets van enthousiasme, of dat ie zich opwind ofzo?
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Ik ken het hier ook Simba inderdaad. Eerst heel gek doen en dan even zo snuiven. Ik heb er nooit zo bij nagedacht, vermoed dat het enthousiasme is..
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Het klinkt inderdaad wel een beetje als een Vlaamse g! Net alsof ie lheel hard ucht uit zijn lichaampje stoot....
Ben blij dat jullie het ook kennen! Puk blaast nooit op de klassieke manier tegen andere katten, maar maakt soms dus wel dit geluid als ze in de buurt komen. Maar hij doet het vooral na flink heftig spelen of hard rennen, dan ploft ie neer en hijgt ie een paar keer zo. En dan maak ik me zorgen..... Zoals nu dus blijk gelukkig ten onrechte, bedankt!
Gebruikersavatar
Anneke
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2007 23:33
Locatie: Leuven

Noah hijgt soms

Bericht door Anneke »

Hoi,

mijn naam is An en ik las dit berichtje omdat ik op zoek was of hijgende katten nu normaal of abnormaal zijn...

Mijn katertje Noah, reeds 3 maanden oud!, hijgt af en toe een paar seconden, echt niet lang, maar na het lezen van het berichtje van Veronique (dat haar kat met het tongetje uit de bek hijgt en pompaf is na even te spelen) werd ik even bezorgd.

Noah is een normale kat (denk ik) en speelt heel graag, af en toe (pak dat ik hem in die 1 maand dat ik hem heb misschien 4 keer heb zien hijgen) hijgt hij dus heel even... (Geen tongetje uit de bek!)

Kan iemand me ofwel nog bezorgder maken (door te zeggen dat mijn kat ongezond is) ofwel mij uit mijn bezorgde gevoel weghelpen door te zeggen dat als een kat hijgt dat niet zo abnormaal is, zolang het maar niet gelijk de kat van Veronique is?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Anneke
Gesloten