poes hijgt heel erg na 1 min. spelen

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Och, ik lees nu pas wat de uitslag van de foto's was :oops: . Jeetje, dit was toch niet de uitslag waar we op gehoopt hadden. Heel veel sterkte hoor, en maak er wat van de aankomende tijd. Reageert hij nog steeds wel goed op de cortisone?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ja Daan, gelukkig wel, voorlopig merk je niet aan hem dat hij zo ziek is. Laat ons hopen dat die cortisone hem nog heel lang stabiel kan houden en dat hij geen last krijgt van bijwerkingen
liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
laila
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2005 23:39
Locatie: nieuwerbrug

Bericht door laila »

hoi veronik

wat naar voor zo''n jong beestje heb je hem al van geboorte af??
die van mij is nu ook ongeveer vier maanden en zijn ouders zijn broer en zus en dat moet ook gevaarlijk zijn want met die kittens is dan vaak van alles aan de hand maar dan hebben wij toch geluk want ze waren alle drie gezond
nou veel sterkte en ik hoop dat de fotto meevalt

sterkte en groetjes en een liefe aai voor de zieke
laila
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Ach. Ik lees dit topic eens door want mijn Pukkie hijgt ook wel eens na het spelen, maar dan mn als het warm is, en denk goh wat rot. En ineens ziek ik je avatar en valt het kwartje: dat is dat ene lekkere speelse jonge ding tussen die drie andere mooie katers. achgossie, wat een zielig verhaal voor zo'n jong mannetje! Ik hoop dat het allemaal een beetje stabiliseert..... Veel sterkte!
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje wat betreft de castratie van Winnie. Ben bij de DA geweest om te vragen wanneer Winnie gecastreerd mocht worden, hij is net 6 maanden geworden, en de DA wil het binnen een 3-tal weken doen, dan is hij ongeveer 7 maanden.
Probleem : Z'n zwakke longen en de narcose, de DA vreest dat hij de narcose niet zou aankunnen, en hij stelt voor om de castratie op de ouderwetse manier te doen, d.w.z., geen narcose. Hij zou Winnie dan een lichte sedatie geven, zodat hij zich niet verzet, dan de balletjes plaatselijk verdoven, en de ingreep uitvoeren.
Mijn vraag, gaat Winnie geen pijn hebben, normaal slapen ze nog een paar uur door de narcose, maar Winnie zal al heel snel wakker zijn? Heeft iemand nog ervaring met deze manier van castreren? Het is de manier zoals ze het vroeger deden, wil dat dan zeggen dat dat geen goede methode is, aangezien ze het nu niet meer doen? Ik vertrouw mijn DA wel maar zou blij zijn om jullie meningen te horen, thanxs veronikske!
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Ik heb geen idee of het bij katten zo is, maar bij mijn operatie aan mijn knie was ik ook plaatselijk verdoofd en heb helemaal niets gevoeld. Ik denk dat dit bij katten ook zo is, maar zou het niet zo zijn dat Winnie er van schrikt ? Mensen weten namelijk wat er gaat gebeuren en katten niet.....
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ja, daar heb ik ook al aan gedacht, vandaar dat de DA hem licht zou sederen (iets kalmerend geven), maar ik weet het zo nog niet, nu ja ik denk dat ik weinig keus ga hebben, narcose kan niet.

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Een lichte sedatie werkt vaak prima, en hij zal er een pijnstillende injectie bij krijgen, dus op zich za dat geen problemen geven. Het is in elk geval verstandiger dan een narcose en de sedatie zorgt er wel voor dat hij zich niet bewust is dat er gesneden wordt. De ingreep op zich duurt ook nog geen 10 minuten ;-)
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Hoi Veronikske,

Het klinkt als de enige logische keuze.. Ik denk dat het allemaal best zal meevallen, maar het is toch weer even eng hè. Succes alvast voor jullie beiden!
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Hoi Veronikske,

Het is klaarblijkelijk de enige keuze die je hebt en ik denk dat je moet vertrouwen op je DA.

Heel veel succes!! het gaat vast goed komen :kissykissy:

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Onze katers zijn een jaar of 17 geleden ook zonder narcose geholpen, gewoon tijdens het inloopspreekuur :shock: . Het was toen niet anders, dus het ging zo :???: . Zelfs zonder sufmakertje.... hup, gewoon het mes erin. Wel werd er plaatselijk verdoofd, maar voor de inwerking daarvan werd weinig tijd genomen.
Ik vond het moment van castreren niet echt fijn om bij te zijn maar ze hadden er verder (achteraf dan) weinig last van. Een castratie is een betrekkelijk kleine ingreep en is met vijf tot tien minuutjes gepiept.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi allemaal,

Even een up-date over Winnie. Ik moet op het eind van deze maand terug naar de da voor een nieuwe long-foto, dus de stress begint al te komen.

Ik heb er zelf geen goed gevoel bij, het gaat eigelijk niet echt beter, integendeel zelfs....
Hij is terug, ondanks de cortisone die hij nog steeds dagelijks krijgt, erg snel buiten adem.
En nu met Wodan hier, wil hij de hele tijd spelen, wat hij dus niet kan.
Sinds twee weken heeft hij ook een typische lighouding gekregen, hij ligt ALTIJD volledig uitgestrekt, op die manier rekt hij (naar mijn gevoel, heb er geen andere verklaring voor) z'n longen uit, om zo meer zuurstof binnen te krijgen.
je ziet ook als hij zo ligt de welving/uitstulping van z'n borstkast, ik vind dit bij hem toch wel opvallend, bij andere katten valt dit niet zo op vind ik.

Dus, ik denk dat ik eerder slecht dan goed nieuws ga krijgen....
Sinds zijn castratie is hij op korte tijd echt veel gaan groeien, t'is nu een echte man geworden, hij heeft de typische katerwangen gekregen. Voor de rest is hij echt een mooie lieverd, hij heeft half lang haar gekregen ( zit dan ook perzen-bloed in z'n genen), en een prachtige pluimstaart.
Z'n vacht glanst als een spiegel, dus eigelijk qua uiterlijk wijst niets erop dat hij ziek is.
Komt daar nog bij dat hij een ontzettende kroelkat is, komt de hele tijd vragen om gepakt en gekroeld te worden.

Ik ben echt bang voor het verdict van de da, wil helemaal nog geen afscheid nemen van mijn lieve en mooie man....

Zet hier een paar foto's van zijn typische lighouding,dan zie je hoe z'n longpartij uitsteekt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ja, hij ligt inderdaad wel erg uitgestrekt, Vero. Dat wijst vaak wel op ademgebrek, want zo kunnen de longen maximale capaciteit halen.
Ik ben ook erg benieuwd naar de controle en de bevindingen van de da...
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Ach gos, wat een prachtige kater en dan zo ziek :-(
Heel veel sterkte ermee, ik duim voor je!
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ahh dat lieve koppie, ik hoop dat je m nog lang bij je mag houden hoor Veronikske.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten