Niesziekte

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
flothy
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2011 09:44

Re: Niesziekte

Bericht door flothy »

Wij hebben vrijdag een poes uit het asiel gehaald, die niesziekte heeft (gehad)
We kregen ab mee voor nog 10 dagen. Ze was al wel weer beter, voor zover dat kan.
Bij ons gaat ze toch niesen.(stres?)
Mijn eigenlijke vraag is of iemand weet of je als mens dat herpesvirus van de kat kunt overnemen?
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Niesziekte

Bericht door Ilovesiamesecats »

De dierenarts zei dat bij stress zo'n virus de kop op zal steken ja. Daarom is L-Lysine zo goed. De andere vraag weet ik niet zeker, maar volgens mij niet.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Niesziekte

Bericht door nellebel »

volgens mij niet, maar als ik erover denk weet ik wel dat flippie altijd met haar gezichtje zo langs mijn kin en wang wreef. zij had chronische niesziekte en als ze flink snotterde en dus met al haar nat (oogjes, neus ed) langs mijn gezicht ging ik veel meer last had van pukkels, al waste ik meteen mijn gezicht. geen idee of het daarvan kwam. heb zelf ook herpesvirus (soms koortslip) maar die heb ik nooit gekregen van flippie
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Niesziekte

Bericht door inky »

Nee, het feline herpesvirus is niet besmettelijk voor mensen en het humane herpesvirus is niet besmettelijk voor katten.
De kat kan drager worden voor het virus, maar een enkele keer kunnen ze er ook overheen groeien.
Stress kan inderdaad een nieuwe uitbraak van het virus veroorzaken. L-lysine remt de virusdeling, dus altijd goed om een tijd lang te geven. Hopelijk lukt het om het dan beter onder controle te houden.
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
flothy
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2011 09:44

Re: Niesziekte

Bericht door flothy »

L-Lysine,hoe wordt dat gegeven? Zijn dat pilletjes of is het er ook in druppels?
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Niesziekte

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik heb het in poedervorm, dat gaat door het natvoer. Is niet zoveel dus proeven doen ze het niet.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
jacintha
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2011 20:10

Re: Niesziekte

Bericht door jacintha »

3 dagen geleden heb ik Daantje uit het asiel gehaald en er werd die ochtend verteld dat ze niesziekte uit het asiel had overgenomen.
Nu zit ze aan een kuur doxycycline een half pilletje per dag ( ik doe sochtends en savonds een half pilletje door het eten) nu mag ik wel met overleg van het asiel naar de dierenarts op hun kosten.. ze is net aan het wennen in mijn woning en ik vind het nogal wat om meteen met haar naar de dierenarts te gaan.. moet ik het even aankijken of toch maar voor de zekerheid met haar naar de dierenarts gaan?
Gisteren begon ze flink te hoesten ik dacht dat er een haarbal uit zou komen of iets maar er kwam niets volgensmij was het ook pijnlijk voor het beestje en het gesnotter was geel slijm
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Niesziekte

Bericht door nellebel »

ze heeft nu nog een kuurtje? dan zou ik dat eerst afmaken en kijken wat het doet. alleen als het geen verbetering geeft of het wordt erger zou ik wel meteen gaan.
Twijfel je, kun je evt ook even bellen met je eigen DA. heb ik in het begin ook vaker gedaan. die overbezorgdheid is niet erg. hij kon me dan vaak tel al geruststellen of advies geven.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Niesziekte

Bericht door Mirjam86 »

Ik heb bij Tsuki weer twijfel over wel of geen niesziekte.
Toen ze hier net kwam had ze regelmatig wit snot in haar ogen zitten, ze nieste veel en ze ademde zeer zwaar. Hierdoor is de enting toen in eerste instantie uitgesteld, maar de DA vond het niet ernstig genoeg om zo'n klein ding (8 weken toen) AB voor te schrijven. Ze is er toen ook zelf overheen gekomen, met hulp van oogjes schoon maken.

Het zwaar ademen is voorbij gegaan, maar ze heeft sindsdien wel regelmatig een natte neus.

Nu na de castratie heeft ze weer tweemaal een klein beetje wit snot onder haar oogjes gehad en vannacht had ze een loopneus. Niezen heeft ze nu een keer of drie gedaan, dus dat is niet echt schrikbarend.

Doe ik er nu goed aan om met haar naar de DA te gaan of zal ze dit weer zelf te boven komen? De symptomen zijn erg mild, en ze eet en drinkt prima en is erg actief (ik kan merken dat het ontwormen effect heeft gehad!). Ook zie je het derde ooglid niet.

Ik zat erover te denken om haar weerstandverhoger te geven, omdat het de kop op lijkt te steken na stress. Wie heeft hier ervaring mee? Viyo drank heb ik al eens gehaald, maar dat blieft mevrouw niet..
Ik meen ergens eens te lezen dat je bij Kruidvat iets van dokter Vogel kan halen?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Niesziekte

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik zou L-Lysine proberen. Heb ik hele goede ervaringen mee.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Niesziekte

Bericht door Mirjam86 »

Waar koop je dat? Eerder zat het ook toegevoegd bij RC kitten, maar nu volgens mij niet meer..
Bedankt voor je reactie!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Niesziekte

Bericht door Ilovesiamesecats »

http://www.medpets.nl/groene+os+llysine+b6+hond+kat/

Bij het Kruidvat hebben ze het ook, dan moet je wel kijken of de samenstelling/concentratie hetzelfde is. Lucky had vanaf kleins af aan last van zijn oogje, kneep er steeds mee. Nu is dat bijna helemaal over! Alleen als hij een dipje heeft zie je dat hij nog knijpt.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Niesziekte

Bericht door Mirjam86 »

Bedankt voor de link!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Niesziekte

Bericht door nellebel »

ik heb voor guusje van bloem de echineaforce gehaald. stap binnenkort over op dr claw voor katten. zij snotterd ook nog steeds maar niet heftig. iets iets erger geworden na de castratie. maar trekt nu wel weer wat bij.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Niesziekte

Bericht door Ilovesiamesecats »

L-lysine is er speciaal voor, wat jij noemt is meer weerstandverhogend. Ook niks mis mee maar als je bestaande niesziekte of ander virus op een natuurlijke manier wil aanpakken zou ik kiezen voor L-Lysine.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Plaats reactie