Niesziekte

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niesziekte

Bericht door Anne »

dat is goed nieuws, wat fijn :-P
Hopelijk gaat het nu allemaal wat beter
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
walterteunis
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:32

Re: Niesziekte

Bericht door walterteunis »

Een kat is ook een levend wezen met een lichaam dat zichzelf hersteld als het de juiste voeding krijgt. Vermijd voeding met granen£. Mijn kat had de niesziekte en ik heb haar dagelijks volgende NATUURLIJKE producten gegeven
1/ twee tabletjes chlorella met daarop een druppeltje gember etherische olie
2/1 koffielepeltje hennepolie onder het eten gemengd
3/gemberthee gemaakt en deze in het water vermengd
4/een stukje gember zeer fijn gesneden , laten uitdrogen en onder het eten gemengd.

Na 14 dagen was er van de niesziekte niets meer te merken

Ik onderhoud dit procédé om de twee dagen voor een gezonde kat te hebben met een NATUURLIJKE weerstand

Groetjes en veel succes .
Besef dat een chemisch produkt NIET thuishoort in een NATUURLIJK lichaam. Dat geldt ook voor de mens
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Niesziekte

Bericht door castratenkoor »

Aangenaam - ik zou zeggen stel je even voor.

Jouw tips kunnen misschien goede tips zijn, maar de manier waarop je ze hier neerkwakt, komt een beetje dwingerig over. Geloof me, er zijn meer manieren om de weerstand van een kat te verbeteren.

Ik verwacht op de een of andere manier dat je volgende stap reclame gaat zijn voor een bepaald merk? Tabletjes chlorella? Klinkt voor mijn simpele brein niet echt zo heel NATUURLIJK.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
lisabyron
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2016 19:56
Locatie: Gent

Re: Niesziekte

Bericht door lisabyron »

Chili is terug volledig oké!

We geven haar dagelijks Acanabrokjes en een vitaminepasta. Op sommige dagen krijgt ze ook een blikje Almo Legend. We geven haar goede voeding zonder granen, dus daar zal het niet aan liggen ;)

Af en toe is er nog een niesje, maar het tranen is volledig verdwenen. Toen ze in de tuin kennismaakte met andere katten heeft ze twee dagen ferm lopen niezen, maar het zal wel altijd zo zijn dat het lichtjes terugkomt bij stressmomenten. Dan kan ik dat alleen beperken met veel liefde :) over het algemeen is ze een kerngezonde, gelukkige poes die ondertussen speelkameraadjes heeft gevonden!

Voor mensen wiens kat jammer genoeg ook niesziekte heeft geef ik de volgende tips: nauwlettend de eventuele koorts in de gaten houden, de ademhaling en de kleur van het snot. Meer dan 39 graden of verkleuring van snot of ademen door de mond: direct naar de dierenarts!

Qua verloop van de ziekte kan ik zeggen: het begon met niezen, kwijlen en koorts. Ze heeft toch zeker een week met koorts en benauwdheid gezeten en een 5tal dagen bij de dierenarts verbleven. Daarna geen koorts meer, maar wel nog zeker tien dagen rondgelopen met dik snot, pas na de derde antibioticakuur was ze ervanaf. Het grote verschil toen was dat ze terug rondliep, zich waste en goed at. Uiteindelijk bleef het bij tranen en niezen bleef, maar dit is tegenwoordig ook tot een minimum beperkt!

Al bij al duurde het toch zeker een dikke maand voor alles over was en was de dierenartsrekening enorm hoog. Ik moet wel zeggen dat het volgens de DA een zwaar geval was, een van de ergste die hij al gezien heeft en dat onze bezorgdheid en toewijding essentieel was bij haar overleving. Maar dus, de kans dat het goedkomt is zeer groot als de mijne er al zonder veel kleerscheuren is doorgeraakt!

Excuseer voor de lange post, maar ik hoop dat mijn ervaring mensen van nut kan zijn. Als er nog andere vragen zijn, wil ik altijd helpen, maar ik spreek dus vanuit mijn eigen, unieke ervaring!
cathenco
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2016 00:27

Re: Niesziekte

Bericht door cathenco »

Hallo
Mijn poes heeft een chronische vorm van niesziekte. Ze werd altijd op tijd en stond gevaccineerd en heeft het toch gekregen. Snapte er niets van. De ene kuur na de andere als ze een opstoot kreeg, tijdelijke verbetering, maar het tranen verdwijnt niet meer. Dagelijks moet ik haar oogjes proper maken anders kleven ze volledig toe.
Zowel mijn hond, als mijn andere poes hebben het ook gekregen. Gelukkig waren we daar direct bij.
Heeft er iemand tips voor de chronische vorm?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Cerna

Re: Niesziekte

Bericht door Cerna »

Je kunt Luchtwegcompositum van de Groene Os proberen. Dat heeft mijn chronische snotteraar 5 maanden snottervrij gehouden (nu reageert ze er helaas niet meer op).

http://www.medpets.nl/groene-os-luchtweg-compositum/
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Niesziekte

Bericht door Yo16Ka16No11 »

18 januari heb ik zowel Yoki als Nora laten enten tegen niesziekte omdat ze in april naar een pension gaan en dit uiteraard verplicht wordt gesteld.

Nu was Nora de afgelopen tijd wat lusteloos, at wat minder goed en had bij momenten flink wat roos in haar vacht. Vorige week woensdag (21/3) had ze ineens een dichtgeknepen oogje, wat de dag erop erger werd met pus uitvloeiing. Vrijdag naar de dierenarts geweest en die vermoed dat Nora drager is van niesziekte (niest niet).

Nu houden mij twee vragen bezig:
-Kan dit twee maanden na enting toch nog een reactie zijn op de enting zijn?
-Welk risico loopt mijn oude baas Yoki ( andere kat) nu?

Inmiddels gaat het na 3 dagen 2x per dag: maximale dosering L-Lysine, oogje reinigen met fysiologische zoutoplossing en Oculsan oogdruppels gelukkig steeds een beetje beter met het oogje en neemt haar levenslust ook toe. Maar de vragen laten me niet los. Heeft er iemand een idee?
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Niesziekte

Bericht door pinguin »

Dat is een lastige Yoki kan worden besmet maar hoeft niet.
Ent reactie vind ik een lastige 2 maanden is best lang.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Niesziekte

Bericht door Yo16Ka16No11 »

:smile: ja, ik vind het ook een lastige...vandaar dat ik hem stel. In de hoop dat jullie uit ervaring meer weten. Ik heb eigenlijk nooit te maken gehad met niesziekte. En ga dan ook prakkiseren of een verminderde weerstand, wat waarschijnlijk is bij een oude baas met chronische ziekten, het risico verhoogt......

Alhoewel, als dat het geval is....wat kan ik er dan tegen doen?
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Niesziekte

Bericht door Rik »

Ik heb er geen ervaring mee maar ik vind twee maanden voor het uitblijven van een reactie ook wel erg lang.

Ze kan het (of iets anders) natuurlijk wel altijd al onder haar leden gehad hebben. Maar dan zal Yoki er ook niet verlost van zijn. En schijnbaar is zijn weerstand nog zo goed dat het niet tot uiting komt.

Je hebt ze beiden laten enten dus meer kun je inderdaad niet doen. Zorgen dat ze in (relatieve) goede gezondheid blijven met een goede weerstand.

Wel is het hopen dat Nora er helemaal vanaf is (in ieder geval van de symptomen) voordat je ze uit 'logeren' stuurt. Want ik vraag me af of je ze mag laten komen met symptomen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Niesziekte

Bericht door Cerna »

Wanneer Yoki ingeënt is hoef je niet bang te zijn. Mocht het toch blijven kriebelen dan zou je wat extra vitamientjes kunnen geven in de vorm van dagelijks een lik Nuriplusgel.
Amber snottert al 8 jaar en in die tijd heb ik senioren Cochi en Cerná gehad, maar zij werden niet ziek dankzij de enting.

Een entreactie na twee maanden lijkt me onwaarschijnlijk.
Het kan zijn dat de weerstand wat verminderd was ten gevolge van de enting (daarom laat ik senioren altijd enten met levend-verzwakte entstof; geeft wat minder bescherming, maar ook minder risico's op een reactie) en dat je toch iets van buiten hebt meegebracht.

Mocht de snotterigheid niet over gaan dan kan ik je luchtwegcompositum van de Groene Os adviseren.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Niesziekte

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Wat je zegt Rik, ze moet voor die tijd inderdaad symptomen vrij zijn. Ziet er gelukkig goed uit! Bijna geen prut meer en oogje qua formaat bijna normaal. En iedere avond fluister ik ze in hun oortjes of ze nu even willen ophouden met kwakkelen.

De lieve mevrouw van het pension is al bereid om Yoki zijn dagelijkse medicijnen riedel te geven, hem te stimuleren met vaak nieuw voedsel voor zijn neus te zetten en 10 spuitjes a 10 ml vocht per dag toe te dienen....kan ik niet nog eens aankomen zetten met Nora ;-)

Denk dat jullie gelijk hebben dat enting niet direct de trigger zal zijn, maar mjsschien om die reden of andere reden haar weestand wat verslechterd is.

Annet, is die Nutrigel net zo iets als Reactiv tonicum? Die luchtweg comp...nog wat, ga ik onthouden!

Bedankt allen!
Laatst gewijzigd door Yo16Ka16No11 op 26 mar 2018 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Niesziekte

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ps die luchtweg compositum geef je die in druppelvorm of kruiden?
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Cerna

Re: Niesziekte

Bericht door Cerna »

https://www.medpets.nl/groene-os-luchtweg-compositum/
Ik neem een klein spuitje, trek het spuitgedeelte er uit, vinger op het tuitje, daarna 7 druppeltjes in het spuitje en spuitgedeelte weer in het spuitje. Zeven druppeltjes omdat er tijdens het induwen van het spuitgedeelte door de druk altijd iets weg sprietst (tijdens het induwen houd ik de vinger op de opening en zodra het spuitgedeelte in het spuitje zit, draai ik het spuitje om, haal mijn vinger eraf en duw het gedeelte voorzichtig tot aan de vloeistof).

https://www.medpets.nl/nutriplus/?lpc=01-552-43-60
Lik op je wijsvinger, bek open en gel aan het gehemelte smeren.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Niesziekte

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ah, dankjewel! Vroeg me al af hoe je dat toedient. Ik ga het uitproberen.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Plaats reactie