Niesziekte

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kattenvrouwtje04
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jun 2022 10:21

Re: Niesziekte

Bericht door kattenvrouwtje04 »

Synemios, bedankt voor je berichtje.
De ene dag gaat het wat beter dan de andere. Ik hoef maar foto's te zien van hem en dan komt alles terug. Hij was gewoon heel erg ziek het arme beestje, dat zie je ook gewoon aan de foto's, dat herinnert ons eraan.
En inderdaad wat je zegt, daar zijn dierenartsen voor, hadden ze dan niet allang moeten zien of weten dat Vinnie erg ziek was omdat hij het derde ooglid toonde al heel lang?
Als ik terug denk dan vond ik het ook vreemd dat met bloedafname zijn bloed niet goed stroomde. het duurde en duurde voordat ze een buisje gevuld konden krijgen. En het klonterde ook snel.
Er was ook van alles met zijn bloed, maar dat gaf ze dan weer te wijten aan de niesziekte of zijn algehele niet lekker zijn. Zoveel vragen nog steeds, maar helaas komt hij daar niet mee terug.
Het is echt heel triest
Kattenmama van Vlekkie, Nino & Poekie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5138
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Niesziekte

Bericht door Synemios »

Ja ik ben het wel met je eens dat dat 3e ooglid hoogstwaarschijnlijk een symptoom geweest is van iets anders, en ja dat had een dierenarts moeten zien, zeker als meerdere bloedwaarden ook niet ok waren.
Maar ik weet inmiddels ook dat de ene dierenarts de andere niet is.
Vaak is het zo dat als je terug denkt er tekenen waren, maar in zo'n periode ben je vaak ook emotioneel/bezorgd en zou je echt moeten kunnen vertrouwen op een dierenarts.
Daarom is dit forum zo fijn, dan kunnen mensen meedenken/kijken.
Wij zijn geen dierenartsen maar veel mensen hier hebben wel ervaring en helaas veel ook slechte waar ze dan later toch weer veel aan hebben.
Maar ik begrijp dat dat een schrale troost is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
kattenvrouwtje04
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jun 2022 10:21

Re: Niesziekte

Bericht door kattenvrouwtje04 »

Ben ik helemaal met je eens.
Toch ga je vanzelf ook denken hebben wij iets verkeerd gedaan. Maar goed, dat blijf ik herhalen en dat moet echt slijten.
Het gaat steeds wat beter.
Mijn moeder haar andere kater wou toen Vinnie overleden was geen afscheid nemen. Vinnie lag netjes opgebaard in een dekentje in een mandje.
En nu loopt hij wel steeds te zoeken naar hem en te miauwen, dat is wel sneu.
Kattenmama van Vlekkie, Nino & Poekie
Plaats reactie