Niesziekte

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Marlene
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 dec 2006 18:39
Locatie: Groningen

Bericht door Marlene »

Is niesziekte eigenlijk overdraagbaar op mensen?
In the middle of a world that has always been a bit mad, the cat walks with confidence.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Zo ver ik weet niet. Kattenziekte wel, dat kan je dan weer door middel van een kattenkrab krijgen. Maar nies niet dacht ik.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Marlene
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 dec 2006 18:39
Locatie: Groningen

Bericht door Marlene »

Dan ben ik gewoon verkouden :D
In the middle of a world that has always been a bit mad, the cat walks with confidence.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

ja, ik heb het wel eens aan onze dierenarts gevraagd. En die gaf aan dat de katten geen last kunnen hebben van onze verkoudheid en wij niet van hun niesziekte.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kat met een vies oog

Bericht door Sandra W »

DebDen schreef:Hallo Allemaal,

Op 29-12 heb ik Pipi opgehaald uit het asiel, Pipi is 9 maanden oud.
In het asiel werd mij verteld dat hij de niesziekte had, maar hij was hiervoor behandeld. Nu merk ik sinds een paar dagen dat er steeds een klein beetje troep in de ooghoeken zit. Zijn dit nu nog naweeen van de niesziekte, of moet ik hiermee na de dierenarts? :?:
Nee hoor, je hoeft nog niet naar de dierenarts, dat moet je pas al hij echt weer snotverkouden is. Even goed in de gaten houden....

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Je kan eventueel zijn ogen een beetje zalven met een oogzalf voor katten, verkrijgbaar bij je dierenarts.

Marlene, ik den dat ik je heb aangestoken ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
pissangske
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2007 10:22
Locatie: belgie

niesziekte

Bericht door pissangske »

Hoi
Onze kater nono is 9 maan en sinds zondag is hij beginnen niezen. Het was af en toe,maar sinds maandag avond begint hij meer en meer te niezen.
Hij heeft geen last aan zijn oogjes en aan zijn neus. Kan het dan de niesziekte zijn?

Groetjes Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Sandra, ik zou je katje even laten nakijken door de dierenarts en eventueel een kuurtje ophalen. Als je niesziekte op tijd aanpakt komt het wel goed. Je kan dan misschien gelijk afspraken maken over eventuele entingen. Niesziekte verwaarlozen kan leiden tot een chronische aandoening.
Een kuurtje is gemakkelijk te geven en het geneest de aandoening vrij snel.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
pissangske
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2007 10:22
Locatie: belgie

niesziekte

Bericht door pissangske »

Hallo
Ik ben gisteren bij de DA geweest en hij heeft een spuitje gekregen. heb ook druppels voor zijn neus gekregen en pilletjes die hij ok 5 dagen moet nemen.
Nu hopen dat het vlug over is.
Eten en drinken doet hij heel goed.

Gtoetjes Sandra
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Kattenbella schreef:He kan chronische nies worden als ze erg gevoelig zijn of als kitten verwaarloosd zijn op dit gebied. Joker uit Griekenland is wel geent, maar heeft een snotneus soms. Het gaat geleidelijk aan beter. Hij moet echt zijn weerstand op zien te bouwen. Als ondersteuning gebruik ik Nysileen van VSM en echinaforce van Vogel. Misschien al eerder gezegd, maar wel zinvol. Het helpt goed bij hem.
Geef je van echinaforce de pilletjes of de druppels? En van Nysileen? Dap is nog steeds een beetje verkouden, niest niet meer, maar steeds een snottebel en een beetje lusteloos vandaag. Dus wilde hem even wat extra's geven. T is ook zo'n grote overgang van temperatuur deze tijd! Ben zelf ook snotterig en niet fit, dus moet het toch voor mezelf hebben..
Dappie rules!
Mars

kat acuut verkouden?

Bericht door Mars »

Hoi, ik heb 2 katers en 1 poes. De katers zitten met deze kou veel binnen, de poes gaat vaker naar buiten. Nu is er met de poes niks aan de hand, maar 1 van de katers loopt sinds gisterenavond echt te snotteren....
Hij niest en klinkt daarbij ook 'vol'.
Tijdens de regenbui van deweek zat hij er even middenin, maar hij was zo weer droog thuis.
Ik vraag me nu af of het een verkoudheid is.... of moet ik hier meer achter zoeken? De andere katten hebben nergens last van schijnbaar.
Als het een koutje is kan ik hier zelf iets aan doen, om DA uit te sparen en toch wat te verlichten? heb echt met m te doen.
Heb geurolie in een brandertje met eucalyptus, en misschien is een beetje honing door wat melk een goed idee??
TIPS ZIJN ALTIJD WELKOM! :-)

zn eetlust is goed, hij slaapt evt. wat meer
het is verder een actieve kater die helaas maar wat graag zn moeder loopt te jennen, en dat doet hij nog steeds ook (vandaar moederpoes meer buiten ;-)

En ik vroeg me nog iets anders af, ik heb een zonnebank waar mn katten graag bij onder kruipen als ik hem gebruik, is dit slecht? ze hebben de oogjes meestal wel dicht...

Alvast heel erg bedankt!! :!::!:
ohja, echt toffe site!!! SUPER

Groetjes een kattefreak :-P :!:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Niet de dierenarts uit sparen! Wel met je kat daar naartoe gaan. Katten zijn erg gevoelig en ze kunnen chronische nies krijgen of bronchitis als je er niets aan doet. Zijn je katten ingeent, het lijkt anders op niesziekte. Dit is te genezen met een antibioticumkuur in overleg en te verkrijgen bij je dierenarts. Niet bezuinigen hierin dus!

De zonnebankt lijkt me niet echt goed voor je katten. je moet jezelf ook beschermen tegen de straling en mag er niet te lang onder. Je katten zijn veel kleiner. Niet doen dus!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Een van mijn katten heeft als kitten niesziekte gehad. Hij is er met een zware antibioticakuur weer bovenop gekomen, maar af en toe (vooral bij een omslag in het weer, terwijl ze toch niet buiten komen) is hij nog steeds af en toe een dag snotterig. De symptomen zijn dan gelijk aan die jij beschrijft. Een tripje naar de dierenarts is in dit geval geen overbodige luxe, want het verkouden zijn komt niet zomaar uit de lucht vallen en kan bij verwaarlozing tot veel ergere kwalen leiden.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
Helma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 19:02

Bericht door Helma »

Ik sluit me aan bij de bovenstaande antwoorden.
Toen wij onze 2 kittens gingen ophalen waren ze ook wat verkouden en niesten best veel. Ze waren aangestoken door een van de katten die daar een kou had gevat.
Ik ben toen naar mijn eigen DA geweest en heb medicijnen gekregen...niet alleen voor die 2 kittens, maar ook voor onze andere 3 katten.
Ze kunnen elkaar namelijk wel aansteken en blijft het een cirkeltje.
Bovendien zou het niezen dan chronisch kunnen gaan worden...en daar is niemand bij gebaat!!
Ze hebben 2 weken lang het medicijn moeten innemen (antibiotica kuur).
En het is gelukkig helemaal over!
En dat is een hele geruststelling.

Groetjes

Helma
Beestenboel, 5 katten, 1 hond, talloze vissen en gifkikkertjes
Marlene
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 dec 2006 18:39
Locatie: Groningen

Bericht door Marlene »

Mijn kittens hebben nu beide een kuurtje Vibra gehad. Ronja haar snotneus is helemaal over, ze niest nog ongeveer twee keer per dag. Per heeft nog steeds een vies en waterig oogje, maar ze ademen beide normaal en lijken er verder geen last van te hebben. Ik geef ze beide Echinaforce om hun weerstand op te bouwen.

Moet ik nou andere maatregelen nemen om dat oogje en het niezen tegen te gaan, of is dit zo minimaal dat dat niet nodig is? En wat voor andere maatregelen zou ik dan moeten nemen? Want ik denk dat nog meer Vibra niet gaat helpen?
In the middle of a world that has always been a bit mad, the cat walks with confidence.
Plaats reactie