Niesziekte

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat kan, maar dan nog kan het de afweer aantasten. Er heerst weer veel meer nies nu de seizoenen zo raar doen.

Ik ga Oxa toch maar weer een kuur geven, ze redt het niet om er doorheen te komen zonder hulp. Dus weer pillen, neusdruppels en bisolvon kinderen. Drama :roll:
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Ik ga morgen het asiel bellen om advies. De eerste 2 weken dat ik ze heb, zijn dierenartsbezoeken toch nog op hun kosten ;-) .

Ik heb haar nu 2x zilverwater gegeven, wat ze niet echt een leuk idee vond, maarja, ik ga daar toch nog een paar dagen mee door.

Overigens zie ik bij Thomas af en toe een groen klontje in z'n oog. Dit heeft ie op sommige dagen wel, andere dagen niet, dus dat zal ik ze ook meteen zeggen.

Ze zou best allergisch kunnen zijn voor stro/hooi (gebruik geen zaagsel oid omdat mijn konijn erg gevoelig is voor stof), maar zoveel komt ze daar niet mee in aanraking. Komt nog bij dat ze ook niest in het kamertje waar ze 's nachts nog zit en daar ligt al helemaal geen hooi of stro.

Ze niest ook alleen als ze net ergens heeft zitten snuffelen, tijdens het slapen niest ze helemaal nooit :???: en als ze drzelf aan het wassen is, wil ze ook nog af en toe niezen.

We zien wel...

Groetjes Hilde
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

Weet iemand of je kat ook allergisch kan zijn voor cavia's? of voor hooi/stro in de caviakooi. Ze is de laatste tijd maar zo aan het niezen en het snotteren en ineens viel het muntje, ik heb er zelf namelijk ook last van... PROBLEEM.... Maar wat denken jullie?
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ja hoor, dat kan. Ik zou haar en de cavia-kooi een paar dagen appart houden, dus echt in verschillende ruimtes, ook het hooi, stro en zagemeel.
Als het dan na een paar dagen beter gaat weet je bijna zeker dat dit de oorzaak is, je kan dan naar de da, en vragen of ze hiervoor te behandelen is.

Als blijkt dat dit echt het probleem is moet je er misschien blijvend voor opteren om die twee gescheiden te houden, want een kat voortdurend aan de anti-allergie medicatie is natuurlijk ook niet goed.

Dit is één mogelijkheid, er kan natuurlijk nog vanalles anders aan de hand zijn. Ze kan ook gewoon ziek zijn, niezen, snotteren enz... Heeft ze koorts, eet ze nog goed, hoe is de stoelgang, alemaal tekenen die kunnen wijzen op ziek zijn.
Best eens langs de da gaan deze kan het best uitsluiten wat er aan de hand is.
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

Hoi,
ze is verder helemaal gezond. De DA heeft er al naar gekeken en die wist ook niet zo goed wat het was. Ze heeft ook een hele lelijke vacht, niet mooi glanzend, de bovenste laag lijkt er een beetje af te zijn (je ziet soms alleen plekken met onderhaar) en dat heeft de da ook al onderzocht. Maar daar kon die ook geen reden voor vinden. Ze heeft ook al vitamine pillen (helpt ook niet) en ze heeft fysiologisch zout voor haar neus, en dat helpt ook maar weinig.. Maar ik ga zeker proberen of dat met de cavia's werkt... Wie weet is dat het!
Ik zal het morgen ook nog wel ns aan de DA vragen.
Ik zal wel laten weten of het zo is!
Groetjes,
Sophie
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Hoi,

Bij ons waren de katten ook aan het niezen van het hooi/zaagsel van de cavia. Nu zijn wij overgestapt op beukensnippers en wat minder hooi in de kooi (elke dag een beetje) en het genies in nu een stuk minder. Alleen als ze weer in de kooi gezeten hebben niezen ze even.

Natuurlijk zou ik even aan de DA vragen of het niet iets anders is/kan zijn, maar anders heb je hier misschien iets aan....
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Hoi sophie,

Ik wil je niet nodeloos ongerust maken, maar als de vacht van je poesje dof en plukkerig is, kan er wel iets met d'r aan de hand zijn hoor. Misschien moed je de DA eens vragen bloed te prikken ofzo. Het klinkt mij namelijk niet zo "helemaal gezond" in de oren, wat je beschrijft.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
lilldavy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2005 22:16
Locatie: Groningen

ziek of niet?

Bericht door lilldavy »

hoi.
mijn kat(van iets ouder dan een half jaar) heeft een paar rare aandoeningen. hij ademt zwaar als hij licht te slapen, en niest vaak.
ook is hij niet erg actief en wil nouwelijks naar buiten.
wij weten niet echt wat we er mee aan moeten, want hij heeft geen ontstoken ogen, en slijm uit zijn neus of mond, ook ademt hij gewoon door zijn neus.. wat denkt u er van? laat me het weten.

laura

PS we zijn vanplan om volgende week naar de dieren arts te gaan..
hoi, wat moet k neer zetten?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik zou inderdaad maar naar de dierenarts gaan want dit klinkt niet goed!
Een kat die niet actief is en veel niest heeft waarschijnlijk niesziekte, dat hij (nog) geen slijm heeft is alleen maar gunstig.
Eet en drinkt hij wel goed?
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Hey Laura,

Welkom hier!

Ik zou inderdaad toch maar naar de dierenarts gaan want dit klinkt niet goed in de oren... Als een kat lusteloos/sloom wordt is dat toch wel een teken dat er iets niet pluis is. Niet te lang mee wachten. Zeker niet als hij slecht eet en (vooral) drinkt. Laat je weten wat de dierenarts ervan vond?
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
esther80
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2005 11:22
Locatie: almelo
Contacteer:

Bericht door esther80 »

Helaas hebben mijn katten ook niesziekte gehad. Harry heeft het meegenomen uit het asiels waar we hem weg hebben gehaald :twisted: .
Wij hadden toen Gizmo al dus heeft zij het ook gehad.

Als het virus er eenmaal inzit komt het terug bij een lage weerstand of nieuwe besmetting. Onze twee laatste katten hebben het ook gehad maar hebben Gizmo en Harry niet opnieuw aangestoken.

Omdat ik mijn katten niet vol wilde proppen met antibiotica heb ik destijds voor een combi gekozen omdat alleen antibiotica niet voldoende was om alle klachten te doen verdwijnen.

Wij hebben preventief echinacea :!: (van Vogel of eigen merk van drogisten) druppels door het voer gedruppeld. Ze kregen brokken maar daarnaast ook een klein beetje blikvoer met de druppels erin. De weerstand verhoogt hiervan en binnen twee weken waren de katten van hun klachten af. De DA was ook positief over het resultaat.

Groetjes,
Esther
http://www.rhodesian.nl
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

In bijna alle asiels heerst nies, omdat er grote groepen katten leven en elkaar snel door de lucht besmetten.
Echina force door het drinkwater is goed voor de weerstand, ik geef daarnaast rhinigenta neusdruppels als ze echt verkouden zijn en eventueel bisolvon kindersiroop, 1/4 dosis.

Hier hangt altijd nog vaag iets van een virus. Daarom ik wil als ik er een kat bij krijg alleen geënte katten die dan na aankomst één dag niesklachten vertonen, en daarna is het over.

Als Giva krols is, krijgt ze altijd twee dagen niesbuien. Ik doe er niets aan (laat haar binnenkort steriliseren), en het gaat vanzelf over. Het heeft dus alles met weerstand te maken.
Gebruikersavatar
Josefien
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2005 16:51

natte snuit

Bericht door Josefien »

Hallo,
sinds gisteren heeft onze pers, Dominique last van een natte snuit, zeg maar kwijlen. Haar hele kin en gezichtsharen zijn natgekwijld en haar neusje loopt. Tevens is ze met haar mondje wat aan het trekken. Echt niezen doet ze niet het is meer iets van sputteren.Wat kan dit zijn? Heeft ze niesziekte of misschien wel kiespijn of is ze verkouden. Dominique komt nooit buitenshuis. Verder gedraagt ze zich vrij rustig.

Groetjes Josefien :-(
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi Josefien :grin:

Het kan zijn dat ze verkouden is. Zijn haar oortjes warm? Als ze erg warm zijn, kan dit duiden op koorts. Als dat niet zo is, zou ik het nog heel even aankijken (een dag of 2). En anders even naar de dierenarts gaan ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

Gewone verkoudheid?

Bericht door mickey »

Kan een kat ook gewoon verkouden zijn? Mickey heeft nl momenteel een tranend oog en niest, het lijkt op niesziekte, maar ze is ingeent. Een maand of 8 geleden hebben we wel Tim gevonden met niesziekte, maar toen heeft Mickey nergens last van gehad.
Ik ga zowiezo vanavond naar de dierenarts, ze heeft geen koorst, maar ik merk wel dat ze zich niet lekker voelt en dat de tranen uit haar oog de huid irriteren.
Maar zou dit een gewone verkoudheid kunnen zijn?
Plaats reactie