Niezen in de nacht - geen niesziekte

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Niezen in de nacht - geen niesziekte

Bericht door nellebel »

nee guusje heeft het niet heel heftig. dat niezen was in het begin vooral voor mij denk ik het spannends. 30/ 40 keer achter elkaar. ik vond het voor haar zielig, maar zij ging gewoon weer haar gangetje. het hoesten klinkt soms heel schor, maar ik weet ook dat ik op dat moment niets kan doen. wil ze ook niet. haar aaien of zachtjes kloppen (heb vanalles geprobeerd) vind ze niet fijn. ik moet haar dan met rust laten. dat maakt dat ze nu wel gewoon op bed blijft liggen en voorheen liep ze dan weg. het duurt ook nooit lang hoor. ze zit wat in elkaar gedoken en blijft na het hoesten even zitten zo om vervolgens weer languit te gaan liggen knorren en kroelen. dat maakt ook dat ik in overleg met de DA heb besloten nu verder niets te doen. ze is een drama met medicatie innemen en verder onderzoek dan zou ik dus naar arnhem moeten, een uur rijden. en dat levert ws niets op (hooguit tijdelijk). ben dus sinds gisteren de druppels aan het combineren, heb overleg gehad met de dierenapotheker. en....... sinds de eerste inname al, niet meer geniest en geen gerochel en gehoest meer. ik hoop dat dit zo blijft.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Nala54
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 feb 2023 12:32

Re: Niezen in de nacht - geen niesziekte

Bericht door Nala54 »

Heel herkenbaar allemaal! Welke druppels zijn dat?
nellebel schreef: 25 mei 2023 06:52 nee guusje heeft het niet heel heftig. dat niezen was in het begin vooral voor mij denk ik het spannends. 30/ 40 keer achter elkaar. ik vond het voor haar zielig, maar zij ging gewoon weer haar gangetje. het hoesten klinkt soms heel schor, maar ik weet ook dat ik op dat moment niets kan doen. wil ze ook niet. haar aaien of zachtjes kloppen (heb vanalles geprobeerd) vind ze niet fijn. ik moet haar dan met rust laten. dat maakt dat ze nu wel gewoon op bed blijft liggen en voorheen liep ze dan weg. het duurt ook nooit lang hoor. ze zit wat in elkaar gedoken en blijft na het hoesten even zitten zo om vervolgens weer languit te gaan liggen knorren en kroelen. dat maakt ook dat ik in overleg met de DA heb besloten nu verder niets te doen. ze is een drama met medicatie innemen en verder onderzoek dan zou ik dus naar arnhem moeten, een uur rijden. en dat levert ws niets op (hooguit tijdelijk). ben dus sinds gisteren de druppels aan het combineren, heb overleg gehad met de dierenapotheker. en....... sinds de eerste inname al, niet meer geniest en geen gerochel en gehoest meer. ik hoop dat dit zo blijft.
Poes Nala '14
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Niezen in de nacht - geen niesziekte

Bericht door nellebel »

ze krijgt puur sinus om de luchtwegen te verwijden zodat ze beter kan ademen. en nu dus salva complex erbij om de slijm op te lossen. (daar zit dezelfde stof in wat bij mensen ook gebruikt wordt om slijm op te lossen, weet zo effe het stofje niet).
vooralsnog werkt het. gebruik het nu dus sinds gisteravond allebei. apart werkte het dus ook wel, maar het ene probleem heft het andere niet op. ik vond het hoesten het heftigste voor haar, dat ging weg met salvacomplex. maar toen kwam de flinke snot en niezen weer terug, omdat ik toen met de puur sinus was gestopt. dat vond guusje niet erg, want het kwam heel goed los, maar daar werd manlief niet vrolijk van. alles onder de snot. nu sinds gisteravond geen gehoest, geen gesnot en geen gerochel meer.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie