Tips om snot te verminderen?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Tips om snot te verminderen?

Bericht door Anne »

We hebben een virus in de groep en nu is Pluto aan de beurt. Verleden week was dat Olly met 40 graden koorts en obstipatie, dat gaat gelukkig nu de goede kant op. Louie heeft het ook maar hij bleef gewoon eten en had geen koorts en het niezen wordt al een stuk minder bij hem
In tegenstelling tot Olly ga ik liever niet met Pluto naar de da, vanwege zijn gingivitus stomatitis is hij extra vatbaar en wil ik niet zomaar medicatie in hem pompen die zijn afweer nog meer verzwakt
Pluto heeft een paar dagen koorts gehad, dat is nu over alleen het snotteren blijft te lang aanwezig
Ik moet hem ook al dagen bijvoeden want doordat hij niks ruikt (neus zit vol met snot)wil hij niet eten
Zijn neus is vol met snot, je hoort hem steeds reutelen en hij niest natuurlijk. Zijn oogjes blijven gelukkig schoon
Het bijvoeden laat hij heel goed toe, ik heb zelfs het idee dar hij dat prettiger vindt dan zelf te eten want hij maakt ook geen aanstalten om te vluchten
Ik heb ook het vermoeden dat zijn gingivitus aan het opvlammen is nu hij zijn dental brokken niet eet, op de geur afgaand die uit zijn bekje komt
Gisteren in zijn bekje gegeken maar niks zorgwekkend gezien :???:
Wie heeft er tips om het snotteren te verminderen? Middeltjes? Supplementen?
Ik heb vitaminepasta besteld voor zieke katten, hopelijk helpt het hem om dit te overwinnen
Hij krijgt al elke dag l-lysine
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tips om snot te verminderen?

Bericht door castratenkoor »

Clarie heeft op zich geen virus, maar een erfelijke aandoening - taaislijm. Ik geef haar om de dag Bisolvon (de variant bij vastzittende hoest door taai slijm) op advies van de dierenarts. En dat werkt prima al een paar jaar.
Je zou het voor nu elke dag kunnen geven. Dat gaat in de bek. Ongeveer 0,5 in zo'n klein spuitje.

En ze krijgt elke dag fysiologisch zout ( infuusvloestof) in beide neusgaten. Twee drie drupjes.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tips om snot te verminderen?

Bericht door Anne »

Bedankt voor de tip!! De bisolovon ga ik straks gelijk halen
Ik ben bang dat neusdruppels op dit moment nog niet gaan want alles zit vol daarbinnen, als hij ademt komen de bellen eruit en slierten snot ontsieren al een paar dagen dit huis, kan er nog net niet mee breien :-x
Fysiologisch zout, ik hou deze in mijn achterhoofd!

Fijn dat je dit op deze manier met Claire kunt oplossen, hopelijk kan ze er gewoon oud mee worden🙏
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Tips om snot te verminderen?

Bericht door Cerna »

Ik adviseer altijd Puur Sinus. Dit helpt bij ons al jaren heel erg goed.
En tegen slijmvorming kun je ook nog een half pilletje (afh. van het gewicht vd kat) broomhexine geven: https://www.kruidvatkids.nl/product/hea ... ten-117893
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tips om snot te verminderen?

Bericht door castratenkoor »

Voor deze aanpak moest Clarie om het half jaar onder narcose om al het slijm weg te halen. Niet normaal wat er dan uit kwam. Met deze aanpak kan ze het kwijt en ik veeg met liefde de fluimen van de ramen en de verticale delen in de keuken. Als zij het maar kwijt is. Ze doet het goed, eet goed en is actief. Ze gaat zelf in de loop van de dag onder de kraan staan en laat het water dan in haar neus lopen. En dan een paar proesten. Slim poesje! Keukenrol eroverheen en klaar.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tips om snot te verminderen?

Bericht door Anne »

Wat een slimmerik, het meisje Claire
Fijn dat ze niet meer om het half jaar onder narcose moet ( wat mij een behoorlijke aanslag op het lichaam lijkt)en dat het zo opgelost kan worden!

Ik had nog vh kruidvat hetzelfde spul als de bisolvon in huis, met dezelfde werkzame stoffen. Ook voor vastzittende hoest door taai slijm
Als ik het goed heb begrepen zit er chocola aroma door de bisolvon , ik weet niet of dat gevaarlijk is?
Dat zit in de kruidvat variant niet

Ik heb de puur sinus gelijk besteld, ik las hele goede hoopvolle recensies
Met een beetje massel wordt het snel bezorgd 🙏
Een goede tip

Bedankt voor het meedenken :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Tips om snot te verminderen?

Bericht door Domi »

Hoi Anne, ik lees dat jouw ziekenboeg ook nog niet over is. Veel beterschap!!!
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tips om snot te verminderen?

Bericht door Anne »

Dank je Domi :smile:
Ik ben voorzichtig positief maar zonet had ik voor het eerst het idee dat het snot wat minder werd :smile:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tips om snot te verminderen?

Bericht door castratenkoor »

Je mag Bisolvon eigenlijk ook maar een paar weken geven, maar aangezien de aandoening blijvend is, is het bij Clarie of dit of 2 x per jaar onder narcose. En daar was ze iedere keer best een poos door van slag. Ze krijgt het 3 x per week ma-wo-vrij. Maar als ik op zondag hoor dat ze gaat reutelen geef ik het zondag ook.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tips om snot te verminderen?

Bericht door Anne »

De puur sinus heeft goed geholpen
Er is nog amper snot, hooguit een niesje :-P
En Pluto is ook weer als vanouds gaan eten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tips om snot te verminderen?

Bericht door nellebel »

Hoe heb jij het Anne? Ik heb besteld maar krijg het volgende week. Guusje is zo lastig met pillen en druppels. Die heeft alles meteen in de gaten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Tips om snot te verminderen?

Bericht door Domi »

Anne schreef: 26 mei 2022 14:46 De puur sinus heeft goed geholpen
Er is nog amper snot, hooguit een niesje :-P
En Pluto is ook weer als vanouds gaan eten
Wat heerlijk om te horen!!!
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tips om snot te verminderen?

Bericht door Anne »

Dank je Domi :-P
Hoe is het bij jou?

Ik geef puur sinus in een pipet
En beloon ze daarna met wat lekkers
Ik hoef alleen maar met het blik te schudden of ze staan er al gelukkig

Is er ook iets lekkers waar je Guusje mee kan lokken?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tips om snot te verminderen?

Bericht door nellebel »

Na het spuitje met prednison kreeg ze ook altijd wat lekkers. Dat wist ze. Maar ze was dan wel heel alert naar mij. Bleef wat op afstand. Snoepje gooien anders hoefde ze het niet. Ze is niet zo van eten en snoepjes. Maar ja ga het toch proberen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Tips om snot te verminderen?

Bericht door Cerna »

Puur Sinus in een oud Semintraspuitje (wie heeft ze nog liggen?) werkt het best (vind ik) omdat het een lang, dun spuitje is die je zonder probleem via een mondhoek naar binnen kunt brengen zodat je zo min mogelijk op de tong druppelt.
Een half uurtje voordat je het geeft alvast opzuigen en laten uitdampen ivm de alcohol.

Maar het is vies spul en wanneer een kat lastig is met drankjes en pillen zul je de kat een beetje moeten overvallen en snel moeten handelen.
Het advies is 3x per dag een paar druppeltjes, maar dat geeft nog meer stress en daarom geef ik 1x per dag 1,2 ml. Dat is net zoveel als 3x per dag 5 druppeltjes.
Plaats reactie