Snelle ademhaling

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Sachchit
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2022 12:11

Snelle ademhaling

Bericht door Sachchit »

Mijn kater van 13 jaar heeft sinds anderhalve maand een veel te snelle ademhaling van gemiddeld 50 per minuut…Het begon ineens erg op te vallen nadat hij 2 maanden geleden een paar dagen iets van een virusinfectie had…hij at drie dagen niks..(wel iets dwangvoer gegeven)
Hij is een Oosters Korthaar dus Astma/Bronchitis zit wel in de genen…hij heeft voorheen wel wat gehoest met gestrekte nek en zijn bekkie laag over de grond…maar sinds het nieuwe jaar en de nieuwe problemen helemaal niet meer…

Mijn dierenarts noteerde Astma en gaf Dexametason injectie en Prednisolon pillen….dat werkt alleen maar in hoge dosering…bij second opinion werd ook Astma geindiceerd na nieuwe rontgenfoto’s…Bij tijdelijke vermeerdering van het aantal Prednisolon pillen ging het weer even beter, maar hij zakt ieder keer weer terug…Hij is vaak apatisch en lijkt dan “niet thuis”…duidelijk niet in zijn goede doen, zijn vacht staat hakkerig…slaapt heel erg veel…
Hij eet en drinkt wel goed…gaat ook regelmatig op de bak…
Intussen ook twee weken Respire van de huisdierendokter geprobeerd….gebeurt ook niks…
Bio Resonantie druppels zijn we nog mee bezig…en dierentolk ook al mee in contact…Zie ik nog iets over het hoofd??? Graag jullie ervaring/advies??
Plaats reactie