Poes van 14 of 15 jaar niest huis onder

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
SennaL14
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2022 19:08

Poes van 14 of 15 jaar niest huis onder

Bericht door SennaL14 »

We hebben onze poes sinds een jaar of 10 en de dierenarts schat dat ze 14 of 15 jaar is nu. Ze heeft chronische niesziekte. Sinds een paar jaar is het niet te doen eigenlijk. Niet voor ons. Het hele huis is smerig en ik poets me een slag in de rondte. Alles zit steeds onder de klodders, spetters en soms is het groen en ook vaak groen met wat rood. Ze mag niet meer bij ons liggen, omdat ze je onder niest. Dat vindt ze niks fijn natuurlijk en wij eigenlijk ook niet. Ze is zo lief en zo schattig, dat oude dametje van amper 3 kilo. Klein van stuk, zwarte tante.

Antibiotica is een crime om te geven. Het is vechten geblazen met haar om het erin te krijgen. Maar ook om het van de dierenarts te krijgen. En eigenlijk helpt het maar heel kort. Haar nies- en snotteraanvallen worden erger en duren langer. Ze heeft er zelf niet zoveel last van lijkt het. Ze eet, drinkt en doet alles goed verder. Haar vacht blinkt en ze lijkt heel tevreden. Maar wij zijn dat niet meer. De muren, de bank, de vloer en onze kleren. Niet te doen.

We overwegen zelfs om haar in te laten slapen, maar poeh... we houden ook zoveel van haar. Wat moeten we er toch mee. We willen haar ook niet in de garage laten wonen, al zou dat voor ons wel fijn zijn, voor het poetsen. Maar we vinden dat niet fijn voor haar (en eigenlijk ook niet voor ons).

Smerig is het. Elke ochtend eerst alles checken op spetters en klodders.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes van 14 of 15 jaar niest huis onder

Bericht door nellebel »

Onze Guusje snottert ook heel erg. Volgens de da bij haar vanwege mogelijke poliepen in haar neusje. Optie is naar Arnhem en ze weg laten halen maar ze komen vaak terug. Pas hadden wij Corona en zij denk ik ook. Toen was het net zo erg als jij beschrijft. Snap je frustratie dan wel hoor. Al betekend Guusje alles voor mij en zou inslapen nooit in mij opkomen. Maar zij had aanvallen van 30 niezen achter elkaar met groene snot die alle kanten op vloog. Zij trapt ook niet in pillen in voer. Heb haar een spuitje gevuld met gemalen prednison een koffie melk en haar ermee overvallen. Gelukkig is het nu weer minder. Sterkte ermee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Poes van 14 of 15 jaar niest huis onder

Bericht door Zotvanpoezen »

Vliegend snot heb ik met mijn eerste kat meegemaakt. Hij had van de dierenarts daartegen een ab inspuiting gekregen. Makkelijker dan pillen en siroopjes...
Laten inslapen omdat de muren (en mijn gezicht) vol bloederig groen snot vlogen?? Dat heb ik nooit overwogen :shock:
Dus: hoe sneller je bij de da met haar bent, hoe sneller ze van het snot verlost is!

Tegen chronische niesziekte kan je ook L-Lysine proberen ;-)
Helpt bij mijn Filou ook :grin:
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie