Bovenste luchtwegen

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
sanne89
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2022 16:47

Bovenste luchtwegen

Bericht door sanne89 »

Hoi! Ik heb een 12 jarige kater en hij ademt zwaar als hij op een bepaalde manier ligt! Hij is verder wel speels, eet goed, drinkt goed maar ik merk toch dat hij niet helemaal gezond lijkt. Ook likt hij aan zijn buikje en zijn achterpoten. Ik ben al naar 3 verschillende dierenartsen geweest en zij zeggen niets te kunnen vinden, hij ziet er verder goed uit en het zware ademen komt vanuit de bovenste luchtwegen. Ik heb helaas ook geen groot inkomen dus een operatie of een scan is voor mij niet te doen en misschien dat de dierenartsen daarom dus wel aangaven dat ze niets voor mij kunnen betekenen? Ik gebruik nu al 2 maanden sneeze-aid, sinds een half jaar de luchtwegcompositum van de groene os en sinds vandaag geef ik hem ook speciaal vitaminencomplex van Organimal en ik gebruik ook de puur Sinus voor de kat. Niets helpt helaas, ik weet niet zo goed wat ik verder moet doen maar voel me echt gigantisch schuldig dat ik nu niet veel voor mijn beestje kan betekenen !! Hij heeft dit al wel een tijdje en het heeft zich eigenlijk heel langzaam ontwikkeld tot een zwaardere ademhaling. Hij is verder niet dik en rent en speelt wel gewoon!
Cerna

Re: Bovenste luchtwegen

Bericht door Cerna »

Heel akelig wanneer je denkt dat er iets is en de dierenartsen niets kunnen vinden. Maar wanneer al die middeltjes (geef je die tegelijkertijd?) niet helpen dan zou ik daarmee stoppen want het likken aan zijn buikje kan een teken van stress zijn. En wanneer hij verder goed eet en drinkt en zelfs op zijn leeftijd nog speels is, dan moet je het misschien accepteren vooral omdat hij het dus niet voortdurend doet.

Het kan namelijk best zo zijn dat hij wat benauwd wordt doordat hij in een specifieke houding ligt. Als mens zou je zeggen "ga dan anders liggen", maar vertel dat maar eens aan een kat.
Je zou hem natuurlijk wel in een andere positie kunnen leggen wanneer het gebeurt.

Is hij ook verkouden?
Plaats reactie