Aanhoudende klachten kitten

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
JessicavH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2021 13:15

Aanhoudende klachten kitten

Bericht door JessicavH »

Hallo :edance:
Ik heb 1 oudere kat van 11, en 2 kittens van zo'n 5.5 maand
Zijn Maine coon, Britse langhaar mix.
Ik heb beide poezen kittens in huis sinds een week of 13, zijn volgens schema gevaccineerd en ontwormd.
Eén paar weken geleden (heb toen ook hier een post geplaatst) merkte ik dat 1 van de kittens luid snurkt, dat werd uiteindelijk steeds erger totdat ze gewoon ronduit benauwd klonk in rust.
Echter geen intrekkingen bij flanken, geen neusvleugelen en geen open bek.
Eten drinken en spelen als normaal.
Toch naar de dierenarts gegaan en de diagnose verkoudheid gekregen, had ook lichte verhoging.
Kuur antibiotica, kuur metacam en naar huis.
Na een week nog wat geluid bij ademen, dus terug naar de da. Advies was om metacam voor te zetten en uit te zieken

Na een week was het redelijk en stopte ik met de metacam. Na weer een week begon het weer, terug naar de dierenarts. Toch nog verkouden, uitzieken.
Na een week weer terug, andere dierenarts. Longen en hart zijn schoon (al die tijd BTW), benauwdheid komt echt vanuit haar neus.
Kan veel zijn, verkoudheid/astma/verdikte slijmvliezen waar ze over heen gaat groeien. Een vergroeiing in de neus, een gezwel etc.
Hij kon allerlei onderzoeken doen, waarbij ze voor alles onder narcose moest en wat vrij invasief is voor zo'n klein diertje. Hij gaf het advies dit af te wachten, ik had gedaan wat ik kon en verder moest ze hier overheen groeien.

Nu zijn we een week of 3 verder, en het begint weer op te komen. Ik vraag me zo af wat het kan zijn, waardoor het dan aanwezig is en dan niet.
Ik word er soms heel onrustig van, dan ben ik bezorgd en bang dat ze het benauwd heeft. Maar ze is zo druk aan het spelen met haar zus dat ik het ook dan niet meer zeker weet.

Heeft iemand hier zinnig advies? Ik ben een beetje dierenarts moe na deze ellende, ik heb nog een flesje metacam thuis
Sta ook open voor alternatieve ideeën, tips of adviezen
Misschien herkent iemand dit, en heeft een zinnige oplossing... Iets om haar te helpen.

Ga sowieso multivitamine pasta aanschaffen. Ze eet al een paar weken royal canin kitten, hebben houtkorrel en catsan grind. Ik gebruik geen heftige parfums of schoonmaak middelen en ze komen allebei niet buiten
Cerna

Re: Aanhoudende klachten kitten

Bericht door Cerna »

Ik zou je Puur Sinus willen adviseren: https://www.medpets.nl/puur+sinus/?sqr=Puur%20Sinus
Heeft mijn chronische niezerd heel goed geholpen. Ik geef het met een spuitje want met een lepeltje is zo'n gehannes.
JessicavH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2021 13:15

Re: Aanhoudende klachten kitten

Bericht door JessicavH »

Cerna schreef: 04 dec 2021 10:21 Ik zou je Puur Sinus willen adviseren: https://www.medpets.nl/puur+sinus/?sqr=Puur%20Sinus
Heeft mijn chronische niezerd heel goed geholpen. Ik geef het met een spuitje want met een lepeltje is zo'n gehannes.
Ga ik bestellen, dankje!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aanhoudende klachten kitten

Bericht door Anne »

Misschien ook een idee om een weerstandsverhoger aan te schaffen
zoals enchina force van dr Vogel
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
JessicavH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2021 13:15

Re: Aanhoudende klachten kitten

Bericht door JessicavH »

Anne schreef: 04 dec 2021 15:10 Misschien ook een idee om een weerstandsverhoger aan te schaffen
zoals enchina force van dr Vogel
Ga ik ook gewoon halen!
Ze maakt ondertussen veel herrie, wordt er zelf super onrustig van. Vooralsnog niet hijgen, mond open, of flanken intrekken. Puur dat geluid.

Zou het een neuspoliep kunnen zijn? Zucht, arm beestje
JessicavH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2021 13:15

Re: Aanhoudende klachten kitten

Bericht door JessicavH »

Anne schreef: 04 dec 2021 15:10 Misschien ook een idee om een weerstandsverhoger aan te schaffen
zoals enchina force van dr Vogel
Ik zie dat dit voor mensen is, welke hoeveelheid kan je adviseren? Ik heb puur resistentie staan, maar dit lust zij niet waardoor ze dit dus weer niet eet :enaughty:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aanhoudende klachten kitten

Bericht door Anne »

JessicavH schreef: 05 dec 2021 06:01 Ga ik ook gewoon halen!
Ze maakt ondertussen veel herrie, wordt er zelf super onrustig van. Vooralsnog niet hijgen, mond open, of flanken intrekken. Puur dat geluid.

Zou het een neuspoliep kunnen zijn? Zucht, arm beestje
Zolang ze niet benauwd is probeer je niet teveel zorgen te maken!
Hier hebben we Hobbel die continu rochelt, vieze oogjes heeft en niest
Tevens heeft zij een voedselallergie
De da raadde mij een weerstandsverhoger aan en ik begon met de "gewone"
Enchina force van dr A Vogel in tablet vorm. Ze kreeg 1 pilletje per dag
Je moet zelf ook kijken naar de aanbevolen dosering voor mensen
Als ik mij het goed herinner was de aanbevolen hoeveelheid 10 tabletten PD voor mensen
https://www.vitaminstore.nl/product/ech ... en-1307615

Echter deze was niet voldoende voor Hobbel
1x kocht ik per ongeluk de sterkere variant en binnen een week werd het rochelen een stuk minder en de viezigheid uit haar oogjes werd ook een stuk minder! Niezen doet ze ook veel minder
Zij krijgt nu dagelijks een halve tablet van deze:
https://www.avogel.nl/product/voedingss ... -sterk.php

Ik heb dit met de da overlegd en zij vonden dit prima
Hobbel weegt iets van 3 kilo, hoeveel weegt jouw kitten?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Aanhoudende klachten kitten

Bericht door Cerna »

Ik zou niet van alles door elkaar gaan geven want dan weet je niet meer wat nou werkt en het is nog zo'n jong ding.
En in Sinus zit ook weerstandsverhoger.

Sinus is echter wel vies dus je moet het rechtstreeks achterin de bek spuiten (ik spuit altijd via de rechter mondhoek want anders kan de kat zich verslikken). Ook vul ik het spuitje (2,5 ml) een uurtje van tevoren zodat de alcohol wat kan verdampen en geef ik alles in een keer (ongeveer 1,2 ml, maar misschien dat dat voor een kitten teveel is?) zodat je maar een keer per dag hoeft te plagen.
JessicavH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2021 13:15

Re: Aanhoudende klachten kitten

Bericht door JessicavH »

Bedankt voor alle tips!
Ik geef nu al 4 dagen die resistentie achter elkaar, en dat eet ze tenminste. Ik merk geen verschil, maar goed.
Mijn handen jeuken om de metacam, maar zolang ze speelt en eet probeer ik dat te laten.... Ik vind het geluid echt vreselijk, alsof er een oude man met copd naast me ligt
JessicavH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2021 13:15

Re: Aanhoudende klachten kitten

Bericht door JessicavH »

Het gaat helaas niet beter hier, ze is zo ontzettenduidrichtig. Ze speelt nog wel, maar ik heb wel het idee dat het allemaal minder wordt. Het eten en drinken
De puur sinus krijgt ze nu 3 dagen, en ik las dat het wel tot 3 weken kan duren. Ik heb haar net geprobeerd te wegen, maar ze komt niet meer aan lijkt het. Ze was erg wiebelig met wegen, maar als het klopt is ze maar 1ons aangekomen in 2 maanden tijd.
Ik had nog metacam in huis, dus dat geef ik haar nu.

Ik denk dat ik morgen de dierenarts ga bellen, maar een andere misschien, en dan vraag of ze een endoscopie tijdens een sterilisatie kunnen doen. Dam moet ze nu wel gesteriliseerd worden, dat wilde ik pas over 3 maanden doen maar so be it. Dan hoeft ze niet 2 keer onder narcose.

Ik ben wel bang dat het iets is waar we of niks aan kunnen doen, of wat gewoon teveel gaat kosten. (dan heb ik het niet over 500 euro, maar een nulletje erbij)
Ik vind het vreselijk haar zo te horen, het is zo'n zalig beestje... Ik hoop dat de metacam wat verlicht..
JessicavH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2021 13:15

Re: Aanhoudende klachten kitten

Bericht door JessicavH »

Ik zie net ook dat haar rechteroor allemaal opgedroogd pus en bloed bevat, verdorie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aanhoudende klachten kitten

Bericht door Anne »

Ik zou niet zo op eigen houtje metacam gaan geven, eerst met de da overleggen
Hier ga ik samen met poes op de weegschaal en trek daar mijn eigen gewicht bij af, dan maakt het niet uit of ze friemelen
Ik snap dat je bezorgd bent
Ze moeten wel blijven eten
Sterkte met alle zorgen en morgen gelijk maar overleggen met de da
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie