Kat hoest

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
fempie-1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:56

Kat hoest

Bericht door fempie-1990 »

Hallo allemaal

1 van mijn katten hoest al een tijdje . In het begin was het echt heel weinig. Toen ong 1 keer in de week . En nu word het ong elke dag een keer . Het klinkt als een soort kennel hoest van honden. Een soort droge hoest. Is het. Ik ben het eens op gaan zoeken en op internet staat dat het van alle slan zijn . Een grassprietje dat vastzit wat ze buiten hebben gegeten . Tor aan tumoren infecties en dat soort dingen.. nou komen mijn katten niet buiten . Dus een gras sprietje lijkt me sterk . Verder is hij levendig . Hij eet goed. Hij speelt. Verder geen andere dingen in z'n gedrag . Ik ben vandaag toch maar langs de dierenarts gegaan en advies. Ik heb niet gelijk een afspraak gemaakt wamt mijn kat mee nemen naar de arts is niet te doen. Hij moet behandeld worden met grote las handschoenen omdat hij alles pakt wat hij pakken kan. En hij echt niet lief is . ( thuis is het een schatje maar zodra je iets van hem moet zoals een pil is dat een gevecht.
Nu heeft mijn dierarts geadviseerd om baby hoestdrank te kopen en dat te geven. Als het dan niet over gaat als nog langs komen . Zodat ze hem onder narcose kunnen nakijken. Nou krijg ik die hoest drank nooit naar binne alleen door het nat voer heen trapt hij er in..

Zal dit met hoest drank net zo goed werken als je het door het eten gooit.?
En hebben jullie ervaring met katten die hoesste. En of met hoest drank voor baby's

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat hoest

Bericht door Rik »

Volgens mij moet hoestdrank inwerken op de slokdarm. Dat gaat niet werken als het door normaal voedsel gemengd is. Je kunt het wel wat verdunnen met een smakelijk drankje (dan is het wel wat minder effectief) maar als het door het eten zit dan kan het zijn werk niet doen lijkt mij.

(Geen ervaringen ermee)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie