Nieuwe kat maakt piepend geluid

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gienana
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2021 05:10

Nieuwe kat maakt piepend geluid

Bericht door Gienana »

Hoi allemaal,

Wij hebben afgelopen vrijdag ons meisje uit het asiel opgehaald. Ze heet Macy en is ongeveer 3,5 jaar. Ze is een beetje voorzichtig nog en zit overdag onder de bank. We kunnen haar wel lekker aaien en ze komt ook steeds meer toenadering zoeken. Dus dat komt vast goed!

Maar waar ik me zorgen over maak: gisteravond maakte ze een soort piepend geluid met haar nek languit gestrekt en hoofdje laag bij de grond. Dit duurde ongeveer een minuut en daarna hield het op na een slik en smak. Ze gedroeg zich hierna alsof er niets aan de hand was. Vanochtend heeft ze dit weer gedaan.

Ik moest gelijk denken aan astma of iets van benauwdheid. Of is het misschien gewoon een haarbal die in de weg zit en ben ik overbezorgd?
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nieuwe kat maakt piepend geluid

Bericht door Zotvanpoezen »

Dit lijkt op een probleem op de luchtwegen, een haarbal geeft andere symptomen.
Is ze onderzocht geweest door een dierenarts voordat je haar meenam?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gienana
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2021 05:10

Re: Nieuwe kat maakt piepend geluid

Bericht door Gienana »

Daar denk ik zelf ook aan. Ik heb filmpjes opgezocht van katten met astma, maar daar lijkt het geluid niet op. Het geen hoest.

Ja, volgens het asiel is ze onderzocht door de dierenarts en was ze helemaal gezond. Maar ik weet niet waar ze specifiek op is onderzocht.
Plaats reactie