Niesziekte zwerfertje

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Didemoscar
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2020 20:22

Niesziekte zwerfertje

Bericht door Didemoscar »

Hallo allemaal vanuit Antalya..

Ruim een week geleden heb ik een poesje van ongeveer 3 maanden gevonden met beide ogen totaal dicht hartstikke ziek. Na een week in de kliniek is ze nu thuis..eet en drinkt goed maar je hoort haar neus voortdurend rochelen zeg maar. Voor thuis hebben we Lysine meegekregen maar ze is ontzettend bang en komt absoluut niet naar mij toe en ik wil haar ook niet stressen door haar proberen te vangen. Door haar eten mengen gaat niet dan eet tuttebel het niet 😒😒 iemand iedeen hoe te geven 🐈🐈
Cerna

Re: Niesziekte zwerfertje

Bericht door Cerna »

Ik heb eigenlijk alleen adviezen waarbij je de kat/het kitten het medicijn rechtstreeks in de bek moet geven en ik denk ook dat het verstandig is om het kitten hier aan te laten wennen, maar nu even nog niet.

Maar wat dan wel?
Ik weet niet of de antibiotica-wetgeving in Turkije net zo streng is dan in Nederland, maar ik vermoed het niet. En daarom kan ik eigenlijk maar één ding bedenken: vraag de dierenarts of hij 'tuttebel' met een langwerkend antibioticum wil inenten (ervan uitgaande dat het kitten dat tijdens de opname niet gehad heeft). Ik heb voor een van mijn katten Convenia gehad, maar dat spuiten ze niet meer in Nederland tenzij er helemaal geen alternatieven zijn.
Cortalone-injectie werkt ook goed, maar of dat verstandig is bij een kitten van drie maanden?
Ik zou overleggen met de dierenarts.

En wanneer het kitten dan wat meer gewend is, zou je toch voorzichtig kunnen oefenen met bijv. Puur Sinus, maar het is mij niet bekend of je dat in Turkije kunt kopen cq bestellen in Nederland vanuit Turkije.
https://www.medpets.nl/puur+sinus/?sqr=Puur%20Sinus
Hoe sneller een kitten gewend is aan gepruts aan zijn/haar lijf, hoe gemakkelijker het later wordt wanneer je weer medicijnen moet geven.
Gebruikersavatar
Didemoscar
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2020 20:22

Re: Niesziekte zwerfertje

Bericht door Didemoscar »

Hallo Cerna

Dank je wel voor je reactie..het is hier inderdaad ook strenger geworden met antibiotica ja. De dierenarts heeft me verteld dat indien echt nodig hij inderdaad convenia zou kunnen gebruiken maar hij wil echt liever dat de Lysine goed helpt omdat ze een best wel"agressieve" behandeling heeft gekregen in de kliniek 🙂. Ze eet en drinkt goed speelt ook maar ik ben nog steeds niet leuk 😔😔 geduld he..dank je nogmaals
Cerna

Re: Niesziekte zwerfertje

Bericht door Cerna »

Ik heb L.lysine in een ver verleden voor onze chronische niezerd Amber gehad, maar ze vond het vies en ik kreeg het met moeite naar binnen. Daarnaast hielp het ook voor geen meter en had ik het idee dat al die stress bij het toedienen alleen maar averechts werkte.

Ik zou even rechtsboven in het vak 'zoeken' L.lysine intypen en dan komen er misschien wel positieve verhalen over het middel.
Ik heb Amber ook een tijdje iedere dag een lik Nutri Plus gel gegeven. Dat vond ze niet vies, maar ook daarvoor moet je het kitten pakken: https://www.medpets.nl/nutriplus/?sqr=Nutri%20Plus
Ik geef de link toch maar want misschien is ze over een weekje wel want handzamer.

Succes met 'tuttebel'.
Gebruikersavatar
Didemoscar
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2020 20:22

Re: Niesziekte zwerfertje

Bericht door Didemoscar »

Hoi

Doe ik bedankt 😁😁
Kimberly87
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2020 13:49
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Niesziekte zwerfertje

Bericht door Kimberly87 »

Ik kwam hier via google en mijn Minoes (ja ik weet het... haha) heeft hier ook last van. bedankt voor de handige info hierboven! liefs Kimberly
Ik ben gek... Op de perz!
Plaats reactie