Medicijn zithromax

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Bajoe12
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2020 13:10

Medicijn zithromax

Bericht door Bajoe12 »

Hallo iedereen,

Mijn kater Bajoe wil zich graag voorstellen ;-) , Bajoe is 1 december negen jaar oud geworden maar helaas door de jaren heen steeds zieker geworden. Naast een serieuze chronische maag/darmontsteking, heeft hij nu ook een chronische neusontsteking gekregen, bovendien astma en bronchitis.
Hij krijgt in verband met allergieën speciaal voer.
Hij heeft onlangs geleden een hoop onderzoeken moeten ondergaan, onder anderen ook een rhinoscopie. Nu moet ik tijdelijk de hoeveelheid prednoral verhogen, daarnaast zithromax (ab) opstarten. Het is een vloeibaar medicijn. Heeft iemand van jullie ervaring met dit middel, ivm opname en bijwerkingen bij jullie katjes?
Groetjes van Taina....
Femke1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mar 2020 08:41

Re: Medicijn zithromax

Bericht door Femke1980 »

Phantom, mijn twee jarige kater met chronische niesziekte heeft Zithromax gehad. Het is een humane antibiotica voor luchtweg problemen. Ik heb geen bijwerkingen gemerkt. Dit is het middel wat, tot nu toe, het beste en langste heeft geholpen om de gele snottebellen van Phantom onder controle te krijgen.
Inmiddels begint hij wel weer last te hebben van ernstigere gele snottebellen en benauwdheidsklachten. Omdat hij best veel medicatie heeft gehad, wil ik proberen een nieuwe dosis uit te stellen, maar verwacht in de komende maanden wel weer een keer contact met de dierenarts te zoeken voor een nieuw kuurtje.
Enige nadeel is dat zijn kuur minimaal 21 dagen duurde en de medicatie eenmaal aangemaakt (een poeder wat met water aangemaakt dient te worden), maar 10 dagen houdbaar is! Verder was ik wel enthousiast over het middel, voor mijn kat.
Bajoe12
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2020 13:10

Re: Medicijn zithromax

Bericht door Bajoe12 »

Bedankt Femke, hoe heb je het medicijn trouwens toegediend?
In zijn bekje of door het voer?
Femke1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mar 2020 08:41

Re: Medicijn zithromax

Bericht door Femke1980 »

Ik heb het gewoon in zijn mond gespoten!
Plaats reactie