Kitten hoest en niest

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Druif_01
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 aug 2020 19:04

Kitten hoest en niest

Bericht door Druif_01 »

Enkele weken geleden hebben wij Woezel uit het asiel geadopteerd. Hij is nu ongeveer 4,5 maand oud. Nu valt het ons op dat hij de laatste week wat regelmatig niest, maar ook hoest. Het hoesten doet hij eigenlijk wel elke dag. 1 hoestbui en dat was het dan weer. Hij heeft dit niet op vaste momenten. Dus niet standaard na het eten/spelen/wat dan ook.

Verder is hij actief, vrolijk, alert, hij eet goed, drinkt goed, gaat goed op de bak, heeft schone ogen, schone oren en een schone neus en een glanzende vacht. In het asiel is hij, uiteraard, ook geënt.
Wat kan dit zijn? Volgende week moet hij gecastreerd worden en ik denk dat ik het dan wel even voorleg, maar is dit iets waar ik vandaag nog mee naar de dierenarts moet?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten hoest en niest

Bericht door nellebel »

je zou bij twijfel altijd even kunnen bellen en overleggen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Druif_01
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 aug 2020 19:04

Re: Kitten hoest en niest

Bericht door Druif_01 »

Ja, ik denk dat ik dat voor mijn eigen gemoedsrust misschien beter kan doen.
Druif_01
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 aug 2020 19:04

Re: Kitten hoest en niest

Bericht door Druif_01 »

Vanmiddag heb ik een afspraak bij de dierenarts. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten hoest en niest

Bericht door nellebel »

succes met de kleine, hoop dat het meevalt
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Druif_01
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 aug 2020 19:04

Re: Kitten hoest en niest

Bericht door Druif_01 »

Ik ben bij de dierenarts geweest, maar ze kon niet echt iets vinden. Hij had ook geen koorts. Ze vermoedt dat hij mogelijk iets van een keelontsteking heeft dus nu heeft hij voor 7 dagen Novacam. Wordt het niet beter of gaat hij juist achteruit moeten we terug komen.
Plaats reactie