Snurkend geluid

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
jeen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 mei 2013 12:46
Locatie: Alkmaar

Snurkend geluid

Bericht door jeen »

Hoi allen,

Tijdje geleden hier gepost over niesziekte van Missy (in maart is ze 1)

De niesziekte barst niet meer uit maar ze blijft wel wat niezen soms. Anyway, ik houd dat onder controle met lysine en echinaforce.

Ik heb haar twee weken geleden laten vaccineren voor bordetella gezien ze naar het kattenhotel gaat in maart. Was op hun aanraden zodat ze minder vatbaar is voor die variant niesziekte. Leek me slim plan.

Bij het vaccineren zagen ze bij DA dat haar tandje ontstoken is en ze moet woe daarvoor naar DA om onder roesje dat te laten fixen.

Alleen sinds een paar dagen (en met name nu) merk ik dat ze soort snurkend geluid maakt. Haar neus zat al wat dicht maar nu is er dat geluid erbij.
Ze oogt niet ziek en eet verder goed.
Iemand enig idee wat dit is? DA zei dat ze wat klachten kon krijgen na vaccinatie.

Woe kan ik het navragen. Maar vind het zo raar.

Zucht :( t zit maar niet mee met die arme meid..
Mellow (13), Missy (2)
jeen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 mei 2013 12:46
Locatie: Alkmaar

Re: Snurkend geluid

Bericht door jeen »

Nog een update; ik heb in mijn huis best last van schimmel. Doe er alles aan, gedoe met woningbouw erom. Maar ik vraag me af of daar een link zit. Ze wil graag de kamer in die het slechtst geventileerd is.
Vannacht heb ik haar in de woonkamer gedaan bij mellow (ze slapen apart om Mellow wat ruimte te gunnen), en die andere deur dichtgedaan.
Vanochtend waren de klachten weg.
Zou het toeval zijn... Of is dat een oorzaak. Heel vreemd
Mellow (13), Missy (2)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Snurkend geluid

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb hier geen ervaring mee, maar vocht en schimmels zijn voor niemand gezond. Kan je deze kamer ondertussen niet extra verwarmen en dagelijks eens luchten (tegen vocht en schimmels)? Of toch een andere kamer voorzien voor Missy?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
jeen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 mei 2013 12:46
Locatie: Alkmaar

Re: Snurkend geluid

Bericht door jeen »

Ja ik doe al alles daarvoor. Alleen het is een groter probleem dan slechts een raampje open doen... Heb al hele zaak lopen met woningbouw enzo ;)

Ik wil sowieso niet meer dat ze in die kamer gaat nu.
Mss dat er iemand is die het herkent?
Mellow (13), Missy (2)
kittentjes

Re: Snurkend geluid

Bericht door kittentjes »

Is het altijd of af en toe? Bij diepe slaap snurkt Moos soms ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

jeen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 mei 2013 12:46
Locatie: Alkmaar

Re: Snurkend geluid

Bericht door jeen »

Nee het is gewoon als ze wakker is. Daarom vind ik het zo raar. Hoor nu dus niks meer, maar gister toen ze spinde weer wel.
Mellow (13), Missy (2)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Snurkend geluid

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb ergens een topic gelezen over katten die een snurkend geluid maakten, vooral tijdens het spinnen. Spinnen werd wel een heel groot probleem voor deze katten. Ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb, misschien vind je het in de zoekmachine ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie