flixotide met cbd olie

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

flixotide met cbd olie

Bericht door sandy »

Ik zoek ervaringsdeskundigen op het gebied van cdb olie.
Ik heb al aardig veel gelezen maar ik wil geen risico nemen met Jessie met haar astma dat dit ergens door verergert.
Ik vraag me dus af of ik cbd olie kan gebruiken in combinatie met haar 2 maal daags pufje flixotide.
Ze heeft vooral in het voor en najaar wat meer last van haar astma en gezien ik veel positieve berichten heb gelezen over cbd olie, wil ik kijken of ik dit als extra ondersteuning kan inzetten.
En wat ervan klopt dat je na verloop van tijd een pauze moet inlassen? Of dat dan wel verstandig is omdat haar klachten dan kunnen verergeren weer? Mits het natuurlijk effect heeft, het zou zowiezo voor haar angst goed wezen.
Ik heb die van Beaphar, daar reageerde Redney heel goed op met z'n chronische darminfectie.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: flixotide met cbd olie

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik denk dat je dit best even met je da bespreekt. Ik was ook van plan om het te gebruiken voor mijn kat met eiwitten en witte bloedcellen in de urine (het is van nature een kat die snel stresst), maar ik heb eerst geïnformeerd bij een da/ gedragsdeskundige en ze heeft het mij afgeraden omdat het niet ongevaarlijk zou zijn.
In sommige gevallen zou het helpen, maar de risico's op langere termijn zijn nog niet (genoeg) bestudeerd. Je moet het dus niet als een wondermiddel beschouwen.
Daarom durf ik het niet te proberen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: flixotide met cbd olie

Bericht door Dinky »

Pauze met cbd heb ik nog niet eerder van gehoord. Zelf vind ik dit wel een mooi uitgebreid en realistisch artikel over cbd bij dieren: https://degroeneos.nl/cbd-olie-voor-die ... neer-niet/

Bij de reacties daar staat bij 14 november 2018 ook een vraag over cbd in combi met flixotide en wordt doorverwezen naar een holistische DA. Maar daar ging het wel om meerdere aandoeningen. Misschien dat je ook contact met ze kan leggen voor advies, zie ook https://degroeneos.nl/welke-informatie- ... ies-geven/
Zag bij de medewerkers staan dat er ook een dierenarts werkzaam is naast natuurgeneeskundige therapeuten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: flixotide met cbd olie

Bericht door sandy »

Klopt, dat was mijn bericht, de holistische arts kon niks voor mij betekenen helaas.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Lili_vlekje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2019 11:59

Re: flixotide met cbd olie

Bericht door Lili_vlekje »

Ik heb naast mijn katten ook een hond.
Mijn hondje heeft ook luchtweg problemen en is regelmatig benauwd. Zij heeft van de da codeine tabletjes gekregen. ik geef haar 2 à 3 keer per dag cbd olie.
Ik merk dat ze door de olie minder benauwd is dan als ze alleen de tabletjes eet.
Ik geef een thee lepeltje in de ochtend en een thee lepeltje in de avond, als ik overdag merk dat ze benauwd is geef ik een extra thee lepeltje. Mijn hondje vind het ook erg lekker en neemt het Graag.

Ik denk dat je het wel kan geven aangezien het natuurlijk is. Als je het niet vertrouwd kan je altijd de da bellen.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: flixotide met cbd olie

Bericht door sandy »

Ik ben maar voorzichtig begonnen met de cbd olie, ben lid geworden van een groep op facebook voor advies, en een vriendin koopt haar cbd olie voor haarzelf en de paarden bij een betrouwbaar adres. daar ga ik ook maar is advies vragen, en m'n zus helpt ook zoeken.
Maar overal waar ik lees, ook zelfs van een dierenarts praktijk, kan het gunstig zijn om astmaklachten te verlichten.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: flixotide met cbd olie

Bericht door Sansan »

Lili_vlekje schreef: 23 mar 2019 17:25 Ik heb naast mijn katten ook een hond.
Mijn hondje heeft ook luchtweg problemen en is regelmatig benauwd. Zij heeft van de da codeine tabletjes gekregen. ik geef haar 2 à 3 keer per dag cbd olie.
Ik merk dat ze door de olie minder benauwd is dan als ze alleen de tabletjes eet.
Ik geef een thee lepeltje in de ochtend en een thee lepeltje in de avond, als ik overdag merk dat ze benauwd is geef ik een extra thee lepeltje. Mijn hondje vind het ook erg lekker en neemt het Graag.

Ik denk dat je het wel kan geven aangezien het natuurlijk is. Als je het niet vertrouwd kan je altijd de da bellen.
Lepeltje? Druppels neem ik aan?
Heb je hennep cbd olie of echt cbd olie.
Wij gebruiken hier de RAW cbd van medihemp, om te starten zou ik de 2,5% nemen met 2 x per dag 1 druppel in de mond/op het tandvlees.
Lili_vlekje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2019 11:59

Re: flixotide met cbd olie

Bericht door Lili_vlekje »

Sansan schreef: 24 mar 2019 12:52 Lepeltje? Druppels neem ik aan?
Heb je hennep cbd olie of echt cbd olie.
Wij gebruiken hier de RAW cbd van medihemp, om te starten zou ik de 2,5% nemen met 2 x per dag 1 druppel in de mond/op het tandvlees.
Een paar druppels helpen niet, dus een klein thee lepeltje wel. Ik gebruik hennep cbd olie van de tuinen. En doe het op een thee lepeltje en ze likt het er graag af.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: flixotide met cbd olie

Bericht door Dinky »

Ik ben heel benieuwd of je verschil gaat merken sandy.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: flixotide met cbd olie

Bericht door Sansan »

Ja precies dat dacht ik al, hennep olie!
Misschien daarna overstappen op de RAW 5%?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: flixotide met cbd olie

Bericht door castratenkoor »

Ik geef Clarie 1 x daags slijmoplosser en cbd - olie. Beide smeer ik op lippen en tandvlees. Ze doet het er goed op. Ze heeft een erfelijke aandoening - taaislijm. Als ik niks doe moet ze om de paar maanden onder narcose leeggezogen worden.

Bij rochelen moet ik alert zijn, als ze gaat niezen is positief, dan komt het los. Gaat nu al een poos heel goed met haar, eet als een bootwerker en is speels en actief.

Voorbeeld van hoe absurd mensen zijn die fokken met een poes waarvan ze weten dat ze dat heeft. Volgende nest is dan ook helemaal overleden. Maar ik ben blij dat ik dat niet van te voren wist want ik zou Clarie voor geen goud willen missen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: flixotide met cbd olie

Bericht door sandy »

Jeetje wat erg...tja sommige mensen doen alles voor geld.
Ik durf het met Jessie niet aan nog om met cbd olie te beginnen, er is gewoon te weinig bekend of er interactie kan zijn, maar wel het risico op bijwerkingen die de flixotide nooit gegeven heeft. Weliswaar schijnbaar alleen bij hoge doseringen, maar ik wil meer zekerheid.
De twijfel ook of ik salbutamol moet gaan toepassen, ze is best wat kortademig al merk ik aan haar gedrag niks. Het is wel de tijd van het jaar dat astmapatienten mee last hebben, ik ook met mn allergieën.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: flixotide met cbd olie

Bericht door Sansan »

Ik zou t doen!
Heb zelf deze middelen gebruikt en geen bijwerkingen gehad behalve een hese stem.
Plaats reactie