Poliep neus wilde kat

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
els79
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2019 08:48

Poliep neus wilde kat

Bericht door els79 »

Hallo,

ik draag sinds een 3-tal jaren zorg voor een verwilderde kat, Streep.
Het beestje heeft een poliep in haar neus. Ben ermee naar de dierenarts geweest, maar opereren heeft geen zin (omdat nazorg niet mogelijk is: ik kan haar niet vastnemen ed). Het is lange tijd goed gegaan, maar nu loopt het mis ...

Ze heeft gele neusvloeiing uit hare ene neusgat, ademt met open mond, tong uit de bek, heeft een vuile vacht. Heb telefonisch advies gevraagd aan de dierenarts, zij zei dat het een bacteriële infectie is, ik heb antibiotica gekregen. Lukt niet om het toe te dienen: Streep heeft blijkbaar geen eetlust meer en eet of drinkt niet meer. Haar vastnemen en onder dwang toedienen zit er niet in. Ze heeft een verwarmd plekje gekregen in huis en zit daar voor zich uit te staren.

Wat kan ik nog meer voor haar doen?
Volgens de dierenarts is dit het probleem met wilde katten; als ze ziek zijn, kan je ze moeilijk gepast behandelen, want dat laten ze gewoon niet toe.

Beetje ten einde raad en ook hartzeer om ons Streep zo zielig te zien zitten ...
Iemand tips of goeie raad?
Dankjewel!
Els
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poliep neus wilde kat

Bericht door Dinky »

Wanneer je er geen eten en drinken in kan krijgen (ook niet door middel van dwangvoeding met spuitje) is er helaas maar 1 overgebleven optie, en dat is streep behoeden van de hongerdood/leververvetting door haar in te laten slapen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Poliep neus wilde kat

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik ben het met Dinky eens.
Laat streep niet ook meer naar buiten. Hij zal zich onmiddellijk ergens verbergen om alleen te sterven. En dat is veel erger dan hem een spuitje te geven. Veel moed!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
els79
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2019 08:48

Re: Poliep neus wilde kat

Bericht door els79 »

Dankjewel voor jullie reacties!
Ondertussen is Streep er toch doorgekomen, ookal heeft ze lange tijd niks gegeten of gedronken.
Haar honger is terug, sinds een 2-tal dagen geef ik haar de voorgeschreven antibioticapillen. Ze is ook minder suffig dan voorheen, gaat naar buiten, drinkt terug, ... Ik hoop dat het zo verder blijft evolueren!

Nogmaals dank voor het meedenken en de snelle reacties die ik kreeg.
Plaats reactie