Minou is ziek..

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Minoumi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2018 20:36

Minou is ziek..

Bericht door Minoumi »

Oh wat een zorgen om zo’n beestje..

Minou werd vrijdag ziek. Tranend oogje, niesen.. Dierenarts gebeld en duidelijke instructies over wanneer langskomen gekregen.
Zaterdag vond ik het alleen maar achteruit gaan, ze trok zich namelijk ook een beetje terug. Ze at en dronk gelukkig wel prima.
Smiddags naar dierenarts geweest, Minou bleek ook koorts te hebben (39,3) en haar tandvlees was erg rood. Dierenarts dacht verder aan een ontsteking in luchtwegen.
Antibiotica, pijnstiller/ontstekingsremmer en nu moet het over gaan.

Zondag was ze weer wat meer levendig en speels, vandaag stond haar oogje ook weer mooi open en rent ze weer rond. Tandvlees is weer roze.

Ik vind alleen dat ze minimaal eet. En vanavond zag ik op verschillende plekjes wat helder braaksel liggen.

Nu dit weer.. kan ze misselijk zijn van de medicatie? Of toch maar terug naar de dierenarts? Op het eten/braken na oogt ze niet ziek meer.

Vind het zo lastig dat ze niets kan zeggen 🙈
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Minou is ziek..

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik begrijp dat je je zorgen maakt. Je kunt misschien naar de DA bellen om raad te vragen? Als het morgen nog niet echt beter is, zou ik met haar toch nog eens op controle gaan bij de dierenarts. Zo ben je tenminste zeker.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Minou is ziek..

Bericht door ErikPhilippus »

Verminderde eetlust kan ook komen van Metacam (want dat zal Minou wel gekregen hebben). Plus een mogelijke reactie op de antibiotica - hoe lang moet je die nog geven?
Gebruikersavatar
Minoumi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2018 20:36

Re: Minou is ziek..

Bericht door Minoumi »

Nog 3 daagjes!
Ik heb het vanavond gegeven, samen met wat tonijn aangelengd met warm water, hier at ze wel wat van. Heb contact gehad met DA en als ze morgen nog braakt dan krijgt ze een andere kuur.
Ze krijgt Loxicom, weet niet of dat vergelijkbaar is? Lees nu inderdaad dat braken en verminderde eetlust ook een bijwerking is. En dat op een nuchtere maag..
Geef de loxicom en doxybactin niet op hetzelfde moment. De een smorgens en de ander savonds, om die maag niet teveel te belasten..

Vind er niks aan, zon ziek mopje 😞 hopelijk blijft het eten en de medicatie nu binnen en gaan we vooruit!
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Minou is ziek..

Bericht door ErikPhilippus »

Ja, Loxicom is hetzelfde als Meloxicam. Je zou nog eens kunnen temperaturen, en als er geen koorts meer is, en je merkt ook geen signalen van pijn, zou je kunnen overwegen om te stoppen met Loxicom. Of anders geven nadat ze 's ochtends iets heeft gegeten/gedronken?

Doxybactin is wel het AB dat bij aandoeningen van de luchtwegen is geïndiceerd, misschien iets geven om het braken tegen te gaan (cerenia, emeprid)?

Sterkte ermee!
Erik
Gebruikersavatar
Minoumi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2018 20:36

Re: Minou is ziek..

Bericht door Minoumi »

Ze heeft niet meer gebraakt! Wohoo!
Maar echt eten doet ze minimaal. Ik geef haar kleine beetjes, steeds ‘vers’, ik probeer van alles. Ze rent er enthousiast naar toe maar na 3 hapjes is het wel genoeg.
Ik zie haar wel drinken.

Nouja beter iets dan niets!
Het lukt me niet haar te temperaturen maar ze had weer koude oorpuntjes. Geef het denk ik nog 1x voor de zekerheid en dan kijken of de eetlust terugkeert!

Bedankt voor de tips en info!
Plaats reactie