Slijm kuchen omvallen

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Andrea1973
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2018 15:54

Slijm kuchen omvallen

Bericht door Andrea1973 »

Onze Cato is een buitenkat van 11 jaar. Vrij slank . Dinsdag hoorde ik haar wat "kuchen" alsof er een haarbal dwars zat, af en toe wat overdreven slikken ook. Donderdag kwam ze niet eten en normaal kan ik haar niet oppakken maar toen dus wel. Ze was goed afgevallen in paar dagen tijd en oogjes waren wat vies en ook onder dr bekkie en uitgedroogd. Meteen naar de dierenarts gegaan en ze is uitgebreid onderzocht, geen koorts, gevoelig op keeltje, longen klonken niet helemaal goed en slijm liep uit dr bekkie. Maar was zoveel stress voor haar, ze zat te hijgen daar. Ze heeft een infuus gekregen, Novadox en metacam en AD. Eenmaal weer thuis heeft ze goed gedronken en steeds wat gegeten. Gisteren heeft ze in het zonnetje liggen rollen en leek beter te gaan (ze mocht onder toezicht even naar buiten want ze heeft veel stress van opgesloten zitten). Vanmorgen viel ze om toen ze kwam eten, paar stappen en weer viel ze om. Meteen weer naar de dierenarts geweest en helemaal nagekeken, geen oorontsteking geen koorts, niet gevoelig op t keeltje, rug en achterpoten ook oke..Nu is er bloed afgenomen en hoop ik morgenmiddag de uitslag te weten. Geen kattenziekte en geen FIP daar hebben ze me over gebeld net. Herkenbaar voor iemand? Ik krijg nu de medicijnen er haast niet meer in, zoveel stress doet natuurlijk ook geen goed. eten doet ze heel minimaal.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Slijm kuchen omvallen

Bericht door Rik »

Zijn er geen foto's of echo gemaakt? Ik zou meer in de richting van het hartje denken. Of hoge bloeddruk? (Tia gehad?)

Maar van afstand is dat moeilijk te zeggen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Andrea1973
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2018 15:54

Re: Slijm kuchen omvallen

Bericht door Andrea1973 »

Nee zijn geen foto's of echo gemaakt. Oogreflexen waren normaal ik dacht inderdaad ook aan iets in het hoofdje. Ellende is dat ze echt vecht tegen de medicijnen ze is natuurlijk geen huiskat dus de onderzoeken en medicijnen zijn heel erg stressvol voor haar. Bloed maar even afwachten. Dank voor je bericht.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Slijm kuchen omvallen

Bericht door Zotvanpoezen »

Mijn poes van 3 jaar en 3 maand heeft dat ook al meegemaakt. Ze was wel niet ziek, maar het leek of ze dronken was. Ze had geen evenwicht, viel om en botste overal tegen. De da heeft hier geen verklaring voor gevonden. Ik heb het nog maar 3 x gezien en het ging wel altijd snel over. Ik dacht ook aan bloeddruk of iets in haar hoofdje. Het is wel een poes met hyperesthesie (bijna volledig onder controle).
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Slijm kuchen omvallen

Bericht door ErikPhilippus »

Hoe is het met Cato? Ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek is gekomen.
Andrea1973
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2018 15:54

Re: Slijm kuchen omvallen

Bericht door Andrea1973 »

Helaas is de uitslag nog niet binnen. Ze kan stuk lopen zonder om te vallen maar ze kwam vanmorgen niet zelf uit haar mandje dan zie je het kopje ook wat wiebelen. Eten doet ze wel maar minimaal.
Andrea1973
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2018 15:54

Re: Slijm kuchen omvallen

Bericht door Andrea1973 »

Net de uitslag gehad, schildkliertumor, heel laag eiwit door hoge bloeddruk hersenen aangetast. Ben er kapot van
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Slijm kuchen omvallen

Bericht door Kikimax »

Ach wat heftig zeg. Succes verder
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Slijm kuchen omvallen

Bericht door Zotvanpoezen »

Arme Cato! Het is altijd heel belastend om je lieve kat in een slechte toestand te zien. Veel moed!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Andrea1973
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2018 15:54

Re: Slijm kuchen omvallen

Bericht door Andrea1973 »

Bedankt. Heb het even laten bezinken allemaal en de opties...de hersenbeschadiging blijft natuurlijk dus ze kan nergens meer opspringen en af en toe kleine stukjes lopen zonder omvallen. Dus eigenlijk geen kattenleven................
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Slijm kuchen omvallen

Bericht door nellebel »

moeilijke keuze, jij kent je katje toch het beste. veel sterkte ermee
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Andrea1973
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2018 15:54

Re: Slijm kuchen omvallen

Bericht door Andrea1973 »

dank je ja heel moeilijk. Probleem is dat ze geen medicijnen binnenhoudt, heb vloeibaar meegekregen maar ze is zo in de stress als je het geeft en dan is het kuchen omvallen en loopt het er met slijm weer uit...nu niesen en groene snotneus erbij ook nog. Ze is geen tamme binnenkat dus 1 angstige kat nu die in de schuur moet blijven en dat vind ze vreselijk in huis nog veel erger...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Slijm kuchen omvallen

Bericht door Rik »

Heb je Amlodipine meegekregen voor de te hoge bloeddruk? Als je die naar beneden kunt krijgen, en ze kan herstellen van de aanval die ze heeft gehad (met een prednison injectie), dan blijft alleen de schildkliertumor over.

Schildkliertumor is in bijna alle gevallen goedaardig (95/97%). Er zijn daar drie opties voor. Pilletjes, een oorzalf en een operatie. Als de pilletjes niet te doen zijn kun je dus eventueel kiezen voor de Carbimazolum oorzalf.

Maar alles staat en valt met hoe ze hersteld van de aanvalletjes. Inderdaad om de zoveel meter neervallen is geen leven. De vraag is of het omvallen komt door de momenteel nog hoge bloeddruk of door een permanente beschadiging. En als daar niets aan te doen is lijkt mij de keuze ook wel duidelijk (hoe moeilijk ook). Sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Andrea1973
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2018 15:54

Re: Slijm kuchen omvallen

Bericht door Andrea1973 »

Ging steeds slechter gisteren, ze was ook bleek. Heb de dierenarts hier laten komen en samen besloten haar te laten gaan.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Slijm kuchen omvallen

Bericht door Rik »

Wat verdrietig. Maar je hebt het beste voor haar gedaan. Je wilt haar ook niet zien lijden.

Heel veel sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie