heel luid raspende moeizame ademhaling

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
catherineVD
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2018 11:57

heel luid raspende moeizame ademhaling

Bericht door catherineVD »

Mijn kat Daffy werd 8 weken geleden voor het eerst ziek. Ze kon niet goed door haar neus ademen en haard ademhaling klonk luid raspend en schurend, alsof een zwaarlijvig persoon die luid snurkt. Echt luid dus. ze kreeg cortisonenspuit en antibiotica kuur. Ze werd beter maar een week na de kuur herviel ze. Weer zelfde behandeling. Weer een week goed, week daarop herval. Derde keer weer zelfde behandeling. Deze keer ging het zwaar ademen (hoewel minder luid) nooit volledig weg en werd de week daarop weer veel erger. Andere dierenarts gezocht, die deed keel en -neusonderzoek waarbij ze een massa ontdekte in een neusholte van Daffy die ze niet kon wegnemen omdat Daffy te oud was en de ingreep te riskant was voor haar + het zou te veel kosten. Ik kreeg cortisonenpillen, mee voor drie weken en dat was het. IK maak zelf wel uit wat te veel geld is ten eerste en wat moet ik nu? Die pillen brengen niks op; Daffy ademt alsmaar luider en klinkt steeds erger, ze moet meer moeite doen om te ademen en doe helemaal niks meer omdat ze steeds pompaf is door tekort aan zuurstof vermoed ik. De wil om te eten en drinken is er nog en zo goed zo kwaad het kan doet ze dit. Hartbrekend om haar zo te zien. Wat moet ik doen? 4 dierenartsen gezien en allevier niks goeds gedaan. :evil: :evil:
kittentjes

Re: heel luid raspende moeizame ademhaling

Bericht door kittentjes »

Laten lijden lijkt mij sowieso geen optie en zo klinkt het nu, is er een goede kliniek in je buurt waar je evt heen kunt waar ze meer kunnen en kundige DA’s hebben?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: heel luid raspende moeizame ademhaling

Bericht door ErikPhilippus »

Ach, wat een ellende... Het eerste wat in mij opkomt, is een tumor in de neus/keel holte. Is mijn voorgevoel terecht?
Is er een foto gemaakt? En wat wordt er bedoeld met 'massa in de neusholte'? Hoe oud is Daffy eigenlijk, en waarom is het zo'n groot risico om te opereren?
Plaats reactie