Kat verkouden?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
vorkot3

Kat verkouden?

Bericht door vorkot3 »

Ik heb zelf 2 katten boven de 8 jaar. Een poes en een kater.

Onze Poes is een luidruchtig vrouwtje: Houd wel van lekker veel miauwen. Ze heeft eens een keer gehad dat ze haar "stem kwijt was". Bij het miauwen kwam er amper geluid uit. Dat ging snel weer over.

Vandaag kwam ze bij mij zitten. Ze heeft weer een zeer schorre miauw, bijna dat ze haar stem kwijt is. Volgens mijn ouders had ze dit gisteren ook al. Ik merk wel 3 dingen bij haar op op dit moment:

1. Ze blijkt ook te hoesten, of in ieder geval wat er op lijkt. Het is of hoesten of niezen. Als een kat heel slecht kon blaffen, dan is dat min of meer het geluid wat ze produceert. Ze heeft nu in de afgelopen 10 minuten iets van 4x gehoest. Ze schrikt zichzelf ermee wakker een beetje.
2. Ze lijkt een beetje futloos. Alsof ze heel erg moe is en ze beweegt heel rustig en probeert veel te slapen. Haar ademhaling tijdens het slapen is een beetje schokkerg. Niet echt alamerend of zo maar wat trillerig.
3. Ik merk dat ze, vooral na haar hoestje dat ze telkens slikt.

Ik geloof dat ze verkouden is geworden. Gaat dit vanzelf over of is het raadzaam om toch even naar de dierenarts te gaan?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat verkouden?

Bericht door pinguin »

Dierenarts kat kan ook een keel ontsteking of iets hebben.
Zorg dat die blijft eten en drinken

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat verkouden?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou haar zeker even helemaal na laten kijken bij een dierenarts.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie