Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
RebelPip
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2017 09:30

Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door RebelPip »

Hi all,

Vraagje. Onze kater Rebel heeft al enige tijd bij het spinnen last van zijn keel.
Wanneer hij begint de spinnen slikt hij erg moeilijk, en soms maakt hij er ook een vreemd geluid bij.
Inmiddels al verschillende bezoekjes bij de dierenarts verder. Die geen oorzaak kunnen vinden.
Zelfs al endoscopisch onderzoek gedaan om te kijken of er iets in z'n keel zit, echter niets gevonden.
Hij eet & drinkt wel goed gelukkig.

Zie onderstaande link naar het filmpje zodat jullie een idee krijgen.


Iemand ervaring / tips wat te doen? Of wat het zou kunnen zijn?

Groet.
Remco
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door Rik »

Zijn er ook foto's o.i.d. gemaakt?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
RebelPip
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2017 09:30

Re: Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door RebelPip »

Nee, geen foto's gemaakt.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door Rik »

Je zou toch denken dat een dierenarts daar misschien wel wat ideeën over zou hebben. Tumor in de keel ofzo kan natuurlijk heel vervelend zijn met slikken en zul je met een endoscopie niet zien. Maar ik zou toch verwachten dat een dierenarts dit dan ook weet en aanvullend bloedonderzoek en foto's zou willen maken.

Verschillende bezoekjes bij de dierenarts en dat de dierenarts daarna niets meer weet zou voor mij reden zijn om even bij een andere dierenarts een second opinion te vragen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door Lieselotje »

Ja zou ook naar een andere dierenarts gaan en vragen of er foto of echo gemaakt kan worden samen met bloedonderzoek
RebelPip
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2017 09:30

Re: Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door RebelPip »

Thanks voor de tip. Onze vaste dierenarts kon geen endoscopisch onderzoek doen.
Daarvoor naar de andere dierenarts gegaan. We gaan morgen met deze dierenarts bellen om te bepalen wat er verder kan. Echo of foto lijkt mij beste optie, want dit schiet niet echt op. Nu al een maandje zo. En wordt niet echt beter...
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door ErikPhilippus »

Ik neem aan dat er laryngoscopie wordt bedoeld (met cameraatje keel bekijken)?
(zoals hier wordt beschreven: http://www.dierenkliniekpijnappel.nl/in ... yngoscopie)
Het klinkt inderdaad wel vreemd, kan me niet zo goed voorstellen dat een grasspriet vastgeplakt in de keel dit effect zou kunnen hebben. Of misschien een, keelontsteking (maar dan zou de kat ook hangerig moeten zijn).
.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Jeetje, ik schrik van het filmpje. Behalve het hele vreemde geluid kan je ook duidelijk zien dat hij zich niet oke voelt. Geen idee wat het kan zijn, want ook ik ben natuurlijk geen dierenarts.

Ik kan je wel zeggen wat ik zou doen. Direct de beste universiteits kliniek op het gebied van gezelschapdieren met kat bezoeken (naar mijn idee https://www.diergeneeskunde.nl) en niet aanklooien bij een normale dierenarts.

Heel veel succes en hopelijk is er snel duidelijkheid en blijkt het mee te vallen
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
kittentjes

Re: Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door kittentjes »

Het klinkt alsof hij 'vol' zit, soort reutelen van mensen ik vermoed iets in z'n longen. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Andym
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2018 10:57

Re: Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door Andym »

Ben een beetje aan het zoeken aangezien mijn kat dezelfde klachten lijkt te vertonen. Ook mijn DA tast nog in het duister, nu tijdelijk onstekingremmer/pijnstiller. Bloed was goed, verder nog geen andere onderzoeken als foto’s/scopie gedaan. Is er nog iets gevonden bij jouw kat? Ik ben zeer benieuwd en hoop dat je even wilt reageren ook al is dit topic een paar maanden oud.
Dountje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2018 10:25

Re: Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door Dountje »

Hallo, ik heb sinds kort een britse korthaar kitten(katertje) van 3,5 maanden maar hij doet Echt raar.. als we hem willen strelen begint hij heel luid te spinnen, Met zijn bekje open en zijn kopje schud hij het is gelijk dat hij het benauwd krijgt en dit gebeurt enkel tijdens het spinnen. we zijn al naar de DA geweest maar zonder resultaat.. hopelijk weten jullie wat er aan de Hand is.
uil1970
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2018 09:58

Re: Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door uil1970 »

Onze kat heeft dit ook al een tijdje. Is echt geen prettig geluid. En het lijkt nu alleen maar erger te worden. Ze hebben al in haar keel gekeken, maar niks kunnen vinden. Ook al allerlei antibiotica en prednison geprobeerd, maar niks helpt. Iemand al wijzer geworden wat het kan zijn? Dierenarts heeft hier ook geen verklaring voor.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door Rik »

uil1970 schreef: 13 nov 2018 10:00 Dierenarts heeft hier ook geen verklaring voor.
Is een echo of foto dan niet de volgende stap? Misschien zit er een tumor in de weg. Dat ga je niet ontdekken door in de keel te kijken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mojo0410
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2019 07:30

Re: Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door Mojo0410 »

Goedemorgen, mijn kat MoJo heeft ook deze problemen. Bij Gert Ter Haar geweest en ct scan plus incl scopy laten doen en niets kunnen vinden. MoJo kun je haast niet meer lekker kroelen, want dan gaat zn spinmotortje aan en hup twee tellen later slikken en loopt direct weg, want het irriteert hem. Blij dat ze geen poliep of tumor hebben kunnen vinden, maar sta nog steeds voor een raadsel. Gert is een zeer goede K N O arts en kan ook niet echt een verklaring geven, enigszins min. Bronchitis, maar of dat nu echt alle klachten geeft. MoJo heeft ook een benauwderige vorm van ademhalen. Dus ook hier geen oplossing, helaas😔
Bongaards
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2019 18:15

Re: Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door Bongaards »

Beste allemaal,

Ik loop tegen exacte dezelfde problemen aan met Noah. Hij is net 15, maakt precies hetzelfde geluid en stopt dan met spinnen. Tevens is zijn eetlust sterk verminderd. Is er echt niemand die de gouden tip al heft gevonden? Er moet toch iets zinvols te zeggen zijn over deze klachten?

Alvast dank, Ewout
Plaats reactie