Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Kytumymo
Poema
Poema

Re: Kat slikt moeilijk / vreemd geluid bij spinnen.

Bericht door Kytumymo » 05 nov 2019 13:44

Zou het kunnen dat het kitten door de trilling van het spinnen kriebel in de oren krijgt, dat dat er verder niets mee te maken heeft?

Mijn Brit die moet vaak hoesten als hij gaat spinnen. Nu heb ik al eens gelezen dat Britten vaak een hartafwijking hebben waardoor ze vocht op de longen kunnen krijgen en daardoor gaan hoesten. Of het klopt weet ik niet natuurlijk. Tijdens een jaarlijkse check is er wel naar hart en longen geluisterd maar niets afwijkends gehoord. Inmiddels is hij 8 1/2 jaar en de actiefste.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19

yena
Kitten

Bericht door yena » 05 nov 2019 14:06

Ja daar heb ik inderdaad ook al eens aan gedacht, dat het gewoon kriebelt door de trilling. Raar probleem ... 😏.
Ik hou haar in ieder geval heel goed in de gaten 😚. Maar het is wel sneu dat er van het begin al wat zorgen zijn 😔. Ik ben nogal gevoelig als het op mijn poezenkinders aankomt 😅.
Ach..., de tijd zal hierin wel raad brengen 😀.

Kytumymo
Poema
Poema

Bericht door Kytumymo » 05 nov 2019 14:12

Velen van ons zullen die zorgen herkennen. Zit er zelf ook weer middenin en het geeft zo'n machteloos gevoel. Sterkte x
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19

awentia
Kitten

Bericht door awentia » 05 nov 2019 14:44

Heel veel sterkte kytumymo!

castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor » 05 nov 2019 15:20

Klinkt een beetje als de erfelijke aandoening van mijn Clarie - taaislijm wat zich steeds ophoopt. Moederpoes had hetzelfde. Clarie wordt eens per jaar met een roesje schoongespoeld, haar luchtwegen. Verder geef ik 1 x daags slijmoplosser en CBD. Beetje pappen en nat houden. Maar verder is het een vrolijk actief poesje. Een rochelaartje met ups en downs.

Clarie is een half Brit en achteraf ben ik best boos geweest op de fokker om met een poes met zo'n aandoening te gaan fokken. Op het moment dat ik haar kocht wist ik dat niet.

Mensen uit dit topic zouden misschien ook eens contact op kunnen nemen met de eigenaar van de moederpoes?
Dinie+8-koppig koor+gerbils Sam en Mik
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBob**
Teun 10 Rik+Bolle+Maks 9 Luuk 6 Teske 5 Douwe 5 Clarie 3

yena
Kitten

Bericht door yena » 05 nov 2019 16:26

Bedankt Kytumymo! Ook voor jou veel sterkte 😘.

Castratenkoor, bedankt voor het meedenken 😗.
Ik ken de moeder van onze kittens. Zij was een wilde moederpoes die door een gastgezin (van Zwerfpoezen Rupelstreek) tijdelijk werd opgevangen omdat ze zwanger was. Enkele weken nadat ze bevallen was, is ze gesteriliseerd en terug uitgezet op de plaats waar zij van kwam. Met de moederpoes was er niks mis, dus bij onze kitten is het niet erfelijk vermoed ik. Voorlopig hoor ik ook geen slijmen ofzo. Keeltje en oren zijn onder narcose bij de dierenarts nagekeken, en alles was proper.
Het blijft voorlopig een raadsel 🤔.
Ik heb vanmorgen ook eens een pb gedaan naar de starter van dit topic. Om te vragen hoe het ondertussen met het betreffend katje gaat uit het filmpje.
Ik ben benieuwd of ik nog reactie ga krijgen. Want het topic is in 2017 gestart.

Plaats reactie