Kat stikt?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Wurm1
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2017 23:32

Kat stikt?

Bericht door Wurm1 »

Graag zou ik jullie mening willen vragen of het onderstaande filmpje.

Je ziet het niet goed maar hoort het geluid wel erg goed- https://youtu.be/snee305NSvw

Koosje maakt bijna dagelijks dit geluid. Wij denken dat het komt doordat ze een haarbal heeft die er niet uit wil komen. Nu hebben wij katten gras geprobeerd en een pasta om haarballen te bevorderen gekocht. Helaas heeft dit niet geholpen.

Heeft iemand hier er misschien ook poot mee te maken gehad?

B.v.d.
Cerna

Re: Kat stikt?

Bericht door Cerna »

Nee, gelukkig stikt de kat niet, maar het is een akelig geluid. Onze kat Cerná deed het ook regelmatig en het is een soort hoesten. Ik heb er nooit iets voor gegeven omdat ze verder geen klachten had, maar ik lees nu op internet dat het toch verstandig is om er even mee naar de dierenarts te gaan.

Hier heb je wat meer informatie:
https://www.mcvoordieren.nl/astma-bij-de-kat
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Kat stikt?

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Wanneer dit dagelijks is en niet alleen een tijdje na gras eten...dan zou ik zeker even de dierenarts dit na laten kijken. Vooral longen/hart.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Kat stikt?

Bericht door Kimm »

Dit is denk ik precies wat onze Mila ook doet. Eerst dachten weaan reverse sneezing, de da dacht aan een lichte vorm van astma. Mila doet dit alleen als ze "dubbelgeklapt" heeft gezeten met wassen ofzo. Weet niet hoe ik dat uit moet leggen maar dan zit ze en wast ze haar buik en dan krijgt ze dat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat stikt?

Bericht door nellebel »

Onze Guusje heeft dit ook. Astma. Gelukkig hoeft ze er nog geen medicatie voor.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat stikt?

Bericht door castratenkoor »

Even na laten kijken bij de dierenarts en het filmpje daar ook laten zien. Ik denk dat het onschuldig is, net zoiets als je verslikken en wat weg moeten hoesten. Maar voor de zekerheid even na laten kijken en luisteren kan nooit kwaad.

Er kan na het wassen b.v. een haartje ipv naar de maag naar de luchtwegen gegaan zijn. En dat moet dan weggehoest worden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Wurm1
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2017 23:32

Re: Kat stikt?

Bericht door Wurm1 »

Dank je wel voor jullie advies! We gaan ook zeker even naar de dieren arts om het even te laten checken. Als zij met iets anders komen dan de bovenstaande berichten zal ik het zeker even laten weten.
Plaats reactie