Slopen jullie katten de bank?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Slopen jullie katten de bank?

Bericht door Mila16 »

Vanaf dat ik mila al heb heb ik geleerd dat de bank verboden terein is ,ze mag erop liggen , doet ze nooit , maar eronder kruipen en dan de nagels erin is eigelijk het enige wat ze ooit heeft gedaan , ik heb nu een lat laminaat vast gezet dat ze erniet onder kan, en haar meteen in de krabpaal gezet zodra ze dat dee , ze dee het niet dagelijks , meer voor om aandacht te trekken, verder laat ze de bank met rust ,

hij is best oud de bank , leer, en over 2 maanden krijgen we dan ook een nieuwe hopen dat ze deze heel laat , maar ik ga er vanuit van wel , we hebben een grote krabpaal van 1,80 die naast de bank staat waar ze in kan slapen ,

Bed was afentoe ook leuk om te krabben , daar heb ik toen meteen een kleine krabpaal naast gezet


Hoe zat het met jullie kat toen er een nieuwe bank kwam?
Lieten ze de bank met rust of moest die gelijk ingewijt worden?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Slopen jullie katten de bank?

Bericht door Rik »

Katten en een nieuwe bank... ja, dat gaat niet altijd goed samen :)

Krabben is ook een methode om geur af te zetten dus de kans bestaat dat die nieuwe bank wel ingewijd moet worden.

Ik heb ook een leren bank maar ik heb er nu een plaid overheen liggen. Ze zijn er wel aan begonnen maar de plaid voorkomt erger. Hoewel ik me er wel al bij neergelegd heb dat de bank dus krassen heeft.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Slopen jullie katten de bank?

Bericht door Mila16 »

Rik daar zaten wij ook aan te denken een kleed voor als ze het gaat doen,

Ze heeft zat spul om aan te krabben , die krabpaal is ook heel erg dik , ik leg mij er niet zo snel bij neer , als ik dat wel doe loop ik het risico dat het in het systeem van de kat gaat zitten en dat iedere dag de bank als krabpaal gebruikt gaat worden, ik had me erook bij neer kunnen leggen bij die oude bank , dat heb ik niet gedaan , want dan krijg je geheit dat de kat de nieuwe bank ook gaat gebruiken,

Buurvrouw van mij heeft een krabpaal dat ik denkt tja , ik snap wel dat ze je bank slopen , iedere keer als de kat de krabpaal gebruikt is die zo onstabiel als wat, valt bijna om en is heel klein

Wel knip ik de nagels , om deze reden en zodat ze minder snel vast blijft haken aan kleedjes en matten
Laatst gewijzigd door Mila16 op 24 jun 2017 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Slopen jullie katten de bank?

Bericht door Rik »

Ja een krabpaal moet wel dik en stabiel zijn willen ze er echt lekker in kunnen vliegen. Die van mij is dat wel. Maar dan nog kunnen ze aan andere spullen beginnen. Zoals ik zei is het ook een vorm van geur afzetten. Een kleed eroverheen kan in ieder geval dat gedrag in het begin wat tegengaan (en bij bezoek kun je die eraf halen).

Maar een kat trekt meestal wel zijn eigen plan. Je kent ongetwijfeld Simons Cat van Youtube wel :lol:

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Slopen jullie katten de bank?

Bericht door Mila16 »

Haha ja klopt , ik heb alle filmpjes al gezien , zoooo leuk

Die van mij vind dozen ook erg leuk , en haar krabpaal ook gelukig , daar springt ze in en dan weer de bank af , vind het vooral leuk als ik speeltjes naar haar krabpaal gooi, in de hangmat , dan mept ze die eruit
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Slopen jullie katten de bank?

Bericht door Mila16 »

Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Slopen jullie katten de bank?

Bericht door castratenkoor »

Niet al mijn katten slopen de bank. Zal hem wel in de kleur zitten maar vooral mijn witte katten nu en in het verleden zijn een ramp voor de bank. Ik koop mijn banken altijd tweede hands en altijd van echt leer. Dat geeft alleen gaatjes, dat scheurt niet.

Tegen de tijd dat het ding er erg afgeragd uit gaat zien ga ik op speurtocht voor een "nieuwe". Voor een paar tientjes kunnen we er dan weer wat jaartjes tegen. Zonder dat ik heel de dag politie-agentje hoef te spelen.

Probeer eens een krabpaal met massief houten palen of met zo'n brede paal als die van Rik.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lopke

Re: Slopen jullie katten de bank?

Bericht door Lopke »

Hier valt het reuze mee, van kleins af aan ( en gelukkig Cara ook ) hebben we iedere keer als ze de nageltjes ergens in wilden zetten waar wij dat niet wilden, nee gezegd en dan op gepakt en naar de krabpaal gebracht, dan zachtjes met de pootjes over de krabpaal gegaan.

Dit hebben we ook bij de kittens gedaan nu, zodat de nieuwe eigenaren dat alleen maar voort hoeven te zetten.

Ik heb het idee dat het bij een leren bank dat krabben erger is...en de rafels hangen er gewoon bij.
Dus hier alleen stevige stof, met een laagje erover heen dat het gemakkelijk te reinigen is.
Onze banken zien er ondanks beestenbende heel netjes uit.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Slopen jullie katten de bank?

Bericht door Dinky »

Dinky krabt nooit aan de bank als wij er zijn maar dat is geen garantie want toch ziet onze bank er zo uit.....
Ik zou daarom in het begin zeker met kleden werken ;-)
//uploads.tapatalk-cdn.com/201706 ... 844181.jpg
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Slopen jullie katten de bank?

Bericht door Mila16 »

Oke er is dus kans dat ze hem met rust laat , want vanaf begin heb ik dit al gedaan oppakken en in de krabpaal zetten , ik heb inderdaad een hele dikke krabpaal , zie link,
We hebben een hele dichte donkere stof uitgekozen , want een stof met ruitjes zie je meteen de halen erin zitten

Heb mijn hele leven al 2dehandse banken gehad , dus mag ook wel een keer nieuw :roll:

Heb nu nepleer en die word nooit gebruikt als krabpaal , heel soms gaat ze eronder en dan op haar rug gek doen
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Slopen jullie katten de bank?

Bericht door Mila16 »

Jeetje dinky lijkt wel een afgekloven kippenpoot:-)

Misschien handig ja als we wegzijn mila de boven verdieping te geven , je weet maar nooit he
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Slopen jullie katten de bank?

Bericht door Dinky »

Ik zou niet de ruimte beperken maar bijvoorbeeld een kleed over de bank gooien wanneer jullie weg gaan ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Slopen jullie katten de bank?

Bericht door Rik »

Ik zou inderdaad dus ook een kleed over de bank gooien (kun je nu ook alvast doen bij de oude bank). Kans bestaat dat ie minder interessant is en dat je op den duur het kleed weg kunt halen.

"Grappig" is dat als deze discussie in Amerika gevoerd zou worden, al lang het ontklauwen en nagelkapjes ter sprake gekomen zou zijn :twisted:

Nu krijg ik toch in één keer het volgende idee bij huize Lopke :lol:

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Slopen jullie katten de bank?

Bericht door Mila16 »

Rik onze oude bank sloopt ze niet , ze ging er alleen onder en op haar rug liggen en dan zich voorttrekken met klauwen , nu kan ze erniet meer onder , maar ze gebruikt de bank niet als krabpaal , in de woonkamer heb ikook 1 persoons bankje staan , die laat ze ook met rust , alleen de krabpalen zijn de pineut ,
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Slopen jullie katten de bank?

Bericht door Mila16 »

Kleed is wel goed idee ja ,
Plaats reactie