Hoe houden jullie het koel voor de kat?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Hoe houden jullie het koel voor de kat?

Bericht door Mila16 »

Kurgel zo doe ik het ook , ons huis is best oud , eind jaren 50 , en word hier dan 27 graden binnen , over 2 maanden verhuizen we naar een jaren 90 woning en die zal wel veel koeler zijn , die is teminste geisoleerd, en mila kan dan ook lekker in de tuin spelen
MauiandMia
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2017 17:45

Re: Hoe houden jullie het koel voor de kat?

Bericht door MauiandMia »

Inderdaad ook ijsblokjes in een bak!
En ik leg een vochtige handdoek neer. Katten zweten nauwelijks, maar als ze zweten dan onder de pootjes. Dus zo kunnen ze lekker hun voetjes koelen en erop liggen als ze dat prettig vinden.
(Een wat vochtig buikje is niet zo erg, maar nooit zelf de kat nat maken of een natte handdoek over ze leggen. Gaat juist broeien.)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoe houden jullie het koel voor de kat?

Bericht door Dinky »

Wat je altijd kan doen is een koelblok in een handdoek ergens neerleggen als koele plaats.
Ook een fles met ijs voor een ventilator maakt dat de ventilator koelere lucht verspreid.

Zelf doe ik niets extra tegen de warmte behalve wat ik voor mijzelf al doe. Dus zonnescherm naar beneden zodat de zon niet naar binnen komt, gordijnen dicht en wanneer het buiten koeler is dan binnen de ramen en deuren tegen elkaar open zetten (woon in rustige buurt en Dinky blijft dicht bij huis dus mag ze naar buiten).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie