Hoe zit het nou precies met fip?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Hoe zit het nou precies met fip?

Bericht door Mila16 »

Dat met kattenbak ga ik eens proberen als ik over 2 maanden verhuist ben , dan staat de auto ook voor de deur , nu moet ik een straat verderop lopen want daar staat mijn auto , geen parkeer plekken voor de deur . En dan ga ik ook echt iedere dag mila eten geven in de auto , het moet haar 2e thuis worden ,
Lopke

Re: Hoe zit het nou precies met fip?

Bericht door Lopke »

Ik ken dat middel wat jij gebruikt niet, maar bachbloesems, een maand van te voren er mee starten is zat.

Wij maken ons niet zo druk, onze Lopke gaat al vanaf kleins mee als we een paard en wagen vacantie doen.
Dit jaar gaan Cara en de laatste kitzels ook mee, en ook Castor de hond van Mia.

Ik ga er gewoon van uit dat dat goed gaat, een 99.9 x van de 100 gaat alles ook goed.
Meer kan ik niet wensen.
En als er een x iets mis gaat, gaan wij er ook niet van uit dat het een volgende keer ook mis gaat, tenzij we iets stoms hebben gedaan. Maar ja, hoe vaak doet een mens iets zo stoms.....1x en dan leer je er van.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7641
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hoe zit het nou precies met fip?

Bericht door Rik »

Nog niet helemaal 100% gewend aan de auto... maar goh, wat gaat dat goed aan het filmpje te zien. Af en toe met d'r oogjes knijpen. Ik zie niet echt stress-signalen. Af en toe de oortjes spitsen als ze iets vreemds hoort. Ben benieuwd of ze dan ook kan slapen want dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Hoe zit het nou precies met fip?

Bericht door Lopke »

Mila16 schreef:Rik , denk ik ook wel ja

Hier een filmpje van mila op mijn schoot in de auto https://youtu.be/MI3HQnfG8xM

Ik zie het filmpje nu pas, nou zeg ik helemaal, maak je geen zorgen!

En verder hoe het nou zit, net zoiets als dat we bijna allemaal het herpesvirus bij ons hebben maar we krijgen niet allemaal een koortslip en ook niet dat we constant dat hebben.
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Hoe zit het nou precies met fip?

Bericht door Mila16 »

Haha ik dacht ik laat even een filmpje zien :-) geen zorgen maken dus, nee rik ik denk dat ze daar 70% gewend was , dat ik ookal 4 maanden geleden , als een rit lamger duurt dan 20-30 min dan gaat ze uiteindelijk op mijn schoot zitten , zoals in de video . Slapen heeft ze nog nooit gedaan, of het nou 30 minuten rijden was of langer dan 2 uur , maar zou wel fijn zijn als ze ging slapen , misschien komt dat nog ,ik heb nog 5-6 maanden om te trainen
De eerste 10-15 min heeft ze een wat snellere ademhaling , daarna word ze relaxter
Dus dit wil ik ook niet meer zien , ik wil gewoon dat ze hup in de auto gaat en dan na 20-30 min gaat slapen , maarja straks kan ik dat allemaal lekker voor de deur doen
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7641
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hoe zit het nou precies met fip?

Bericht door Rik »

Ik heb ook je andere filmpjes even bekeken op youtube (ik zag ook nog een fret :) ). Als ik zie hoe relaxed Mila nu al is (en ook al was in die filmpjes) dan vertrouw ik er wel op dat dat goed komt (en je goed met haar bezig bent :eclap: ). Uiteindelijk zal ze na een paar uur alert geweest te zijn toch wel in moeten sluimeren, denk ik.

Het scheelt dat je er al zo vroeg mee begonnen bent. Maar met nog wat maandjes te gaan kan ik me goed voorstellen dat je er vol voor wilt gaan. Ik zou me dan ook geen zorgen maken over fip e.d. maar gewoon lekker doorgaan met de training. Er zijn ook katten die kunnen wennen op een boot :) dus waarom niet aan een auto.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Hoe zit het nou precies met fip?

Bericht door Mila16 »

Precies rik , ik dacht zelf dat ik misschien net telaat was met trainen , ze zeggen het liefst vanaf 8 weken , maar ik had mila met 11-12 weken en toen ze bijna 3-4 maanden was begonnen , want je geeft haar eerst 3-4 weken rust ivm verhuizing , de reisbench staat ookal vanaf het begin in de woonkamer , hier staat altijd haar voerbakjes in , groot genoeg , kan zelfs een kleine open kattenbak in
Lopke

Re: Hoe zit het nou precies met fip?

Bericht door Lopke »

Mila16 schreef:Haha ik dacht ik laat even een filmpje zien :-) geen zorgen maken dus, nee rik ik denk dat ze daar 70% gewend was , dat ik ookal 4 maanden geleden , als een rit lamger duurt dan 20-30 min dan gaat ze uiteindelijk op mijn schoot zitten , zoals in de video . Slapen heeft ze nog nooit gedaan, of het nou 30 minuten rijden was of langer dan 2 uur , maar zou wel fijn zijn als ze ging slapen , misschien komt dat nog ,ik heb nog 5-6 maanden om te trainen
De eerste 10-15 min heeft ze een wat snellere ademhaling , daarna word ze relaxter
Dus dit wil ik ook niet meer zien , ik wil gewoon dat ze hup in de auto gaat en dan na 20-30 min gaat slapen , maarja straks kan ik dat allemaal lekker voor de deur doen

Dat zinnetje zou ik schrappen, waarom mag ze niet een wat snellere ademhaling hebben, zolang ze dat nodig heeft?
Gewoon laten, je bent wel een controlfreakje hoor ;-)
Knap dat je met zo'n eisenpakket toch zo ver bent gekomen, lol


Wij zetten met veel minder voorbereiding de hele beestenboel in karavaan....en nog niet misschien dat ik daar een pink stress om heb.
Cara is 5, de kittens zijn plm 13 weken dan, de hond is pffff, wat zal het zijn 7, kweet het niet...

Inmiddels ben ik er van overtuigd dat het dier meer stress heeft van een baasje wat het allemaal perfect wil, dan gewoon hoppa gaan met die banaan.
Eigenlijk zou het lot je gewoon over 3 dagen met kat en al een reis van 800 km moeten laten maken, geen tijd om je druk te maken, geen tijd om enge ziektes te googlen, gewoon hoppa in die auto en gaan.
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Hoe zit het nou precies met fip?

Bericht door Mila16 »

Haha lopke je hebt wel gelijk hoor , als het om mijn dieren gaat ben ik echt een control freak , vreslijk vind ik dat, wat ik kan er gewoon moelijk van slapen , als de kat een wondje heeft aan haar oor dan ga ik meteen naar de dierenarts en denk ik meteen dat het schimmel is , week erna weer naar de dierenarts , weer wat meegekregen voor de oren , uiteindelijk met alles gestopt want die middeltjes in de oren bleef ze maar krabben , want het moet eruit ,

Rik , dat klopt ik heb een fretje ,
Mila vind het ook geweldig , ze zit vaak op zijn kamertje naar hem te kijken ,
Alleen dat mag ze , ze mogen niet samen los , de fret heeft helaas niet een lang leven meer ,
Vorigjaar oktober heeft hij een operatie gehad, hij had insulinomen , dus hopen dat hij nog 6-12 maanden meegaat
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7641
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hoe zit het nou precies met fip?

Bericht door Rik »

Mag het fretje dan ook nog mee of heb je daar een andere oplossing voor gevonden?

En control freak...? Ach... je zorgt in ieder geval voor een hele goede voorbereiding en dat kan nooit kwaad. Zolang je je eigen stress (als die er zou zijn) maar niet overdraagt aan Mila. Dan moet je een stapje terugnemen en de rust van Mila over jou heen laten komen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Hoe zit het nou precies met fip?

Bericht door Mila16 »

Precies rik , ik ben een beetje gespannen hoe ze het eenmaal doet zo een lange reis , kijk gaat ze nou bij alle andere ritten die ik gedaan zou hebben slapen dan zou je me niet horen , maar ik hou haar zo goed in de gaten , dat ik alleen maar bezig ben met mila tijdens de rit , en dat moet ik niet meer doen.

Fret gaat ook mee , die zet ik gewoon in een kleine kooi , met hangmat erin en poepbak , fret hoor je ook niet en die gaat uiteindelijk wel slapen , als je stil staat met de auto gaat hij krabben tegen het plastic aan , dan denkt hij , hey we zijn er , fret is ook regelmatig mee geweest uit logeren, toen ik 1 week spanje had heb ik hem naar een frettenopvang gebracht , daar heeft hij stress gekregen , en nu zit hij al 2 jaar aan de medicijnen levenslang , door die stress van de opvang , dus hij gaat ook gewoon mee , als hij er dan nog is
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7641
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hoe zit het nou precies met fip?

Bericht door Rik »

Ja, tijdens zo'n rit moet jij ook rust uitstralen. Want als je gestrest bent en op zit te letten heeft Mila dat heel snel in de gaten.

Maar over het algemeen zie ik dat wel goed komen. Zoals ze nu al is in de auto. Dan heb je de komende maandjes ook nog om een beetje aan jezelf te "werken" :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Hoe zit het nou precies met fip?

Bericht door Lopke »

Ik heb niks tegen een goede voorbereiding Rik ;-)
Maar potjandorie, gelukkig herkent ze het zelf wel..... :lol:

En geloof me, met Lop hebben we wel voorbereiding gehad.....we zijn gestart met een weekendje mee op de bok :lol: :lol: :lol:

En nee, ik wil niet verheerlijken hoe wij het doen, wij plannen de dingen zo dat het mis kan gaan en we zo weer thuis kunnen zijn.
Maar, we hebben het misschien 1 of2 x gehad dat iets wat we hebben gepland, mislukte.

Maar onze Mila16 ;-)
Weet je, ik gun je gewoon dat je vriend zegt, kom schat, we gaan een week naar Tsjechië, en de hele santenkraam gaat mee. PUNT.
Maar die gaat zich nu de aankomende maanden hier knettergek maken wat er allemaal mis kan gaan....zit ze straks in die auto....is alle stress, al die maanden voor JanDoedel geweest. Zonde, doodzonde....
Kun je beter nu de proef op de som nemen, onverwachts....en mocht het dan mis gaan, kun je besluiten wat je gaat doen.
Gaat het goed, scheelt het maanden doemdenken.

Maar, je voorbereiding is echt TOP!
Ik zou zeggen, niks meer aan doen....maar gaan! ;-)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Hoe zit het nou precies met fip?

Bericht door Mila16 »

Ja rik . Misschien zelf ook maar aan de rustgevende druppels haha
Lopke , je hebt wel gelijk hoor , mijn vriend is echt zo een persoon die alles op het laatste moment dingen besluit , dat je een uur hebt bijvoorbeeld om te vertrekken met je beesten , ik ben zo een persoom die het liefst dat 1a 2 dagen van te voren wilt weten, en als het een vakantie zou zijn minimaal een week van te voren hahah

Mijn hoofd is nogal vol en als dit soort dingen erbij komen dan moet alles snel snel ,
Ik ben nu al bezig met verhuizen , zolder opruimen alvast winterkleding inpakken , vriend doet dat allemaal 1a2 weken van te voren
Lopke

Re: Hoe zit het nou precies met fip?

Bericht door Lopke »

Ach, gelukkig hebben we allemaal zo onze makken ;-)
Jij hebt ws alles meteen goed uitgezocht, daar heb je de tijd voor!
Plaats reactie