kat niest en hoest met aanvallen tot gevolg

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
aicha01
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2017 21:02

kat niest en hoest met aanvallen tot gevolg

Bericht door aicha01 »

Voor dierenliefhebbers, wie weet raad want ik weet geen raad meer. 3 jaar geleden adopteerde ik een Scottish Fold en een Britse Korthaar, broer en zus, ze zijn nu 5 jaar en onafscheidelijk. Een goede 2 jaar geleden is mijn Scottish Fold beginnen niezen,, nu is daar al hoesten bij met aanvallen van tijd tot tijd. Het is nu mijn 2e dierenarts en deze helpt mij echt. Mijn Scottish fold is nu terug sinds dinsdagavond bij de dierenarts ter observatie. Ze was pas thuis van zaterdagavond en tot dinsdagavond is ze goed geweest. Dinsdag had ze opnieuw een hevige aanval van niezen en hoesten, met ademnood tot gevolg. Dat kan zo uren doorgaan. Maar helaas, ze vinden niks, het is te zeggen, ze heeft dit alleen in mijn appartement en nergens anders. De dierenarts neem haar mee bij haar thuis in verschillende ruimtes en daar doet ze niks. zelfs vorig jaar is ze 10 dagen bij een dame geweest omdat ik op vakantie ging en er was niks aan de hand. Dwz dat ze voor iets allergisch is bij mij thuis maar niemand weet wat. Ik heb al alles gedaan, mijn appartement is nu kaal en nog krijgt ze aanvallen. alles is weggehaald wat ik ook maar denk dat deze reactie kan uitlokken: kaarsen weggehaald, kaarsenzand, gedroogde bloemen, tapijt weg, schapevachtjes uit de zetel, ik gebruik nu ecologisch kuisproduct met <5% parfum, hypoallergeen waspoeder, spuit in appartement geen parfum noch deodorant, gebruik stuifvrij kattezand voor de kattebak, niks lijkt te helpen. Normaal komt ze maandagavond terug naar huis. Conclusie: gezonde kat, maar ik vrees opnieuw hetzelfde. Is dit herkenbaar bij iemand? Weet iemand raad. De laatste optie is om haar te plaatsen maar dan wel samen met haar broer want de 2 zijn onafscheidelijk. Haar broer is sinds dinsdagavond op zijn ongemak en loopt voortdurend te zoeken.Tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kat niest en hoest met aanvallen tot gevolg

Bericht door Anne »

Tjee wat een moeilijke situatie, je doet al zoveel, frusterend dat je niet weet wat het nu veroorzaakt en de da ook niet
Kan het een bepaalde pol zijn van een bloem of boom bij jou in de buurt?
Wat je kan proberen is ceterizine geven. Je kan dat kopen bij oa de lidl, waar het wordt verkocht voor mensen. Savonds een kwart tabletje geven ( ik weet niet hoe zwaar jouw poes is), dat kan allergische klachten voorkomen, na een paar dagen zou je toch verbetering moeten zien
Hummel van ons weegt vier kilo en zij heeft ook een tijdje ceterizine ( een kwart tablet) gehad voor een heftige vlooienallergie maar dat mocht op een gegeven moment niet meer baten en nu draagt zijn een
speciale vlooienband ( kan even niet op de naam komen)
Heel veel beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: kat niest en hoest met aanvallen tot gevolg

Bericht door Ilone »

Kan het liggen aan het voer?
Gebruik je misschien make up? Crèmes?
Wie weet kan ze er niet tegen...

Lastig hoor, snap dat je een beetje ten einde raad ben ja...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Lopke

Re: kat niest en hoest met aanvallen tot gevolg

Bericht door Lopke »

Bekende van ons was allergisch voor de isolatie die in het dak zat.
Misschien kun je haar laten testen met bioresonantie of ze ergens allergisch voor is en wellicht waarvoor.

Is het altijd dat ze dit heeft of met periodes, daardoor weet je al of het iets is wat er constant is, of dat het misschien bv de pollen van een bepaald grasje of plant zijn.

Succes!
Plaats reactie