Mila heeft longkanker

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Heel veel sterkte met je verdriet een plaatsje te geven!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Nina1967 »

Ik zit hier op het werk te huilen...ik ben op ik kan niet meer....vandaag met Mila naar het crematorium gereden...nog een laatste nacht in haar mandje bij mij op bed...ik kon haar niet aan de da meegeven, ik wilde haar nog even bij me hebben...het was net of ze gewoon sliep..

Haar verzorgd, het bloed bleef maar uit haar neusje lopen...ik kan alleen maar blijven huilen...mijn lieve trouwe booboo mijn Milaboo die altijd zo vrolijk was, naar beneden de trap af rende, mij opwachtte bij de voordeur, continu mij knuffelen, tegen mijn benen drukken met haar lijfje...altijd op de etenskast af rennen en daarna gelijk de tuin in..

Ze was zo ontzettend vrolijk aanwezig...altijd op schoot, waar ik ook zat, achter de pc echt overal...het huis is deprimerend en leeg...de laatste week was alles al anders voor haar en ik voel me daar zo naar over...ze lag niet meer in de woonkamer maar ging boven in haar iglootje liggen. Ik ben bang dat ze dat deed omdat ze zich niet meer fijn voelde bij mij, maar mensen zeggen tegen mij dat dat komt omdat ze zich niet lekker voelde...en ook dat vind ik erg...ik ben zo vaak bij haar gaan kijken, braaf nam ze altijd haar medicijnen in de easy pill...zo'n makkelijke lieve dappere poes, ik mis mijn meisje zo..

Geef mij ook maar een spuitje deze pijn is niet te verdragen.... :cry:

En de stress die ik van het werk heb gehad...dat ik toch moest komen want ze hadden geen vervanging..continu bellen/sms dat ze me wel verwachten...terwijl ik met een zieke Mila zat die ondanks dat ze nog af en toe vrolijk in de tuin ging en wanneer ik ook kwam zoals altijd enthousiast op me af holde, ieder moment weer benauwd kon worden...ik heb een week haast niet geslapen en gegeten..
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door castratenkoor »

Nee jij hoeft geen spuitje, deze pijn is hevig maar zal ook weer slijten. En dan kun je mooie herinneringen koesteren.

Sterkte en een knuffel.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door snorrebaard »

Toen ik mijn katertje Azraël verloren was aan vergiftiging door een buurman, heb ik hem ook nog zo lang mogelijk naast mijn bed gezet, 's morgens vroeg heb ik hem stiekem begraven in het park waar ik hem voor het eerst ontmoet had (hij was gedumpt en ik had hem opgevangen daar). Dat was ook een mooi moment, in de stilte van de morgen met enkel het gefluit van de vogeltjes.

Ik ben ook bang dat ik niet meer zal kunnen als het zo ver is, en zie mij al aan mijn perenboom aan een koord hangen. Of ik denk aan dat eeuwenoude graf van een mens die samen werd begraven met zijn kat, het oudste bewijs van vriendschap tussen kat en mens. Zo zou ik het willen, samen sterven en samen teruggegeven worden aan de Aarde.

Maar ik vertik het op te geven! Nina, wij zijn hier op deze aardkloot om deze zieltjes te herbergen en te helpen. Dieren hebben het hier al zo moeilijk, hun omgeving wordt vernield en afgepakt, ze worden massaal misbruikt en vermoord en het ergste is, dit wordt niet eens aanzien als onderdrukking, maar als normaal beschouwd.
Er wachten nog zoveel sukkelaartjes op jou. Ze staan te trappelen om jouw huizenzieltje te worden. Om bij die lieve mevrouw te mogen wonen, om jou te troosten over Mila, zoals Mila dat mocht doen over Snoet. Ooit komt die er, dus hou even vol om er te zijn voor haar.

Maar zo ver zijn we nog lang niet. Eerst moet je nog door dat koude, enge dal van het gemis heen. Ik las ook in een van de eerste mails dat Mila's ademhaling snel was. Dus ze kan het al van in het begin gehad hebben. Dan dacht ik: stel dat je op voorhand wist dat ze ziek was. En je had haar in huis genomen. Dan was het veel anders geweest. Dan had je op voorhand geweten dat je een ziek poesje nog enkele mooie jaren ging geven. Is dat niet fantastisch en om fier op te zijn? Maar nu wist je het niet, en was het een vreselijke shock, dat is het slechte verschil. Maar het goede verschil is dat je op een normale manier van haar hebt kunnen genieten.

Dus het gemis, daar moet je door tot de tijd het slijt. Het is nog geen dag geleden, dus geef het even de tijd. Eens zal Mila je op de ene of andere manier laten weten dat je het goed gedaan hebt. Maar eerst moet het stof wat gaan liggen. En dan is Mila er op een andere manier, zoals Snoet.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Anne »

Ik sluit me helemaal aan bij het mooie bericht wat Snorrebaard heeft geschreven
Jouw verdriet is heel menselijk en ook kom je daar weer overheen. De beste manier is om dat toe te laten, hoe moeilijk dat ook is. Wat jammer dat je collega's niet zoveel begrip voor jouw moeilijke situatie hebben, de wereld is helaas keihard op dat gebied.
Uit jouw bericht lijkt Mila mij een heel speciaal dier die speciaal voor jou gekozen heeft.
Ze heeft je leven mogen verrijken. Dat zij zich op het laatst terugtrok zegt niks over jou,
dat doen dieren die ziek zijn, die trekken zich terug om op gepaste manier te sterven
Jij hebt haar verder leed bespaard en daar mag je trots op zijn
Ik hoop, op een dag, dat er weer zo'n lief speciaal diertje jouw pad kruist
Voor nu wens ik jou veel sterkte, jij behoort tot de gemeenschap van mensen die het rijkdom hebben gehad een heel speciaal, warm, trouw diertje ooit te hebben mogen verzorgen
En dat doet heel heel veel pijn
Hun liefde wordt nooit vergeten, maar bewonderd en gekoesterd. Hopelijk kun je je daarin koesteren
biedt dat een beetje troost
Heel veel sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door ErikPhilippus »

Afscheid nemen is het moeilijkste in het leven - we leren het eigenlijk nooit. Je bezeert je aan de scherpe punten van het verdrietige moment, maar de tijd zal de wonden verzachten en de punten afslijten. En wat een prachtige, troostende gedachte, dat er misschien een 'sukkelaartje' staat te wachten om door jouw liefde te worden omringd als Mila je heeft laten weten dat het goed is zo, en er weer wat ruimte is gekomen....

Hoe vlijmscherp de pijn van het gemis ook door je ziel snijdt, hieronder liggen vriendschap, liefde en verbondenheid. Jouw liefde voor Mila wordt tastbaar in het afscheid, het kan niet anders. Sta jezelf toe om te rouwen, want betekent dat je hebt liefgehad. Dat Mila veel voor je heeft betekend, en ook andersom. Je hebt toegelaten dat zij je hart heeft kunnen beroeren en je hierdoor nooit meer dezelfde persoon zal zijn. Het is ontroerend om te kunnen rouwen, omdat het ontroerend is om lief te hebben.

Er komt weer een tijd dat de liefde, de verbondenheid en de fijne herinneringen voor Mila weer de bovenhand in je hart krijgen. Gebruik in de tussentijd de warme reacties van gelijkgestemden op dit forum maar als een kussen voor je vermoeide hoofd.

Liefs,
Erik
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door snorrebaard »

Waw, prachtig geschreven Erik! Er staan vele dingen in die ik voor mezelf ook kan gebruiken. Bedankt.

Mila heeft inderdaad de eer gehad jou een fantastische tijd te geven, Nina, tot de fysische omstandigheden haar dat hebben belet. Mila zit nu in jou: ze heeft je DNA verder gevormd tot wie je bent. (misschien wat uit de bocht maar persoonlijk geloof ik erin dat omstandigheden en dus ook relaties je DNA kunnen beïnvloeden).
Maar Erik zegt het veel mooier:
"Je hebt toegelaten dat zij je hart heeft kunnen beroeren en je hierdoor nooit meer dezelfde persoon zal zijn."

Zie jezelf graag omdat je zo goed voor haar was, ja, tot het laatste moment en tot nu met je verdriet.
Het was een eer voor Mila om jou te vinden. Het was te kort, maar wel intens. Het was intens omdat je zo goed voor haar was. En misschien was het zo intens bedoeld omdat het zo kort ging zijn.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Wauw Erik, wat een mooie ontroerende tekst!!! Ik hoop dat Nina er kracht uit put.

Maar ook mij raak je ermee. Ik sla hem op en zal de tekst er regelmatig bijpakken als troost in mijn proces met Karel.

Dank je.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Nina1967 »

Erik dank je wel voor je mooie woorden....en Sabine, Anne en Dinie...

Ik weet dat ik de juiste beslissing heb genomen want beter worden kon ze niet meer en elke dag haar borstholte laten leegzuigen kan niet...

Maar de beelden hoe het ging...in haar kamertje, waar we urenlang speelden, ze zich op haar zij liet vallen en de speelgoedmuis uit elkaar trok, eindeloos geknuffeld wilde worden...op die plek waar ze zich veilig voelde is het gebeurd...met grote bange ogen kroop ze van me af terwijl haar buikje stuipte, haar bekje zo wijd open als het ging en snakte naar adem...

Ze zeggen dat ze het niet bewust heeft meegemaakt maar ik vind dat zo moeiljk te geloven...ik wilde maar dat iemand me dat kon verzekeren...ik heb nodig dit te weten, tot dan kan ik niet tot rust komen..
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door nellebel »

flippie verzette zich ook bij het inslapen (dit gaf mij ook een schuldgevoel, was ik te snel geweest). later hoorde ik van het medium dat flippie niet wilde gaan omdat ze dacht dat wij niet zonder haar konden. ze wilde blijven voor ons, terwijl haar lijfje niet meer kon. symbolisch hebben we haar alsnog na haar overlijden toestemming gegeven om te gaan, naar haar vriendje sjefke die een half jaar eerder overleed.
ik jank met je mee, wat een verdriet. maar vergeet niet dat ze altijd bij je is. diep in je hart. soms zul je haar nog horen en voelen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door ErikPhilippus »

Nina1967 schreef:Ze zeggen dat ze het niet bewust heeft meegemaakt maar ik vind dat zo moeiljk te geloven...ik wilde maar dat iemand me dat kon verzekeren...ik heb nodig dit te weten, tot dan kan ik niet tot rust komen..
Als je het wilt/op kan brengen, zou je iets meer willen vertellen over hoe het is gegaan? Ik neem aan dat er eerst een narcose middel is toegediend, en daarna het euthanasie middel?

Groet,
Erik
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Rik »

Bij Bowy was het één injectie. Dat was een flinke overdosis slaapmiddel. Voor Bowy was dat voldoende (hij nam goed zijn tijd om het hartje te beluisteren). Mocht dat niet voldoende zijn geweest dan komt daar nog een injectie slaapmiddel overheen. Iedere dierenarts heeft zijn eigen methode om dit te doen. De één doet het met één injectie en de ander met twee. Er is dus geen "juiste" methode. Maar ik dacht dat er geen "euthanasie middel" en dat het allemaal een soort slaapmiddel is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Nina1967 »

Mila kreeg het narcosemiddel met een prikje toegediend, toen begon ze weg te kruipen, wat ze daarvoor ook deed, maar na een minuut of zo vreselijk te stuipen, haar bekje wijd open en naar adem te snakken...met grote ogen kroop ze panisch in het rond en na een paar minuten viel ze om en kon ik haar op haar zij leggen, toen was ze weg...daarna heeft ze met infuusnaaldje de definitieve vloeistof toegediend gekregen in haar pootje

Het is zo traumatisch..verschillende praktijken zeggen dat ze dit niet bewust heeft meegemaakt (ben de uitleg kwijt omdat ik zo overstuur was/ben) maar ik geloof het gewoon niet...

Ben nog steeds aan het huilen wanneer ik thuis ben, kan het kamertje haast niet in, ze was daar zo vertrouwd en ik heb het gevoel alsof ik haar verraden heb.
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Nina1967 »

Rik, bij Bowie was alleen een overdosis narcose voldoende omdat haar hartje niet goed was....fijn dat het wel vreedzaam is gegaan...bij Snoet viel ze redelijk rustig in slaap maar had 2 injecties nodig om in te slapen en heeft iets van een half uur geduurd voordat haar hartje niet meer klopte...ze had juist een sterk hart.

Euthanasiemiddel is om het hart te stoppen, eerste is narcosemiddel.
Toen haar gebit werd gereinigd heeft ze ook zo vreselijk heftig gereageerd bij het wakker worden, maar dat zou van de methadon zijn geweest...
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door ErikPhilippus »

Ik vermoed dat Mila na toediening van het narcose middel niet rustig is gaan slapen omdat ze een ernstig probleem had met haar longen. Wellicht dat door het slaapmiddel de longspieren sneller zijn verslapt dan de andere organen, met ademnood als gevolg. Ik vermoed dat het een autonome lichamelijke response (exitatie) is geweest, die Mila niet of nauwelijks meer bewust heeft meegemaakt vanwege de narcose.

Maar dat neemt niet weg dat het uiteraard zeer onplezierig is om getuige van te zijn, ik kan me dat heel goed voorstellen. Maar je schuldig voelen of (nog erger) denken dat je haar verraden hebt, is totaal niet aan de orde, want dat zou opzet veronderstellen - en je hebt het 100% vanuit je hart gedaan, dus jou treft geen enkele blaam.

Bovendien is het een veronderstelling, en geen vaststaand feit dat Mila heeft geleden. Vergiet je tranen niet met steeds dit denkbeeld voor ogen, dat maakt het wel erg moeilijk om echt te rouwen om het verlies van Mila. ZIj is allang over de regenboogbrug, en wil dat jij over een tijdje weer gelukkig wordt.

Lieve groet,
Erik
Plaats reactie