Mila heeft longkanker

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Dinky »

Mogelijk dat je net als Wendy een medium in kan schakelen voor je eigen gemoedsrust wanneer je hiervoor open staat?
nellebel schreef:flippie verzette zich ook bij het inslapen (dit gaf mij ook een schuldgevoel, was ik te snel geweest). later hoorde ik van het medium dat flippie niet wilde gaan omdat ze dacht dat wij niet zonder haar konden. ze wilde blijven voor ons, terwijl haar lijfje niet meer kon. symbolisch hebben we haar alsnog na haar overlijden toestemming gegeven om te gaan, naar haar vriendje sjefke die een half jaar eerder overleed.
ik jank met je mee, wat een verdriet. maar vergeet niet dat ze altijd bij je is. diep in je hart. soms zul je haar nog horen en voelen.
Vergeet ook niet dat het volkomen logisch is dat het verdriet nu zo intens is. Je bent immers een persoonlijkheid verloren die er altijd voor je was als je thuis kwam. Ook al is het geen mens, rouwen hoeft er niets minder om te zijn. Het is wel een dierbare die heel dicht bij je stond. Accepteer voor jezelf dat je tijd nodig hebt om over het verlies heen te komen. Wie weet komt er wel weer een lieverd op je pad die het verdriet sneller kan doen slijten, zoals mila heeft gedaan na het verlies van Snoetje.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Nina1967 »

Mirjam, heb de gegevens van Wendy al doorgekregen, wanneer ik wat rustiger ben ga ik dit zeker doen, dank je wel..verdiep me er ook in. Heb Snoetje na haar overlijden nog 1 keer gezien, ik sliep nog niet maar was wel slaperig. Ik hoorde haar nageltjes op het laminaat...ze sprong bij me op bed en we hebben uitgebreid geknuffeld en ze spinde zo hard..daarna ging ze weg en verdween in de gang door de muur.
Het klinkt vreemd maar ik heb dit echt gezien, denk een soort visioen. Moet wel zeggen dat ik vaker dit soort ervaringen heb gehad maar dan met mensen.
Maar Mila heb ik nog niet gezien...is ook nog pas 3 dagen geleden.

Erik, dank je wel voor je bericht en meeleven..jij verwoordt het altijd zo goed, de da heeft ook zoiets gezegd maar ik ben de helft vergeten omdat ik zo in de war was..en ook bleef ze maar kruipen en bang kijken, ik had niet het idee dat ze niet bij bewustzijn was...maar goed mensen in coma kunnen ook bewegen of hun ogen open doen... kan me nog wel herinneren dat de da zoiets zei van dat ze in soort coma was.
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Rik »

Misschien moet je het meer zien als een ander soort bewustzijn. Zoiets als slaapwandelen of een nachtmerrie. Eigenlijk het meest vervelend voor het baasje om te zien. Ik denk dat je je meer moet richten op het feit dat ze nu rust heeft.

Bowy had overigens geen slecht hart. Het is dat mijn DA het inslapen op een andere manier doet. Overigens zover ik weet bestaat er geen "Euthanasiemiddel". Vaak wordt eerst een narcose toegepast en daarna een overdosis slaapmiddel. In het geval van mijn DA wordt er direct een overdosis slaapmiddel in de buikholte geïnjecteerd (zie 2e deel citaat).
In principe krijgt uw kat twee injecties. De eerste injectie is een narcosemiddel, deze wordt meestal in de spier gegeven. Na vijf tot tien minuten is het dier hiervan onder narcose en merkt dan niet meer wat er allemaal om hem heen gebeurd. Dan wordt de tweede injectie gegeven, met een overdosis van een slaapmiddel. Hierdoor stopt binnen enkele minuten de ademhaling en de hartslag. Deze tweede injectie wordt meestal in de buikholte gegeven, maar andere manieren, zoals in het bloedvat, zijn ook mogelijk. Soms komt er nog een paar keer een diepe zucht of kunt u lichte spiertrillingen zien van bijvoorbeeld de lip of een teentje. Uw kat zelf merkt hier allemaal helemaal niets meer van. Na het overlijden laat het dier vaak wat urine en soms ontlasting lopen. Dit is normaal en komt omdat de spieren zich ontspannen.

Sommige dierenartsen geven als eerste injectie direct de overdosis slaapmiddel in de buikholte. Dit is voor veel katten minder vervelend dat de narcoseprik in de spier. Meestal valt de kat hiervan binnen 5 minuten rustig in slaap. Daarna wordt de narcose steeds dieper en stopt de ademhaling en de hartslag binnen enkele minuten. Dit betekent dat bij deze methode niet altijd een tweede injectie noodzakelijk is. Ook hiervoor geldt: uw kat merkt er verder niets van.
http://www.delingehoeve.nl/gezelschapsd ... uthanasie/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Nina1967 »

Sorry Rik, dan herinner ik het me niet goed...

Zou het dat met die methode wel rustiger zijn verlopen?? Volgens de da lag het aan haar conditie, de longen. Maar zou het dan sneller zijn gegaan? Nu ben ik daar weer bang voor.

Misschien wordt er gedacht dat ik er eens over op moet houden maar je had erbij moeten zijn, dat leg je echt niet zo even naast je neer. Het duurde ook heel erg lang. En je poes te moeten zien stikken is niet fijn, ook al weet ik dat dat op natuurlijke wijze nog veel erger zou zijn geweest. Maar de gedachte dat het ook rustiger had kunnen verlopen maakt me nu gek
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Rik »

Wat wij denken hoef je je geen zorgen te maken. Dit is een proces waar jij doorheen gaat en wij allemaal wel (her)kennen.

Of een andere methode beter geweest zou zijn weet ik niet. Iedere DA heeft zijn eigen methode en er schijnt dus geen "goede" of "juiste" methode te zijn. Als je wat tot rust gekomen bent kun je natuurlijk een gesprekje met de DA hebben over zijn keuze. Maar misschien dat die andere methode ook hetzelfde effect gehad zou hebben. Alleen een DA met ervaring in beide methodes kan daar denk ik iets zinnigs over zeggen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door castratenkoor »

Ik heb katten vanaf 1980 en heel veel lieverds verloren in die tijd. Tweemaal meegemaakt de methode van eerst een spuit in de poot en beide keren verliep dat niet "fijn".

Mijn huidige dierenarts doet het met spuit in buikholte en dan zakken ze altijd heel rustig weg.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door snorrebaard »

Ja, maar wie zegt, gezien de toestand van de longetjes, dat met de tweede methode Mila dan ook niet gestikt was? Dat kan je alleen weten als het zo gebeurd was. Dus zal je het nooit weten.
Maar moest je het wel weten, en het was zo ook slecht, dan zou je je weer afvragen of het niet beter was geweest het met de eerste methode te doen.

Het moet gewoon verschrikkelijk zijn om dit mee te maken. En het zal nog lang duren eer ze dat beeld kwijt is. En we zitten nog maar aan het begin. Ze moet hier door en het zal niet makkelijk zijn.
Maar ooit ebt het weg, dat is een zekerheid. In die zekerheid kan je houvast vinden.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door castratenkoor »

Mijn Guus had ook longkanker. Die is met de methode gegaan meteen in buikholte. Die gleed rustig weg.

Nina, gebeurd is gebeurd. Probeer erin te geloven dat de aanblik voor jou weliswaar vreselijk was. Maar dat zij zelf er al geen weet meer van had. Dat haar hersenen al uitgeschakeld waren.
Je maakt jezelf echt gek door er zo mee bezig te blijven.

Accepteer de manier waarom ze heenging en begin met rouwen om het verlies van je geliefde huisgenoot.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Nina1967 »

Wat erg Dinie dit wilde ik juist niet horen, dus het had helemaal niet zo gehoeven??? Ik ben nu helemaal in paniek..had ik het er nu maar van te voren over gehad...nu was haar borstholte al wel weer helemaal vol met vocht misschien dat dat het is geweest??
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door castratenkoor »

Ik probeer je juist gerust te stellen. Beide methodes worden gehanteerd. Als die via de poot echt zo slecht zou zijn, dan zou het toch niet meer gedaan worden?
Probeer nou niet overal het negatieve uit te halen, zo heb IK het in ieder geval niet bedoeld.

Zet er een streep onder en denk : HET IS GOED ZO. Ze hoeft niet meer te lijden en ze heeft rust.
En ga rouwen om het verlies van je lieve katten-vriendin.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door ErikPhilippus »

castratenkoor schreef:Zet er een streep onder en denk : HET IS GOED ZO. Ze hoeft niet meer te lijden en ze heeft rust. En ga rouwen om het verlies van je lieve katten-vriendin.
Hoe moeilijk het ook is, ik ben het met Dinie eens. Het is niet gezond, voor jou niet en ook niet voor de zielenrust van Mila, dat je continue filmpjes in je hoofd afdraait hoe vreselijk het was, hoe het had kunnen zijn, moeten zijn, etc. Je bent dan in gevecht met de realiteit, en dat verlies je altijd.

Misschien mag ik je het volgende ter overweging geven. Neem een foto van Mila, en ga naar een rustige plek waar je niet gestoord wordt (liever niet thuis), misschien een mooi kapelletje, of een fijne plek in de natuur, ..... Concentreer je op haar, en zeg haar alles wat je dwars zit, waar je verdriet of spijt van hebt, wat je graag anders had gewild, je schuldgevoel, alles. Probeer via de foto contact te maken, kijk haar in de ogen en praat met haar. Hardop. Zie je tranen als een brug tussen jullie zielen.

Misschien voel je ergens een response, een antwoord. Kan, maar hoeft niet. En als je alles hebt gezegd wat je wilde zeggen, neem dan afscheid, en ga rustig weg, met achterlating van de foto. Misschien kan je de foto ergens mooi neerzetten, of onder een steen leggen of zoiets.

Hoeveel verdriet en pijn je ook hebt, beloof jezelf (en Mila) dat je gaat proberen om het verlies een plaatsje te geven. Dit betekent níet dat je gaat proberen om haar te vergeten of haar niet meer zal missen. Het betekent wél dat je je leven opnieuw gaat inrichten zonder Mila om je heen - want je hebt haar laten gaan.

Lieve groet,
Erik
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door nellebel »

Wat een mooi idee erik
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Hoe is het nu met je Nina?
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Wat ik je graag nog wilde zeggen is dat ik denk dat er geen methodes goed of fout zijn. Ik vermoed dat hoe een kat inslaapt heel erg te maken heeft met hoe klaar hij/zij zelf is met het aardse leven. Jouw Mila is zo te horen relatief kort ernstig ziek is geweest, maar direct heel heftig werd. Haar leeftijd en korte ziekbed heeft denk ik te maken met haar weerstand. Toch heb je de juiste beslissing voor haar genomen om ondragelijk lijden te voorkomen.

Mijn Karel is afgelopen zaterdag heel vredig bij de dierenarts ingeslapen. Hij heeft een infuus in zijn pootje gehad met eerst een narcosemiddel en daarna het middel wat zijn hartje stilzette. Wij hadden het idee dat hij na het narcose middel al stopte met ademen. Het feit dat het bij Karel rustig verliep is volgens mij omdat hij en ik al sinds vorig jaar augustus al bezig waren met zijn afscheid en sinds begin februari al een paar keer door het oog van de naald was gekropen.

Dus, neem jezelf s.v.p. niets kwalijk...jullie afscheid was onvermijdelijk, maar voor beide te abrupt.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Mila heeft longkanker

Bericht door Nina1967 »

Dank je wel...hoe het is verlopen had met haar aandoening te maken...heb nog met mijn 3e praktijk gesptoken die Mila had doorverwezen en was daar heel stellig in en Mila haar bewustzijn was al weg maar haar lichaam reageerde. Om het simpel uit te zeggen. Had op een andere manier niet anders geweest.
Met mij gaat het slecht..ik mis haar intens en ze was altijd zo vrolijk en druk en vooral liefdevol...ik weet wel dat ik niet anders kon maar voel me nog steeds een moordenaar...ratio en gevoel lopen door elkaar..bedankt voot jullie lieve woorden
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Plaats reactie