Kitten niest vaak zonder verkoudheid

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
InZiYo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2016 20:57

Kitten niest vaak zonder verkoudheid

Bericht door InZiYo »

Onze jongste spruit niest al sinds hij bij ons woont. Hij heeft gewoon zijn 2 entingen gehad. Bij de eerste kennismaking met de dierenarts hoorde ze een ruisje van zijn hartje. Niks aan de hand, komt vaker voor bij kittens. Bij zijn tweede enting hoorde ze niks meer gelukkig. Maar hij blijft maar steeds niezen. We hebben meerdere katten gehad, en ook deze lieve kerel woont hier samen met 2 andere meiden. 1 andere kitten uit een ander nest en een oudere dame van inmiddels 7 jaar. Ik heb dit nooit eerder meegemaakt.
Hij groeit goed, eet en drinkt goed, speelt als een kitten behoort te spelen. Er is zo te zien en merken helemaal niks mis met hem, behalve het niezen. Ik zie ook nooit snot of vocht, ook niet in zijn oogjes, maar wel korstjes in zijn neusgaatjes. Die mag ik er gewoon afhalen van hem.
Ik verwacht niet dat het iets ergs is, maar ben toch benieuwd of dit vaker voorkomt.

Het is een rood katertje van 4 1/2 maand.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten niest vaak zonder verkoudheid

Bericht door castratenkoor »

Misschien beetje overgevoelig voor stofjes? Neusje kan geïrriteerd zijn daardoor.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Xavi_K
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2017 20:52

Re: Kitten niest vaak zonder verkoudheid

Bericht door Xavi_K »

Mijn kater van 5 maanden doet dit ook inderdaad! En niet veel achterelkaar, maar wel veel vaker dan ik gewend ben van mijn vorige katten. DA hoorde een kleine verstopping toen hij 12 weken was, maar dat was met de laatste keer checken ook netjes weg. Misschien is hij inderdaad wat overgevoelig voor stofjes oid.
Gebruikersavatar
InZiYo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2016 20:57

Re: Kitten niest vaak zonder verkoudheid

Bericht door InZiYo »

Het gaat gelukkig stukken beter. Hij niest nu gewoon af en toe een keertje. Heeft wel vaak korstjes in zijn neusje, maar stukken beter dan voorheen.
Plaats reactie