Nyssa piept en ademt zwaar

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Nyssa piept en ademt zwaar

Bericht door Mariskings »

Het is mij gisteravond pas opgevallen.
Althans, het "zwaar ademen" is mij gister opgevallen. Zodra ze lekker ligt bij ons of aan het knorren en het spinnen is, is ze soms aan het piepen. Net als dat iemand een piepje in zijn neus heeft, zo'n piepje is het ook. Heb al gecheckt of Barry of ikzelf een piepje had, maar dit was niet het geval :lol:

Gisteravond lag ze bij mij, en ik hoorde haar ineens dieper ademen. Alsof ze het benauwd had ofzo. Ze had er geen gekke bewegingen bij, puur het ademen. Ze leek ook totaal nergens last van te hebben, maar ik weet dus niet of er iets medisch met haar is, of dat dit gewoon een uiting is van haar dat ze intens geniet oid.

Het is gelukkig niet vaak, anders had ik het eerder gehoord en vermeld, maar ik hou het wel in de gaten. Maar ik wilde eens weten of meer mensen dit hebben gehoord of meegemaakt :-)
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nyssa piept en ademt zwaar

Bericht door castratenkoor »

Ik kan er hier vandaan uiteraard niet over oordelen of Nyssa haar geluiden normaal en onschuldig zijn.

Hier ook wel katten me bijgeluiden. Als Rik erg tevreden is en bij me ligt gaat hij kreunen. En Bob maakt bijgeluiden als hij slaapt, meer een soort van flink snurken.
En Douwe is nog wel eens flinkaan het dromen. Daarbij maakt hij ook allerlei geluiden als grommen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Nyssa piept en ademt zwaar

Bericht door Mariskings »

Als ze het weer eens heeft en ik kan het filmen dan film ik het. Misschien dat je dan weet of het onschuldig is of niet. I'll keep you posted :-)
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nyssa piept en ademt zwaar

Bericht door Dinky »

Als ik het zo lees schiet ik niet gelijk in de stress ;-)

Dinky lijkt ook wel eens stukje in de neus te hebben waardoor ze wat begint te piepen bij diep ademhalen. Soms niest ze ook om stukje er uit te niezen dat dwars zit. Andere keer duurt het tijden voordat we het weer horen. Naast dat ze enorm kan snurken tijdens het slapen :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Nyssa piept en ademt zwaar

Bericht door Mariskings »

Hahahah! Zij kan ook lekker snurken als ze wilt. Ach, misschien ben ik véél te bezorgd. Ze heeft het gelukkig niet eerder gehad en ook als ze met me meerent merk ik niet dat ze benauwd is of zo.

Waarschijnlijk maak ik me inderdaad druk om niks.

Ik blijf het natuurlijk wel even de gaten houden, en desnoods als het nodig is bel ik wel even de DA. En wat ik al eerder zei; zodra ik het kan filmen of opnemen doe ik dat gelijk, dan kan je het beter beoordelen denk ik
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Plaats reactie